طرز تهیه ژله خرده شیشه شیک و مجلسی با بستنی و ژله آلوورا بدون ژلاتین مرحله به مرحله

منبع: جدول یاب

29

1401/8/4

14:18


طرز تهیه ژله خرد شیشه

ژله خرده شیشه یک ژله خوشمزه با ظاهری کاملا متفاوت و جذاب است که با انواع ژله های رنگی درست می شود و ظاهری رنگارنگ دارد. ژله خرد شیشه را می توانید با هر نوع و رنگ ژله ای که دوست دارید به راحتی در منزل درست کنید و طعم ژله های مختلف را یک جا بچشید. می توان گفت ژله خرد شیشه، یک ژله بستنی دلچسب است که از ترکیب ژله های رنگی با بستنی درست می شود و برای کودکان یا تولدها بسیار مناسب و شکیل می باشد. امروز در جدول یاب طرز تهیه ژله خرد شیشه را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ژله خرده شیشه

  • ژله با طعم و رنگ های مختلف و دلخواه ۴ بسته
  • ژله آلوئه ورا ۱ بسته
  • بستنی وانیلی لیوانی کوچک ۴ عدد
  • آب جوش ۵ لیوان
  • آب سرد ۴ لیوان
  • کره به میزان لازم

طرز تهیه ژله خرده شیشه با بستنی و طعم فوق العاده

مرحله اول: جوشاندن آب

برای درست کردن ژله خرد شیشه نیز همانند سایر ژله ها به آب جوش نیاز دارید. سماور را پر از آب و زیر آن را روشن کنید، یا داخل کتری مقداری آب بریزید، شعله گاز را روشن کنید و کتری را روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب به جوش بیاید.

مرحله دوم: ترکیب پودر ژله با آب جوش

بهتر است ژله ها را از چند ساعت قبل درست کنید، برای این منظور از شب قبل این کار را انجام دهید و به تعداد ژله هایی که دارید ظرف مناسب آماده، ژله ها را از بسته خارج کنید و هر کدام را داخل یک ظرف بریزید. به هر کدام از ژله ها یک لیوان آب جوش اضافه کنید و هم بزنید تا دانه های ژله به خوبی در آب جوش حل شود، یا ژله ها را روی بخار کتری یا سماور قرار دهید و بن ماری کنید.

مرحله سوم: اضافه کردن آب سرد

بعد از این که دانه های ژله در آب جوش کامل حل شد، ظرف های ژله را کنار دست خود قرار دهید و به هر کدام از ظرف ها ۱ لیوان آب سرد اضافه کنید و مجدد هم بزنید تا مایع ژله کاملا شفاف شود و دانه ژله در آن وجود نداشته باشد. سپس ژله ها را در یخچال قرار دهید تا ژله ها تا صبح کامل ببندند و سفت شوند.

مرحله چهارم: برش زدن ژله های رنگی

بعد از این مدت ظرف های ژله را از یخچال خارج کنید، یک بشقاب روی ظرف ژله قرار دهید و ژله را داخل بشقاب برگردانید. بعد با چاقو ژله را به صورت مکعب های کوچک برش بزنید. بقیه ژله ها را نیز به همین ترتیب برش دهید و کنار بگذارید. کره را از نیم ساعت قبل در محیط قرار دهید تا کمی ذوب و نرم شود. قالبی که برای ژله در نظر گرفتید را آماده، بعد قلم مو را به کره آغشته و قالب را با آن چرب کنید و ژله های برش داده را به آرامی داخل قالب بریزید.

مرحله پنجم: مخلوط کردن ژله آلوئه ورا با بستنی

ژله آلوئه ورا را از بسته خارج کنید و داخل یک کاسه یا ظرف مناسب بریزید، سپس ۱ لیوان آب جوش را به آن اضافه و به روش های گفته شده پودر ژله را داخل آب جوش حل کنید. به جای ۱ لیوان آب سرد، حدود ۲ لیوان بستنی وانیلی (۴ عدد بستنی کوچک) را به ژله آلوئه ورا اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله ششم: ترکیب ژله بستنی با ژله های خرد

مخلوط ژله آلوئه ورا و بستنی خنک را روی ژله های خرد شده داخل قالب بریزید و قالب را به مدت ۶ الی ۷ ساعت داخل یخچال بگذارید تا ژله خوب سفت شود. بعد از این که ژله خرد شیشه کامل بسته شد، از یخچال خارج، آرام آرام از کناره ها ژله را از قالب جدا کنید و داخل ظرف سرو برگردانید.

طرز تهیه ژله خرد شیشه

نکات کلیدی برای تهیه ژله خرده شیشه خوشمزه و شیک برای مهمانی

  1. به جای بستنی می توانید یک لیوان آب سرد را به ژله آلوئه ورا اضافه کنید.
  2. زمانی که دانه های ژله به خوبی در آب حل شود، ژله دیگر به قالب نمی چسبد و راحت جدا می شود.
  3. اگر قالب ژله ندارید می توانید از قالب کیک نیز استفاده کنید.
  4. اجازه دهید مخلوط ژله با بستنی خنک شود بعد روی ژله های خرد شده بریزید.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو