بیوگرافی رضا صادقی و همسرش+داستان عاشقی و فلج شدن

بیوگرافی رضا صادقی و همسرش+داستان عاشقی و فلج شدن


منبع: بیوگرافی

38

1401/8/4

17:28


بیوگرافی رضا صادقی و همسرش

بیوگرافی رضا صادقی

بیوگرافی رضا صادقی خواننده و عکس همسرش از آلمان با علت فلج شدن با ناگفته های زندگی شخصی تا فرزند سومش ایران را می خوانید.

اصالت

رضا صادقی، خواننده پاپ، ترانه سرا و آهنگساز ایرانی، متولد 25 مرداد 1358 در بندرعباس می باشد.

رضا صادقی اصالتاٌ از شهریست به نام میناب روستای کریان در محله شیر اول بندرعباس، و دارای چهار خواهر و یک برادر است.

تحصیلات

وی فارغ التحصیل لیسانس موسیقی استکهلم سوئد می باشد.

رضا صادقی و دخترش

علت فلجی در طفولیت

وی در کودکی به سرماخوردگی مبتلا می شود و برای درمان به دکتر مراجعه میکند و دکتر چند قرص و تعدادی آمپول برایش تجویز میکند، که باعث بدتر شدن حال او میشود.

پس از مدتی متوجه میشوند که پرستار آمپول پنی سیلین را در عصب وی تزریق کرده است که متاسفانه باعث شد تمام بدن او فلج شود، با تلاش های مکرر پدر و مادر وی برای درمان وی، کل بدن ایشان درمان شد و تنها ضعفی در زانوهایش باقی ماند.

رضا صادقی و همسر آلمانی اش

شروع کار و فعالیت حرفه ای

وی در ابتدا، کار خود را تلاوت قرآن و زمزمه های قرآنی شروع کرد و سپس به دلیل علاقه به موسیقی، وارد این عرصه شد.

وی پس از آشنایی با سبک های مختلف موسیقی، روشی به نام خود ابداع کرد و اولین تجربه خود از موسیقی را تحت عنوان آلبومی به نام “راز عشق” در سال 1372 منتشر نمود.

بعد از آن با گروه هنری “کیمیا”  همکاری کرد، و آلبوم هایی به نام های “رویای شیرین”، “گل لاله”، “مستانه” و”دیوانه” ارائه کرد، مدتی بعد به دلیل پیشرفت و ترقی قابل توجه به تهران آمد. وی در سال 1380 کاست “عاشقم من” را که با گیتار اجرا شد، منتشر کرد که با استقبال زیادی روبرو شد.

رضا صادقی اغلب ترانه سرایی و آهنگ سازی آثارش را خودش انجام میدهد، و در اشعار بندری اش از سروده های ابراهیم منصفی و محمدعلی قویدل بهره برده است.

آثار او به دلیل علاقه وی به هنرمندانی مثل چشم آذر، بابک بیات، تحت تاثیر آنها قرار گرفت.

ادبیات

همچنین وی در زمینه شعر و ادبیات نیز فعال است و به شاعرانی مانند حافظ،مولانا،اخوان ثالث،سهراب شپهری و شاملو علاقه مند است. وی در برخی از آثار خود از اشعار زیبای سهراب سپهری و اخوان ثالث بهره برده است.

ازدواج رضا صادقی

رضا صادقی در یکی از سفر های کنسرتی اش به آلمان با دختری ایرانی ساکن آلمان آشنا شد و در تاریخ 20 بهمن سال 1390 با او عقد کرد و یک سال بعد باهم ازدواج کردند.

وی در یکی از مصاحبه هایش در مورد داستان آشنایی با همسرش میگوید:”در سفر به آلمان، از طریق دوستانم با خانواده ای آشنا شدم و در مدتی که آنجا بودم، احساس کردم باید به این اندیشه باشم که اندیشه ای به جز اندیشه خودم را  بپذیرم، ضمن اینکه همسرم خیلی آدم صادقی است، برخلاف من عصبی نیست، خیلی لبخند می زند و مهربان است. آدم ها را دوست دارد و به بچه ها عشق میورزد.”

لباس مشکی در روز ازدواج!

این خواننده از اول شروع فعالیت موسیقیایی خود مشکی میپوشد و حتی در مراسم ازواجش هم لباس مشکی به تن داشت!

رضا صادقی در یکی از مصاحبه هایش در این مورد می گوید:” خیلی تعجب کردند، اما برای خودم جالب بود که وقتی وارد مراسم می شوم با چه عکس العملی مواجه شدم. یکی گفت:«اِ». یکی گفت:«رضا؟؟» یکی گفت:«مشکی؟» اما اگر غیر از مشکی می پوشیدم تماما روی هر آن چیزی که گفته بودم، باید خط می کشیدم. من گفتم «مشکی رنگه عشقه» الان من به عشقی دارم می رسم که عشق شاعرانه، قلبی و احساس من است و اگر با رنگی غیر از این بیایم دروغ گفته ام.”

رضا صادقی همراه خانواده

فرزندان رضا صادقی

رضا صادقی و همسرش صاحب دو دختر با نام های تیارا و دیانا هستند که تیازا متولد بهمن 1392 و ویانا متولد خرداد 1396است، البته رضا صادقی یک فرزند خوانده نیز دارد، او “ایران” نام دارد، وی در سال 1395 به خانه نوزادان نرجس اصفهان رفت و سرپرستی نوزاد رها شده ای را به عهده گرفت. وی اظهار داشت: “هر سه دخترم را به یک اندازه دوست دارم و هیچ فرقی برایم ندارند”.

گیتار و نخستین اهنگ رضا صادقی

رضا صادقی با استعداد ذاتی اش در موسیقی پس از مدتی، نواختن گیتار را یاد می گیرد. و چندین اهنگ با کیفیت پایین ضبط کرده و بین جوانان بندری شنیده و دست به دست میشود.

همین استعداد و توانایی وی باعث میشود هتل همای بندرعباس از وی برای اجرای زنده دعوت کند و وی با کمال میل قبول میکند.

لقب پادشاه مشکی

رضا صادقی، 8 سال پیراهن مشکی می پوشید که به همین دلیل مردم او را “مشکی پوش” خطاب میکردند، تا اینکه در سال 1381 کاست حکایت مشکی پوش را وارد بازار کرد و یک سال بعد از آن آلبوم معروف “مشکی رنگ عشقه” را منتشر کرد.

رضا صادقی مشکی پوش

آثار رضا صادقی

رضا صادقی از سال 1373 تا سال 1399بیش از 28 آلبوم رسمی منتشر کرد!

اولین آلبوم رسمی رضا صادقی با نام “پیرهن مشکی”، در سال 1384 و آلبوم زیبای “وایسا دنیا” را با ترانه سرایی و آهنگسازی خود و تنظیم سیروان خسروی در سال 1386 روانه بازار کرد. که توانست عنوان بهترین آهنگساز و بهترین خواننده را به خود اختصاص دهد و در نظر سنجی شبکه من و تو و در بخش ترانه های ماندگار رتبه 28 ام و بالاترین رتبه خواننده های داخلی را کسب کرد.

رضا صادقی حقایقی در مورد زندگی خود را در غالب مستندی به نام “راز شب” روانه بازار کرد. پس از مدتی آلبوم “چقدر سخته”، به طور غیر رسمی و به دلیل دزدیده شدن ازمنزل شخصی وی منتشر شد.

مدتی بعد، رضا صادقی سومین آلبومش را به نام “یکی بود یکی نبود” در سال 88 روانه بازار کرد.

وی در نظر سنجی معتبر انجام شده در دهه 80 ، به عنوان محبوب ترین چهره، بهترین اجرای روی صحنه، بهترین آلبوم رتبه اول را از آن خویش کرد، و در بخش خواننده هیت، رتبه دوم بهترین خواننده را کسب کرد!

رضا صادقی جزو 3 خواننده اول محبوب و پرطرفدار موسیقی ایران است.

کشف استعداد توسط معلم

پدرش حاج عباس به دلیل ضعف وی در درس ریاضی او را پیش معلمی برده و از او می خواهد با رضا ریاضی کار کند، در جلسات اول معلم متوجه علاقه و استعداد رضا در زمینه موسیقی میشود.

همین موضوع باعث شد تا جلسات بعدی برای او با وجود معلمی که هم ریاضی میداند هم موسیقی، بسیار جذاب تر باشد.

تغییر سرنوشت توسط امین تارخ

امین تارخ که یکی از استاید بازیگری است، در یکی از اجرا های زندگی رضا صادقی در هتل همای بندرعباس، به عنوان مهمان حضور داشت.

او با دیدن استعداد و توانایی رضا صادقی به او نزدیک میشود و میگوید:”تو میتوانی روزی یک ستاره موسیقی شوی! نمیدانم چرا اینجا ماندی و برای قاشق و چنگال ها میخوانی، ولی اگر میخواهی پیشرفت کنی بیا تهران!”.

آلبوم “دیگه مشکی نمیپوشم”

رضا صادقی در سال 1390، آلبومی به نام “ذیگه مشکی نمیپوشم” را روانه بازار کرد که ترک پنجم این آلبوم به همین نام می باشد، ترانه سرای 12 تا ترک این آلبوم، خود رضا صادقی است . پس از انتشار این آلبوم، شایعاتی مبنی بر پایان مشکی پوشی او بوجود آمد که پس از انتشار قسمت پایانی این ترک و توضیحات او مشخص شد که رضا صادقی گفته است :”برای رفتن از این دنیا، دیگه مشکی نمی پوشم”.

آلبوم دیگه مشکی نمیپوشم رضا صادقی

آلبوم دیگه مشکی نمیپوشم رضا صادقی

تجربه بازیگری رضا صادقی

رضا صادقی در فیلمی با نام “بی خداحافظی” بازی کرده است، که در این فیلم با نام شخصی خود ایفای نفش میکند که همین موضوع باعث شده خیلی ها تصور کنند این فیلم برگرفته از زندگی واقعی اوست در حالی که حقیقت چیز دیگری است و در اوایل فیلم گفته شده است که این فیلم صرفاٌ برداشت نمایشی از زندگی اوست و واقعی نیست.

فعالیت های خیریه

رضا صادقی، در سال 1391، فعالیت های خیرانه و انسان دوستانه زیادی انجام داد و گروهی از طرفدارانش با نام “دولت عشق” را تاسیس کرد.

ارادات به امام رضا(ع)

رضا صادقی می گوید:”وقتی بچه بودم و با مشکلات جسمانی مواجه شدم پدرم می گفت: “برای خوب شدن حالت، تو را همه جا می برم جز مشهد! چون امام رضا(ع) به ما آنقدر حس خوب داده، که نمی خواهم برای حال بد تو پیش او برویم!” همیشه صحبت پدر برایم مبهم بود، اما وقتی بزرگتر شدم به این نتیجه رسیدم که تمام سعیم را بکنم تا طوری باشم که امام رضا(ع) دوستم داشته باشد!”.

رضا صادقی در حرم امام رضا(ع)

رضا صادقی در حرم امام رضا(ع)

پرسپولیسی دوآتیشه

جالب است بدانید رضا صادفی طرفدار پر و پا قرص تیم پرسپولیس است.

وی میگوید: “با افتخار پرسپولیسی هستم! از کودکی عاشق این تیم بودم،سالهاست پیگیر این تیم هستم و نمیتوانم عشقم به آن را مخفی نگه دارم!”

“سید جلال حسینی، بازیکن موردعلاقه من است، او از لحاظ فنی و اخلافی فوق العاده است!”

“از بین قدیمی ها، عاشق علی آقا پروین هستم! ضمن اینکه احمد عابدزاده، فرشاد پیوس، و مرحوم علی انصاریان را هم خیلی دوست دارم.”

از منچستر تا رئال

رضا صادقی میگوید:” من عاشق رئال هستم، ولی قبلا طرفدار منچستر بودم، البته تا زمانی که فرگوسن در این تیم حضور داشت، بین تیم های ملی ظرفدار انگلیس هستم.”

اجرای زنده و کنسرت های رضا صادقی

رضا صادقی در اجرا های زنده بسیار توانمند است و در دوران فعالیتش، بیشترین تعداد کنسرت ها را در شهر های مختلف ایران برگزار می کرد. وی جزو معدود خواننده هایی است که قبل از انتشار آلبوم های رسمی، اجرای زنده داشته است!

در سال های اخیر، امید حاجیلی، علی ثبات، بهنام ابطحی،پویا نیک پور، از رهبران ارکستر رضا صادقی بوده اند.

رضا صادقی و بهنام ابطحی بعد از مدتی قطع همکاری، دوباره همکاری را با همدیگر از سر گرفتند وهم اکنون بهنام ابطحی رهبر گروه ارکستر رضا صادقی، به نام گروه ارکستر “مشکی پوشان” است، که نوازندگان بزرگی مانند حسین شریفی، پیام طونی، مسهود همایونی، فاضل پیش، در آن حضور دارند.

وی در طول سال کنسرت های فراوانی برگزار می کرد و همگی با استقبال هواداران روبرو بود.

رضا صادقی در سالن تالار وزارت کشور که بزرگترین سالن کشور است در 6 شهریور 1394، آلبوم زیبای “فقط گوش کن” را اجرا کرد.

کنسرت رضا صادقی

رضا صادقی سابقه همرکاری و همخوانی با بسیاری از خوانندگان داخلی را دارد، و با بیشتر آنها رابطه خوبی دارد، گزیده از همخوانی هایش عبارتند از:

  • هم دلی با ناصر عبدالهی
  • هیچ جا بندر نابو با شروه خوانی خالو قنبر راستگو
  • هم وطن به همراه فرزاد فرزین
  • من و بارون با بابک جهانبخش
  • نمی دونی و میدونم با خشایار اعتمادی
  • با تو می خندم با شهاب رمضان
  • خارج از تصور با پویا نیکپور
  • یه روز از پیش تو میرم با امید حجت
  • فصل بهار با مرتضی پاشایی، محمد علیزاده، مهدی یراحی، پیام عزیزی و سعید شهروز
  • قطعه ایران ایران اجرا شده در کنسرت با سالار عقیلی

حمایت از آواز زنان

رضا صادقی در مورد خوانندگی زنان میگوید:”دوست دارم فصل تازه ای در خوانندگی اتفاق بیفتد، حالا که دختران کوچکی دارم، دلم میخواهد دختران این سرزمین بیشتر حمایت شوند، کار دختر فقط کز کردن نیست!”

بیوگرافی رضا صادقی | بیوگرافی‌ها‌دات‌کام

3.7/5 - (3 امتیاز)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو