جشنواره اقوام گلستان سمبلی از رویکرد حفاظتی جمهوری اسلامی از فرهنگ اقوام است

منبع: همگردی

10

1401/8/18

23:31


میراث آریا/ براساس سخنان وزیر کشور، جشنواره اقوام گلستان سمبلی از رویکرد حفاظتی جمهوری اسلامی از فرهنگ اقوام است.

احمد وحیدی در آیین افتتاحیه پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین که با حضور علی محمد زنگانه استاندار گلستان، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمدجواد ساوری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان و جمعی دیگر از مقامات و مسئولان در گرگان برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با فرهنگ غنی خود چتر گسترده ای بر روی خرده فرهنگ ها گسترانده که در هیچ جای جهان نمونه آن دیده نمی شود.

وزیر کشور بیان کرد: همه اقوام ساکن کشور با بصیرت، همبستگی و پیوستگی وصف ناپذیر، به ایران اسلامی عشق می ورزند و بی احترامی به پرچم و سرود ملی نشانه ضعف هویت و اصالت است.

او تاکید کرد: هیچ کس در جهان بیشتر از ایرانیان ساکن جمهوری اسلامی برای وطن دلسوزی نمی کند و مردم باید مانند همیشه نسبت به توطئه های دشمنان هوشیار باشند.

وحیدی اضافه کرد: مردم بدانند کسانی که به دنبال اختلاف افکنی میان اقوام ایرانی هستند یقینا وابستگان به کشورهای استکباری هستند که دشمنی آنها به کشور و ملت ایران در 43 سال اخیر بر همگان آشکار شده است.

او با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر ظرفیت و توانمندی همه اقوام در اوج عزت و عظمت قرار دارد، گفت: قومیت های ایرانی بزرگترین مدافعان کشور در برابر دشمنان است.

وزیر کشور ادامه داد: یکی از مهمترین شاخصه های قدرتمندی مدیریت در نظام جمهوری اسلامی ایران بهره گیری از ظرفیت همه اقوام در مدیریت کشور است که نمونه آن به ندرت در جهان دیده می شود.

او در ادامه سخنانش گفت: در 43 سال پس از انقلاب، دشمنان ایران بطور مداوم تهدید به تجزیه کشور ما می کردند اما هم اکنون ثابت شده که قومیت های ایرانی بزرگترین مدافعان کشور در برابر تهدیدات هستند.

وحیدی خاطرنشان کرد: دشمنان با طراحی اغتشاشات اخیر تلاش کردند ضمن استفاده از رسانه های خود اراده اقوام را برای دفاع از حریم کشور سست کنند اما با هوشیاری و بصیرت مردم همانند همیشه شکست خوردند.

او ادامه داد: همه اقوام ایرانی با تکیه بر فرهنگ و اصالت خود، جمهوری اسلامی ایران را در برابر دشمن صیانت خواهد کرد.

وزیر کشور بیان کرد: دشمنان در پشت پرده طراحی آشوب های اخیر می خواستند هویت و اصالت را اقوام ایرانی بگیرند و پس از آنکه آنها را از فرهنگ و هویت واقعی خود دور کردند، آنها را به بازیچه اجرای توطئه های خود تبدیل کنند اما اقوام ایرانی این نقشه آنان را خنثی کردند.

جشنواره اقوام گلستان سمبلی از رویکرد حفاظتی جمهوری اسلامی از فرهنگ اقوام است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو