قاچاق دختر بینوای 9 ساله از ایران

منبع: ساعد نیوز

13

1401/8/16

10:17


ساعدنیوز: مرد جوان که با همدستی یک زن دختر خردسال او را از کشور خارج کردند به دام قانون افتادند.

قاچاق دختر بینوای 9 ساله از ایران

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از رکنا، مرد جوان در اولین شکایت خود اعلام داشت:«مدتی قبل از همسرم جدا شدم و دخترمان با من زندگی می کرد.مادرش هر ماه چند بار او را ملاقات می کرد تا اینکه در آخرین ملاقات او را با خود برد و سر موعد مقرر برنگرداند.»

بررسی های پلیسی حکایت از آن داشت که زن جوان ترانه را با پاسپورت تقلبی از کشور خارج کرده است و در ادامه بررسی ها مشخص شد یک مرد جوان به نام حامد با شناسنامه دختر خودش برای ترانه پاسپورت گرفته و ترانه را به عنوان دخترش از کشور خارج کرده است. به این ترتیب این مرد که تن به نقشه مادر ترانه داده بود به اتهام آدم ربایی شناسایی و دستگیر شد.

متهم در اعتراف به اتهام خود گفت:«مدتی قبل از طریق خواهر خانم سابقم با مادر ترانه آشنا شدم.او از من خواست با شناسنامه دخترم برای ترانه پاسپورت بگیرم تا بتواند او را از کشور خارج کند.از صحبت هایش متوجه شدم که قصد داشت ترانه را به کانادا ببرد.

وکیل این خانم به من گفت چون خودم یک دختر هم سن ترانه دارم مشکلی ایجاد نمی شود. مادر ترانه به من 15 میلیون پول نقد داد و گفت بعد از اینکه از کشور خارج شد از طریق وکیلش 50 میلیون تومان دیگر هم به من پول می دهد.من هم در ازای این مبلغ قبول کردم که برای ترانه پاسپورت بگیرم و هر 3 با هم به دبی سفر کردیم.اما در دبی آنها از من جدا شدند و نمی دانم کدام کشور رفتند.من هم بعد از 2 روز به ایران برگشتم که دستگیر شدم.»

ماموران اداره آگاهی در تلاش هستند تا با هماهنگی پلیس دبی ردی از مادر ترانه پیدا کرده و مادر و دختر خردسالش را به ایران برگردانند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو