در شش ماه نخست سال ، 64 هزار کیلو مواد غذایی فاسد در این شهرستان معدوم شد

10

1401/8/16

17:02


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در بازدیدها و نمونه برداری های انجام شده در شش ماه نخست امسال حدود 64 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته معدوم و از چرخه مصرف خارج شده است.

در شش ماه نخست سال ، 64 هزار کیلو مواد غذایی فاسد در این شهرستان معدوم شد

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر غضنفری  تعداد بازرسی های انجام شده از سطح مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ، دخانیات، اماکن، مدارس و ... را در شش ماه گذشته حدود 56 هزار مورد بیان کرد و گفت: با اخطارهای داده شده و بی توجهی متصدیان، بیش از 100 مرکز تهیه و توزیع در سطوح مختلف توسط بازرسان بهداشت محیط پلمب شده است.

وی تعداد نمونه برداری ها از مواد غذایی را  745 مورد بیان کرد و افزود: در همین مدت  1332 مورد آزمون بر روی نمونه های مواد غذایی انجام شده که 96  مورد به عنوان نمونه نامطلوب به دادگاه و تعزیرات معرفی شده است.

دکتر غضنفری با بیان اینکه در نیمه نخست امسال حدود 7 هزار سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی انجام شده، اظهار داشت: در  این مدت علاوه بر  صدور حدود 6 هزار کارت معاینه بهداشتی برای اصناف،  به 763 مورد  شکایت ارسالی در سامانه 190 رسیدگی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه ادامه داد: همچنین در شش ماه گذشته 700 کیلوگرم مواد دخانی بدون دود، معدوم سازی و 21 مرکز فروش بدون مجوز دخانیات پلمب شده است.
وی همچنین تعداد بازرسی صورت گرفته از سامانه آبرسانی را حدود 800 مورد بیان کرد و تعداد کل کلر سنجی های انجام شده از سامانه آبرسانی شهر و روستا را 36 هزار مورد، نمونه برداری میکروبی و شیمیایی از آب شرب را بیش از هزار و 500 مورد  و مجموع کدورت سنجی ها از آب شرب را 350 مورد اعلام کرد.

دکتر غضنفری در پایان نیز تعداد بازرسی از استخرهای شنا را بیش از 103 مورد، کلر سنجی و کدورت سنجی از استخر های شنا را 420 مورد، نمونه برداری از استخر های شنا را 117 مورد و مکاتبات با اداره آب و فاضلاب و بخشداری را 30 مورد بیان کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو