آموزش طرز تهیه ۵ سس خوشمزه خانگی برای سالاد

منبع: نمکستان

235

1401/8/7

19:13


ما قصد دارید در این مقاله طرز تهیه ۵ سس خانگی را که چربی کمی دارند به شما معرفی کنیم که از این پس از خوردن سالاد خود لذت ببرید.

نمکستان : برای افزایش میل و اشتها نسبت به خوردن سالاد، چاشنی یا سسی که به آن اضافه می شود بسیار اهمیت دارد. برخی افراد به دلیل اینکه نمی خواهند از سس های چرب و مایونز استفاده کنند سالاد را بدون سس میل می کنند که این موضوع خیلی خوش آیند نیست. ما قصد دارید در این مقاله طرز تهیه ۵ سس خانگی را که چربی کمی دارند به شما معرفی کنیم که از این پس از خوردن سالاد خود لذت ببرید.

سس کنجد و سویا:

اگر به دنبال یک طعم خوش و متفاوت هستید، این سس سبک، ساده و مفید می باشد. فقط کافی است ۲ قاشق غذاخوری سس سویا، ۲ قاشق غذاخوری روغن کنجد مزه دار، ۲ قاشق غذاخوری روغن بادام زمینی، ۱ قاشق غذا خوری آبلیمو تازه ، یک قاشق غذاخوری پودر فلفل قرمز و ۱ قاشق غذاخوری عسل را به یک کاسه کوچک اضافه کنید و با هم هم بزنید. این یک سس سالم و بدون چربی مضر می باشد که می توانید از خوردن آن همراه سالاد لذت ببرید.

طرز تهیه 5 سس خوشمزه خانگی برای تهیه سالاد

سس جعفری:

این یک، سس گیاهی با طعم سیر می باشد که نه تنها خوردن آن با سالاد بسیار لذت بخش می باشد بلکه می توان آن را با ماهی ، سالاد ماکارونی نیز میل کرد. برای درست کردن این سس، یک دسته جعفری تازه را خرد کرده سپس به همراه ۱ قاشق غذاخوری خردل، ۱ قاشق غذاخوری سرکه، ۳ حبه سیر رنده شده و ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون به یک کاسه کوچک اضافه کنید این مواد را با هم مخلوط کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

سس زنجبیل:

با این سس زنجبیل کمی طبع گرم به سالاد خود اضافه کنید.  برای درست کردن آن، یک قطعه زنجبیل به اندازه انگشت شست را درون یک کاسه کوچک رنده کنید. ۲ قاشق غذا خوری روغن کلزا و ۱ قاشق غذاخوری سرکه برنج را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید.

طرز تهیه 5 سس خوشمزه خانگی برای تهیه سالاد

سس ارده:

این سس طبع خنک و لطیف دارد و مبتنی بر کنجد است این سس به خوبی با سالادهای سبک خاورمیانه جور می شود. برای تهیه، ۲ قاشق غذاخوری اده را با ۱ قاشق غذاخوری آبلممو تازه نمک ، فلفل و ۶ قاشق غذاخوری آب در یک کاسه کوچک هم بزنید. و ز خوردن آن همراه با سالاد خود لذت ببرید.

سس ماست و نعنا:

چه چیزی بهتر از ماست می تواند به سالاد شما طعم و مزه اضافه کند؟

برای تهیه این سس، به تقریباً یک دسته کوچک نعنا تازه را خرد شده، ۱۵۰ گرم ماست تازه، ۱ قاشق غذاخوری سرکه سفید، پوست لیموترش، نمک و فلفل نیاز دارید. تمام این مواد را با هم مخلوط کرده و سس خوش طعم و لذیذ خود را میل کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو