کشف گنجینه ای دیگر از وایکینگ ها در سوئد

منبع: همگردی

26

1401/8/11

23:02


ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، کشف گنجینه ای دیگر از وایکینگ ها در سوئد صورت پذیرفت.

باستان شناسان حین کاوش در یکی از سکونتگاه های وایکینگ ها، مجموعه ای از اشیای حدودا هزار ساله را کشف کردند. باستان شناسان در این سکونتگاه بقایای بجای مانده از 20 خانه و بنا متعلق به بازه زمانی 400 میلادی تا «عصر وایکینگ» (800 تا 1050 میلادی) و حتی اوایل قرون وسطی کشف را کرده اند.

کاوشگران حین جست و جو در کفپوش چوبی یکی از این ساختمان ها، ظرفی سرامیکی کیسه ای از جنس کتان کشف کردند که حاوی آویزهای سکه ای جنس نقره بود. در این کیسه همچنین جواهرات مختلفی از جمله هشت حلقه گردن با کیفیت، دو حلقه بازو، یک انگشتر و دو مروارید وجود داشت. کاوش در این سکونتگاه به کشف اشیایی همچون تیر، سنگ های «دستاس» و طلسم هایی به شکل حلقه نیز منجر شد.

بسیاری از آویزه های سکه ای کشف شده از این محل منشا اروپایی دارند و در مکانهایی همچون بریتانیا، بوهم و بایرن ساخته شده اند. علاوه بر این پنج سکه عربی در این گنجینه مشاهده شده که نشان دهنده شبکه تجاری گسترده آن دوره است.

یکی از این سکه ها به قرن دهم میلادی تعلق دارد و در شهر «روآن» واقع در فرانسه ضرب شده است. به گفته «ینس کریستین موسگارد» (Jens Christian Moesgaard) استاد دانشگاه استکهلم این نوع سکه پیش از این فقط در نقاشی های بجای مانده در کتاب های قرن هجدهم میلادی دیده شده بود.

دلیل اینکه چرا این گنیجنه مخفی شده بود هنوز مشخص نیست، اما «جان همیلتون» به عنوان یک باستان شناس معتقد است مردم معمولا گنجینه هایشان را در مواقع سختی و پرآشوب مخفی میکردند.

پیشتر، گروهی از باستان شناسان با کاوش در گورستانی متعلق به اواخر عصر برنز واقع در استان «وستمانلاند» کشور «سوئد» دو شمشیر متعلق به عصر وایکینگ ها کشف کرده بودند. در نروژ نیز بتازگی یک جوینده جوان گنج مجموعه نادری از اشیای نقره ای متعلق به دوره وایکینگ ها پیدا کرد که آنها را به باستان شناسان تحویل داد.

کشف گنجینه ای دیگر از وایکینگ ها در سوئد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو