کدام چهره های معروف ایرانی متولد 7 ابان هستند؟

منبع: آکا

21

1401/8/7

11:46


اگر شما هم جزو افرادي هستيد که به اخبار چهره هاي مشهور ايراني علاقه منديد و دوست داريد که بدانيد کدام يک از چهره هاي مشهور ايراني در تاريخ 7 آبان بدنيا آمده يا

آکاایران: امروز 7 آبان ماه 1401 مصادف با تاريخ تولد يا تاريخ درگذشت برخي از هنرمندان,بازيگران، بازیکنان و خيلي از چهره هاي مشهور ايراني مي باشد.چهره های سرشناسی چون فاطمه معتمد آریا، احسان خواجه امیری و خیلی دیگر از چهره های مشهور عزیز کشورمان.

فاطمه معتمد آریا به فیلم سینمایی مجبوریم پیوست

در ادامه این مقاله به معرفی این اشخاص میپردازیم. با ما همراه باشید.

اين چهره هاي مشهور ايراني 7 آبان ماه متولد شده اند

 

فاطمه معتمد آریا

اطمه «سیمین» معتمد آریا (زادهٔ ۷ آبان ۱۳۴۰ در تهران) بازیگر، گوینده و عروسک‌گردان ایرانی است.

عکس فاطمه معتمد آریا - عکس نودی

او با دریافت چهار سیمرغ بلورین بازیگری در میان زنان رکوردار است. او پیش از انقلاب ۱۳۵۷ با چند نمایش به روی صحنه رفت و سپس در دههٔ ۱۳۶۰ با فعالیت در برنامه‌های تلویزیونی عروسکی مدرسه موش‌ها (۱۳۶۳–۱۳۶۰) و خونه مادربزرگه (۱۳۶۶) شناخته شد. معتمد آریا ابتدا برای نقش مکملش در برهوت (۱۳۶۷) سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را کسب کرد و سپس نقش اصلی ریحانه (۱۳۶۸) را ایفا کرد. او برای بازی در مسافران (۱۳۷۰) سیمرغ بلورین دیگری را کسب کرد و سپس با نقش‌آفرینی در یکبار برای همیشه (۱۳۷۱) همسر (۱۳۷۲) توانست دوبار پیاپی برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شود.

روسری‌آبی (۱۳۷۳) نخستین همکاری معتمد آریا با فیلم‌ساز رخشان بنی‌اعتماد است که با بانوی اردیبهشت (۱۳۷۶)، گیلانه (۱۳۸۳) و قصه‌ها (۱۳۹۰) ادامه یافت.

احسان خواجه امیری

احسان خواجه‌امیری (زاده ۷ آبان ۱۳۶۳) در تهران خواننده، آهنگساز و تنظیم‌کنندهٔ، موسیقی پاپ ایرانی است. او فارغ‌التحصیل مهندسی کامپیوتر است.

 

دانلود تمام آهنگهای احسان خواجه‌امیری با متن • آهنگ های جدید احسان  خواجه‌امیری • موزیکفا

احسان خواجه‌امیری کار حرفه‌ای خود را با آهنگسازی برای مجموعهٔ مستند که موسیقی بی‌کلام بود آغاز کرد و مطرح‌ترین کارش در آن دوران آهنگسازی آلبومی به نام «خاطرات زندگی» برای پدرش بود. سازهای گوناگون را امتحان می‌کرد و آموزش یک ساز را به پایان نمی‌رساند. احسان فقط می‌خواست آهنگساز شود و ورود خود را به عرصهٔ خوانندگی یک شوخی می‌دانست. او در سن ۱۷ سالگی آلبوم «من و بابا» را روانهٔ بازار کرد که کار مشترک او و پدرش ایرج بود. خود احسان، موفقیت این آلبوم را تا اندازهٔ زیادی مدیون حضور پدر می‌دانست. در ۱۹ سالگی به پیشنهاد قاسم جعفری برای خوانندگی سریال غریبانه انتخاب شد، و ترانهٔ «هر چی آرزوی خوبه …» بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

سال ۱۳۸۴ آلبوم «برای اولین بار» را روانهٔ بازار کرد که مورد استقبال قرار گرفت. فروش این آلبوم تا پیش از آلبوم بعدی آن بیش از ۳۰۰٬۰۰۰ نسخه بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو