تیپ شخصیتی دیمیتر از کودکی تا میانسالی

تیپ شخصیتی دیمیتر از کودکی تا میانسالی


منبع: آرگا

16

1401/8/13

22:13


در واقع تیپ شخصیتی دیمتر را می توان از دسته موثر ترین گرایش ها دانست که شما می توانید با مطالعه این مقاله با خصوصیات این شخصیت و همچنین تاثیرات آن بر زندگی انسان ها آشنا شوید با ما همراه باشید.

به طور کلی تیپ شخصیتی دیمیتر نوعی گرایش ذاتی در بشر محسوب می شود که انرژی متاثر از آن در زنان میل به زایش و پرورش ایجاد کرده و به مراتب شخصیت مادرانه را در افراد تقویت خواهد کرد.

آشنایی با تیپ شخصیتی دیمیتر

بهتر است بدانید که دیمیتر در واقع نماد مادی است، او مادر زمین است اما نه تمام زمین بلکه ایزدی بانوی بخش حاصلخیز زمین می باشد که غذا تولید می کند. برخی از یک زن که چه به عنوان مادر و چه به عنوان همسر و حتی در محیط کار از دیگران مراقبت می کنند و به ان ها رسیدگی می کنند.

خصوصیات تیپ شخصیتی دیمیتر

دیمیتر الهه زمین و باروری و نماد میل به زایش و پرورش است. همچنین او انرژی بخش زندگی همه موجودات زمین بوده و می تواند آن را بخشنده ترین خدا بانو در میان اساطیر یونان دانست که در مقام خدابانوی غلات موجب برکت و فراوانی در طبیعت می شود. در واقع کهن الگوی دیمیتر معمولا سه نقش اصلی را شامل می شود که عبارتند از:

  • مادر است (مادر پرسفون)
  • حافظ قدرت و روحانیت است
  • روزی دهنده و بخشاینده است (خدابانوی غلات)

دیمیتر در طول زندگی انسان ها:

در واقع تاثیر تیپ شخصیتی دیمیتر بر زندگی انسان ها از بدو تولد آغاز شده و تا پایان عمر ادامه خواهد داشت و بنابراین در ادامه به بیان تاثیرات آن در دوره های مختلف زندگی پرداخته ایم:

  • کودک دیمیتری:

کودکان دیمیتری معمولا علاقه هایشان مشابه مادرشان می باشد و همچنین مورد علاقه آن ها خاله بازی و عروسک بازی خواهد بود. آن ها مادران کوچکی هستند که از بغل کردن و نوازش نوزادان لذت می برند و کمی که بزرگتر شدند اغلب مسئولین مراقبت از بچه های اطرافیان را می پذیرند.

ویژگی های کودک دیمیتری

  • نوجوان دیمیتری:

نوجوانانی با این تیپ شخصیتی معمولا تحت تاثیر هورمون ها اشتیاق زیادی به بچه دار شدن پیدا می کنند. البته اگر کهن الگو های دیگر مانند هرا یا آفرودیت در آن ها فعال نباشد تمایل به تجربه جنسی زودرس نخواهند داشت. با این حال اغلب دیمیتری ها زود ازدواج می کنند و بیشتر از اینکه به فکر ادامه تحصیل یا شغل باشند مشتاق تشکیل خانواده هستند.

  • تحصیل دیمیتری ها:

افرادی با شخصیت دیمیتر در صورت ادامه تحصیل معمولا ترجیح می دهند در رشته های خدماتی مانند پرستاری تحصیل کنند. این افراد جاه طلب و به دنبال کسب نمرات عالی نیستند و همچنین رتبه اجتماعی نیز چندان برای آن ها اهمیت نخواهد داشت. آن ها در دوران تحصیل یک همکلاسی و دوست یاری رسان محسوب می شوند.

  • دنیای کار دیمیتری ها:

به صراحت می توان گفت که شخصیت دیمیتر زنتان را برای پذیرش حرفه های خدماتی و پرورشی مانند معلمی، پرستاری، توانبخشی و خدمات اجتماعی توانمند می کند. آن ها عاشق این مشاغل هستند و در آن به خوبی پیشرفت می کنند چرا که با مهرورزی و خدمت به دیگران احساس رضایت خواهند کرد. همچنین بسیاری از آن ها به صورت داوطلبانه در مدارس، مهدکودک ها، خانه های سالمندان و بیمارستان ها مشغول به کار می شوند.

دنیای کار افراد شخصیت دیمیتر

توجه داشته باشید که مسئولیت ها و جایگاه های بالای شغلی معمولا پاسخگوی نیاز آن ها نیست. این افراد به محیط کار به شکل عاطفی نگاه می کنند و قوانین سخت و شرایط محیط کاری اغلب برایشان ناراحت کننده خواهد بود.

رابطه این افراد با همکاران مانند فرزندان یا اعضای خانواده است به گونه ای که از آن ها حمایت کرده و مدام همدردی می کنند. همچنین در جایگاه یک مدیر نیز رفتار یک دیمیتری موجب می شود تا کارمندان زیر دست از او انتظار داشته باشند همیشه حامی آن ها بوده و از منافع آن ها محافظت نماید.

  • میانسالی و پیری دیمیتری:

یک دیمیتری ممکن است در دوران میانسالی اش به خاطر بزرگ شدن و مستقل شدن فرزندان مدام دچار احساس از دست دادن و تنهایی شدید شود البته که تعداد دیمیتری هایی که در میانسالی بچه دار می شوند به نسبت زیاد است. در دوران پیری برخی از آن ها بسیار خرسند، فعال و مورد احترام دیگران هستند.

در واقع آموخته اند که کمتر اجازه دهند تا دیگران از آن ها سوء استفاده کنند و به آن ها وابسته شوند. بر اثر تجربه بالاخره استقلال و احترام متقابل را در فرزندان خود ایجاد کرده و مورد ستایش فرزندان و نوه های خود قرار دارند. در مقابل گروهی دیگر مدام غمگین و تلخکام هستند زیرا که احساس می کنند در طول زندگی شان مورد ظلم قرار گرفته و به رویاهایشان نرسیده اند.

دوران میانسالی افراد دیمیتری

  • رابطه با زنان:

کهن الگوی دیمتر هرگز یک زن را در رقابت با زنان دیگر برای به دست آوردن یک مرد قرار نمی دهد. آن ها تنها به فرزند داشتن زنان دیگر حسادت می کنند و فرزند داشتن همسن و سال هایشان در حالی که آنان کودکی به دنیا نیاورده باشند در آن ها احساس حقارت ایجاد می کند.

همچنین دوستی شان با زنان شبیه به خودشان پایدار است و بیشتر از اینکه به همسرشان تکیه کنند از لحاظ عاطفی و مالی به دوستان مونث شان تکیه می کنند. معمولا این افراد با دختران خود رابطه نزدیکی دارند و ساختار مادرسالارانه بر خانواده ها حاکم خواهد بود.

  • رابطه با مردان:

این کهن الگوی زنانه، مردان را برای ایجاد حس امنیت می خواهد که این امنیت در نتیجه توجه مرد به خانه و خانواده، بچه دار شدن و پرورش فرزندان اهمیت دوچندانی خواهد یافت. دیمیتر اغلب مردان را به شکل پسربچه می بیند و گاهی از روی ترحم و نگاه مادرانه به یک مرد نزدیک می شود.

معمولا مردانی را جذب می کند که به جنبه مادرانه گرایش داشته باشند. مردان حساس، نابالغ و خودشیفته ای که فکر می کنند تنها زنشان آن ها را درک کرده و از بی مسئولیتی آن ها می گذرد در الگوی مادر کبیر، پسر شیفته با زنان دیمیتری در رابطه قرار خواهند گرفت.

رابطه با مردان در تیپ شخصیتی دیمیتر

البته از انجایی که در رد خواسته های دیگران ناتوان است احتمال اینکه طعمه مردان سودجو قرار بگیرد بسیار است مردانی که به راحتی فداکاری های زن دیمیتری را فراموش می کنند و فاقد حس قدردانی و حمایت خواهند بود. در واقع مردان ستیزه جو به خاطر نقطه ضعف دیمیتری در ناتوانی از نه گفتن از این زنان سوء استفاده می کنند و ارتباط با آن ها این زنان را دچار مشکلات متعدد مالی و عاطفی می کند.

معمولا مردانی که در پی الگوی مادر هستند به سمت زنان دیمیتری جذب می شوند و اکثریت همسر مهربان، مراقب و فداکار را می پسندند که مانند مادر خوراک و پوشاک آن ها را مهیا کند، مراقبت سلامتی آن ها باشد و برنامه ها را سامان دهد.

  • ازدواج دیمیتری ها:

به صراحت می توان گفت که بچه دار شدن مهم ترین انگیزه زن متاثر از تیپ شخصیتی دیمیتر برای ازدواج می باشد. بارداری برای این زنان زیبا است و گاهی با همسر خود نیز مانند فرزندان رفتار می کنند. معمولا امیال جنسی برای دیمترتایپ چندان اهمیت ندارد و نسبت به آن ذهنیتی عفیفانه دارد.

در واقع شخصیت قویریال صمیمی و مهربان او یک آغوش گرم فراهم می کند و رابطه جنسی را نیز پاسخی به نیاز و خواسته همسر خود می داند. برای برخی زا آن ها شیر دادن به فرزندان از رابطه جنسی لذت بخش تر خواهد بود.

شرایط ازدواج با شخصیت دیمیتر

  • رابطه دیمیتری ها با فرزندان:

در واقع قوی ترین رابط برای تیپ شخصیتی دیمیتر را می توان پیوند بین مادر و فرزند دانست. او معمولا به راحتی نمی تواند فرزند همسر خود را بپذیرد و نیاز دارد خودش کودکی به دنیا بیاورد. آن ها خود را مادری نمونه می دانند که تنها آرزویشان سلامت فرزندان است. فرزندان در ابتدا از لحاظ جسمی به مادر وابسته هستند و با بزرگ تر شدن نیاز به حمایت عاطفی و فکری مادر دیمیتری خود دارند و در نهایت در شرایط اندوه و ناامیدی در زندگی دانیای مادر دیمیتری به کمک آنان خواهد آمد.

در ادامه نیز پیشنهاد می شود به منظور اطلاع از ویژگی های شخصیت زئوس و  روانشناسی موسیقی برای روی لینک های قرار داده شده کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو