راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص در این سازمان بیمه/ طرحی دارویی برای بیماران خاص ساکن تهران

28

1401/8/3

14:46


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص با حمایت مجلس و دستور وزیر بهداشت، در این سازمان خبر داد.  

راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص در این سازمان بیمه/ طرحی دارویی برای بیماران خاص ساکن تهران

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر محمد مهدی ناصحی در مراسم روز ملی بیمه سلامت گفت: بیشترین بیمار خاص را با حدود 13 هزار و 500 بیمار خاص در تهران داریم که به همراه سایر بیماران خاص در کشور، تحت پوشش این صندوق قرار می گیرند.
وی افزود: همچنین برای تمام بیماران خاص در تهران که مشکل دسترسی به دارو دارند طرح دارو رسان را به صورت آزمایشی اجرا می کنیم و سپس این طرح در کل کشور اجرایی می شود.
مدیرعامل صندوق بیمه سلامت ایران گفت: در این طرح که با کمک سازمان غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرا می شود دارو با رضایت 70 درصدی بیماران خاص که قبلا اخذ شده است، درب منزل آنان تحویل شان می شود.
دکتر ناصحی افزود: در طرح دارویار تمام پرداخت های سازمان بیمه سلامت به روز بوده است تا نقدینگی خدمت دهندگان دچار مشکل نشود. اشکالاتی البته در طرح وجود دارد که در حال رفع آنها هستیم و به زودی 27 قلم داروی دیگر تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.
وی بیان کرد: در سال های 1400 و 1401 سازمان بیمه سلامت طرح های مهمی را اجرا کرده است. پوشش رایگان بیمه 6 میلیون ایرانی که یک میلیون نفر آنان در حاشیه شهرها ساکن هستند یکی از این برنامه ها بود.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اعلام این که تاکنون 100 میلیون نسخه الکترونیک صادر شده است، گفت: اجرای طرح نسخه الکترونیک یکی دیگر از برنامه های مهم ما بود که زمینه را برای اجرای سایر طرح های مهم نظام سلامت از جمله پرونده الکترونیک و پزشکی خانواده فراهم می کند.
گفتنی است در این مراسم وزیر و معاونان وزارت بهداشت، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روسای کمیسیون های برنامه و بودجه و بهداشت مجلس، جمع زیادی از مدیران، کارشناسان و کارکنان سازمان بیمه سلامت ایران حضور داشتند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو