طرز تهیه فلافل گوشت

طرز تهیه فلافل گوشت , دستور پخت فلافل گوشت چرخ کرده

فلافل گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه و فست فودی پرطرفدار است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فلافل گوشت در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نخود۱۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده۱۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
سیب زمینی۱ عدد کوچک
فلفل دلمه ای سبز¼ فلفل دلمه ای
جعفری۱ کاسه کوچک
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
نمک، فلفل سیاه و پاپریکابه مقدار کافی
پودر سیر، پودر تخم گشنیز و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه فلافل گوشت

مرحله اول

برای تهیه فلافل گوشت خوشمزه در ابتدای کار نخود را شسته و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم نخود به مدت ۲۴ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد و نفخ آن به حداقل ترین حد ممکن برسد.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان نخود را آبکشی کرده و درون غذاساز می ریزیم، سپس کمی میکس می کنیم تا نخود خرد شود. در ادامه سیب زمینی را به همراه فلفل دلمه‌ ای، سیر و پیاز به صورت درشت رنده می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد رنده شده را به همراه جعفری و مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر، پودر تخم گشنیز و زردچوبه به غذاساز اضافه کرده و به خوبی میکس می کنیم تا مواد کاملا پوره و حالت خمیری شکل پیدا کند.

مرحله چهارم

در ادامه مواد فلافل را به همراه گوشت چرخ کرده و بیکینگ پودر درون یک کاسه مناسب ریخته و با دست به خوبی ورز می دهیم تا مواد کاملا ترکیب و یکدست شوند. حالا از مواد به اندازه یک نارنگی جدا می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه فلافل ها را به صورت دلخواه فرم داده و درون یک سینی می چینیم، سپس به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت می دهیم. پس از گذشت این زمان فلافل ها را درون مقداری روغن سرخ می کنیم. نوش جان.