رفع بوی بد خودرو با ترفندهای ساده و مواد در دسترس

رفع بوی بد خودرو با ترفندهای ساده و مواد در دسترس


منبع: آرگا

31

1401/8/2

09:30


در این مقاله شما را با روش های از بین بردن بوی بد خودرو آشنا می کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

باید بدانید که ماشین هم مانند هر موجود زنده ای نیاز به نظافت دارد و اگر آن را تمیز نکنید بوی بدی در آن ایجاد می شود که نمی توانید آن را به راحتی از بین ببرید. در ادامه راه های رفع بوی بد خودرو را برای شما بیان می کنیم.

تمیز کردن داخل خودرو و جلوگیری از بو گرفتن آن

رفع بوی بد خودرو

باید بدانید که تمیز بودن ماشین می تواند سفر لذت بخش تری را برای شما بوجود بیاورد و کیفیت سفرتان را افزایش می دهد. شما با استفاده روزانه از خودرو باید آن ها تمیز کنید، زیرا اگر بوی نا مطبوع در آن ایجاد شود می تواند برای شما و دیگران آزار دهنده باشد. بنابراین ممکن است حتی سوار شدن به خودرو را برای شما آزاردهنده جلوه دهد. باید بدانید که راه کار های بسیار راحتی برای از بین بردن بوی بد خودرو وجود دارد که می توانید در ادامه آن ها را مطالعه کنید.

جوش شیرین

باید بدانید که جوش شیرین خواص بسیار زیادی دارد و شما می توانید از آن در از بین بردن بوی بد ماشین هم استفاده کنید. برای این کار می توانید کمی جوش شیرین را روی صندلی ها و قسمت های دیگر ماشین پخش کنید و بعد از چند ساعت آن ها را با جارو جمع کنید.

استفاده از زغال چوب

باید بدانید که با گذاشتن چند عدد زغال چوب در ماشین می توانید علاوه بر از بین بردن بوی نا مناسب ماشین از ایجاد بوی بد در آن جلوگیری کنید. این زغال توانایی بسیار زیادی در از بین بردن بوی بد ماشین و سایر مکان  های در بسته مانند یخچال های خاموش و … را دارد.

استفاده از مواد طبیعی

می توانید از موادی مانند وانیل و قهوه برای رفع بوی بد خودرو استفاده کنید و از تمیز شدن هوای درون ماشین لذت ببرید. برای استفاده از این کار نیاز است تا مقداری قهوه و وانیل را در ماشین خود قرار دهید و نتیجه آن را ببینید.

جارو کشیدن

در نظر داشته باشید که می توانید با تمیز کردن مرتب ماشین از بو گرفتن آن جلوگیری کنید. در واقع ممکن است بوی بد ماشین شما از زباله هایی باشد که درون ماشین قرار دارد و شما آن ها را فراموش کرده اید. بنابراین با تمیز کردن می توانید بوی بد خودرو را رفع کرده و از بین ببرید.

تمیز کردن کف پوش ها

در نظر داشته باشید که ممکن است مواد غذایی و یا خوراکی هایی روی کف پوش های ماشین ریخته شده باشد و باعث ایجاد بوی بد در ماشین شود. می توانید با استفاده از شامپو بچه و مواد پاک کننده دیگر این مواد را از روی کف پوش ها پاک کنید و از تمیزی هوای ماشین خود لذت ببرید.

رفع بوی بد خودرو با آب و سرکه

تمیز کردن لوله های انتقال هوا

باید بدانید که برخی از بو های نا مطبوعی که در ماشین بوجود می آید بر اساس استفاده نکردن طولانی مدت از بخاری ماشین می باشد که در لوله هایش ممکن است گرد و خاک و کپک ایجاد شده باشد. برای از بین بردن این بو می توانید لوله ها را تمیز کرده و یا فن ماشین را با سرعت بالا روشن کنید تا بعد از چند دقیقه این بو ها از بین برود.

کفپوش های خیس

بسیاری از بو های بد ممکن است بر اثر وجود کفپوش های خیس باشد. می توانید با از بین بردن رطوبت ها این بوی نامطبوع را نیز کاهش دهید.

آب و سرکه

باید بدانید که اگر به مدت طولانی در ماشین سیگار بگشید این بو در ماشین شما همیشگی خواهد شد و از بین بردن این بوی نامطبوع سخت است. بهتر است بیرون از ماشین سیگار بکشید اما اگر درون ماشین سیگار کشیده اید می توانید برای از بین بردن بوی سیگار آب و سرکه را به مقدار مساوی ترکیب کنید. از یک دستمال تمیز استفاده کنید و سطح داخلی خودرو را با آن تمیز کنید. باید به دریچه های بخاری نیز خوشبو کننده محیط بزنید تا بوی سیگار از بین برود و دیگر هیچ بوی نا مطبوعی شما و دیگران را آزار ندهد.

از بین بردن بوی بد خودرو

از واکس استفاده کنید

واکس داشبورد در زمینه دیتیلینگ خودرو استفاده های فراوانی دارد، استفاده از این واکس ها علاوه بر براق کردن و ایجاد درخشندگی روی داشبورد اتومبیل، می تواند از ترک خوردگی آن نیز جلوگیری کند، ضمن اینکه قطعات داشبورد خودرو را ضدعفونی کرده و از ایجاد بوی بد در کابین خودرو جلوگیری می کند.

پوست مرکبات

در صورتی که نمی خواهید از مواد شیمیایی که اغلب حساسیت زا هستند، برای خوشبو کردن خودروی خود استفاده کنید، می توانید از پوست مرکباتی مثل پرتقال در داخل کابین اتومبیل خود بهره ببرید.

باز گذاشتن پنجره‌ها

پنجره های اتومبیل را باز بگذارید تا به این صورت هوای داخل کابین عوض شود، زیرا گاهی مواقع به دلیل بسته بودن طولانی مدت پنجره های خودرو و ماندگی هوای داخل آن، بوی ناخوشایندی ایجاد می شود، بنابراین در روز هایی که هوا خوب است، پنجره های اتومبیل را پایین بیاورید و بگذارید تا هوا به طور کامل داخل کابین جریان داشته باشد.

کارواش کامل خودرو به شکل دوره‌ای

اولین قدم برای از بین بردن بوی بد داخل اتومبیل، نظافت کامل داخل کاببن می باشد، هر چیزی اعم از غذای مانده و غیره در داخل خودرو می تواند ایجاد بوی نامطبوع نماید، بنابراین به خوبی داخل خودرو را بگردید و با دقت همه جا را تمیز کنید، شست و شوی صندلی ها باید با وسواس صورت گیرد، نظافت و غبارروبی می تواند بوی نامطبوع داخل خودرو را کاهش داده و یا از بین ببرد.

رفع بوی بد اتومبیل

بنابراین کارواش کامل خودرو (کارواش توشویی و روشویی) به طور مرتب و در فاصله های زمانی معین از ایجاد بوی بد داخل خودرو جلوگیری می کند و موجب می شود که مجبور نباشید تا به دنبال راه چاره برای رفع بوی نامطبوع داخل اتومبیل باشید، در واقع کارواش خودرو به طور منظم به خصوص اگر شامل توشویی باشد، بهترین راهکار برای پیشگیری از بوی بد داخل خودرو می باشد.

می توانید در ادامه با کلیک بر روی لینک های مقابل سایر مقالات آرگا را در زمینه فواید و معایب نانو سرامیک بدنه خودرو و رگلاژ درب خودرو مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو