بیوگرافی کامل رضا اکبرپور بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون+عکس

بیوگرافی کامل رضا اکبرپور بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون+عکس


منبع: آکا

82

1401/8/18

20:18


رضا اکبرپور با سریال حوالی پائیز که به فاجعه منا می پردازد به چهره شناخته شده ای در تلویزیون تبدیل شد و با ایفای نقش اصلی در سریال گیلدخت به شهرت رسید.بیوگرافی

آکاایران: رضا اکبرپور در دوازدهم آذر 1365 در یک خانواده هفت نفره در تهران متولد شده است یک برادر و سه خواهر دارد و فارغ التحصیل ارشد علوم سیاسی می باشد. به گفته خودش ورزش دو جزئی از برنامه روزانه ام است و بیشتر اوقات روز را در کتاب فروشی مون که از سال ها پیش داریم سپری میکنم.

رضا اکبرپور علاوه بر بازیگری در نویسندگی هم دستی دارد و از جمله بازیگرانی است که با تکیه بر توانایی های خودش به این حد از موفقیت رسیده است و مشکلات زیادی را طی این سال ها تحمل کرده است او حتی مجبور شد به علت مشکلات شدید مالی یک مدت طولانی از بازیگری فاصله بگیرد اما به گفته خودش این عشق است که موجب شده من در این حرفه دوام بیاورم و آن را ادامه بدهم.در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات آکا به بیوگرافی کامل وی به همراه معرفی فیلم و سریال های او خواهیم پرداخت و عکس های بیشتری از وی مشاهده خواهید کرد. با ما همراه باشید.

چکیده بیوگرافی رضا اکبرپور

  • نام اصلی : رضا اکبرپور
  • متولد : 12 آذر 1365 تهران
  • زمینه فعالیت : سینما ، تئاتر و تلویزیون
  • پیشه : بازیگر
  • مدرک تحصیلی : فوق لیسانس علوم سیاسی
  • سالهای فعالیت : 1379 تاکنون
 

زندگی شخصی رضا اکبرپور

رضا اکبرپور بازیگر سینما و تلویزیون 12 آذر ماه 1365 در تهران متولد شد. او فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد علوم سیاسی است.

ازدواج و همسر رضا اکبرپور

هیچ اطلاعات موثق و تایید شده ای توسط خود بازیگر درباره ازدواج و همسر رضا اکبرپور در دسترس نیست.

ورود رضا اکبرپور به دنیای هنر

رضا اکبرپور در سال 79 در کلاس های بازیگری شرکت می کند و پس از یادگیری اصول بازیگری در چندین تئاتر شرکت می کند که مورد استقبال زیادی قرار می گیرند اما متاسفانه بعد از یک بازه زمانی مجبور می شود به دلیل مشکلات شدید مالی بازیگری را کنار بگذارید و کاری پیدا کند تا بتواند کمی وضعیت مالی خودش را بهبود بخشید.

تا اینکه در سال 1390 با علی سرهنگ آشنا می شود و در تله فیلم او بنام زمانی برای ایستادن ایفای نقش می کند. به گفته رضا اکبرپور در آن زمان دوستی بنام مهرداد حسنی بازی مرا می بیند و مرا به حسین نمازی معرفی می کند تا در فیلم جدید او بنام حرف های درگوشی بازی کنم ولی متاسفانه این فیلم پروانه سخت نگرفت.

بعد از آن حسین نمازی سراغ ساخت فیلم سینمایی آپاندیس می رود و از من هم دعوت می کند تا در این فیلم بازی کنم. خدا را شکر می کنم که تونستم در فیلم آپاندیس حضور پیدا کنم آن هم در شرایطی که افرادی هستند که حاضرند یک میلیارد در یک فیلم سینمایی سرمایه گذاری کنند تا فرزندشان نقش اول فیلم باشد.

 

 

سریال حوالی پائیز

 این هنرمند با سریال حوالی پائیز که به فاجعه منا می پردازد به چهره شناخته شده ای در تلویزیون تبدیل شد و با ایفای نقش اصلی در سریال گیلدخت به شهرت رسید.

مروری بر نقشهای رضا اکبرپور

رضا اکبرپور در سریال گیلدخت

گیل دخت سریالی تاریخی به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی در سال 1401 است که به روی آنتن شبکه 1 سیما رفت.

این سریال که به روایتی از دوره قاجار می پردازد درباره زندگی جوانی به نام اسماعیل با بازی رضا اکبرپور می باشد که در دوران حکومت مظفرالدین شاه دل در گرو مهر دختری به نام گلنار با بازی میترا رفیع داده است.

این سریال روایتگر دوران عاشقی گلنار و اسماعیل و اتفاقات پیرامون ترور مظفرالدین شاه در دربار است.

رضا اکبرپور در این سریال با هنرمندان دیگری همچون سعید راد، محمود پاک نیت، شقایق فراهانی، سعید چنگیزیان، رامتین خداپناهی، ثریا قاسمی، یاسمن معاوی، پریوش نظریه، صالح میرزااقایی، حبیب دهقان نسب، نفیسه روشن، فخرالدین صدیق شریف، حمید ابراهیمی، فریبا متخصص، محمد فیلی و رویا جاویدنیا همکاری کرده است.

سریال گیلدخت

 

رضا اکبرپور در سریال حوالی پائیز

مجموعه حوالی پائیز یک ملودرام عاشقانه به کارگردانی حسین نمازی و تهیه کنندگی سعید پروینی در سال 1397 است که از شبکه سوم سیما پخش شد.

این سریال که درباره حادثه منا ساخته شده است عشق نامتعارف جوانی ایرانی به یک دختر عرب را روایت می کند که با هم ازدواج می کنند و پس از مراسم آنها، پسر بزرگتر خانواده به نام سامان به حج تمتع مشرف می شود.

سامان جوان آرام و خانواده دوستی است که با همسرش (لیلا اوتادی) در کنار مادر و خانواده اش زندگی می کند. این سریال بخشی از اندوه و رنج خانواده شهدای منا در حج سال 1394 را به تصویر می کشد.

در این سریال هنرمندان دیگری همچون رویا تیموریان، حسین مهری، مونا کرمی، ارشا اقدسی، آن ماری سلامه، بهرام ابراهیمی، مرتضی علی عباس میرزایی و محمد حمزه ای نقش آفرینی کرده اند.

سریال حوالی پائیز

 

رضا اکبرپور در فیلم آپاندیس

فیلم سینمایی آپاندیس به کارگردانی حسین نمازی در سال 1396 است که برنده جایزه بهترین فیلمنامه از چهل و هفتمین جشنواره مونترال کانادا شد.

رضا اکبرپور در فیلم آپاندیس نقش رضا همسر زری ، خانمی که به دلیل درد آپاندیس با دفترچه یکی از آشناهای قدیمی اش در بیمارستان بستری بود را ایفا کرده است. او در این فیلم در کنار بازیگرانی همچون آنا نعمتی، امیرعلی دانایی و صحرا اسدالهی به هنرمندی پرداخته است.

فیلم آپاندیس

 

فیلم شناسی رضا اکبرپور

در ادامه این بخش از بیوگرافی رضا اکبرپور، به معرفی کارنامه هنری او در سینما و تلویزیون خواهیم پرداخت.

فیلم های سینمایی و تله فیلم های رضا اکبرپور

  • فیلم تلویزیونی زمانی برای ایستادن
  • فیلم سینمایی کاکا
  • فیلم سینمایی آپاندیس

فیلم کاکا

 

سریال های تلویزیونی رضا اکبرپور 

  • سریال حوالی پاییز:حسین نمازی، 1397
  • سریال گیلدخت:مجید اسماعیلی، 1401

سریال گیلدخت

 

فیلم های کوتاه رضا اکبرپور

  • کوچه:محمدرضا مصباح
  • جشن تولد:امیر سلیم خانی

فیلم کوچه

رضا اکبرپور و نورا هاشمی در فیلم کوتاه کوچه

عکسهای رضا اکبرپور

سریال حوالی پائیز

رضا اکبرپور و لیلا اوتادی در سکانسی از سریال حوالی پائیز

فیلم آپاندیس

امیرعلی دانایی و رضا اکبرپور در فیلم آپاندیس

فیلم کاکا

ر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو