آموزش حذف بدافزار از آیفون و آیپد

آموزش حذف بدافزار از آیفون و آیپد


منبع: پلازا

15

1401/8/20

20:07


آموزش حذف بدافزار از آیفون و آیپد

ورود بدافزار به گوشی های آیفون یعنی خراب بودن وضعیت امنیت گوشی، زیرا محصولات آیفون به امنیت بالا معروف هستند که اگر بدنبال روشی جهت حذف بدافزار آیفون هستید باید بدانید که شرایط فعلی گوشی شما چندان مساعد نیست.

برای پاک کردن بدافزار از ایفون روش های بسیاری وجود داشته است اما گزینه هایی که بتواند به صورت اصولی و درست تمام بخش های بدافزار را پاکسازی کند شرط است.  در این زمینه طبق بررسی های بسیار پلازا به روش های خوبی دست یافته ایم که اگر بدنبال این هستید تا امنیت گوشی آیفون خود را به وضعیت قبل برگردانید پیشنهاد میشود در ادامه این مقاله باما همراه باشید.

فهرست مطالب

حذف بدافزار آیفون

بدافزار یا همان نرم افزار مخرب همانطور که از نامش پیداست یک بخش خطرناک بوده که میتواند بخش های مختلفی از گوشی شمارا تحت الشعاع قرار دهد. در این زمینه جهت پاک کردن بدافزار از ایفون باید بخش های مختلفی را بررسی کنید که در این خصوص پیشنهاد میشود باما همراه باشید.

بدافزار چگونه وارد گوشی آیفون شما می شود؟

بدافزار چگونه وارد گوشی آیفون شما می شود؟

تقریبا همگی میدانیم که بدافزار برای هر دستگاه و پلتفرمی خمیتواند خطرآفرین باشد که در این خصوص کاربران بسیاری بدنبال ایمن نگهداشتن گوشی خود از هرگونه فایل مخرب و بدافزار هستند. اما گاهی اوقات بدلایل مختلف ممکن است با بدافزار هایی در گوشی خود مواجه شوید که یافتن مسیر ورود آن یک امر حیاطی و مهم بوده که قبل از حذف آن باید آن را مسدود کنید. در این خصوص 3 مورد از اصلی ترین دلایلی که سبب ورود بدافزار به گوشی میشود را شرح داده ایم که در ادامه آمده است:

  • زمانی که بدنبال دانلود اپ یا بازی خاصی هستید که در اپ استور وجود نداشته که در این خصوص مجبور به جیلبریک سازی گوشی هستید. اینکار یکی از رایج ترین و اصلی ترین دلایل ورود بدافزار به گوشی های آیفون بوده است.
  • اتصال به شبکه های وای فای ناامن. اینکار مجوز ورود داده های اینترنتی به گوشی شمارا صادر خواهد نمود که پیشنهاد میشود از هر اتصال داده رایگان و حتی پولی در این خصوص استفاده نکنید و قبل از اینکار از صحت عملکرد آن مطمئن شوید.
  • مورد سوم که در میان هکرها و سازنده بدافزارها از جایگاه خاصی برخوردار بوده است لینک یا سایت های فیشینگ بوده که با شبیه سازی یک ساده ایمن میتوانند بسیاری از داده های شخصی و مهم شمارا در مدت زمان کوتاهی به سرقت ببرند. در این باره پیشنهاد میشود روی پیامک های تبلیغاتی که با لینک همراه هستند کلیک نکنید.

از انجایی که محصولات آیفون به امنیت بالا معروف هستند ورود بدافزار به  دستگاه IOS کار دشواری بوده مگر آنکه شما کوتاهی کرده باشید. حال خواسته یا ناخواسته یک بدافزار وارد گوشی شما شده است که به سراغ روش حذف آن آمده اید. در خصوص حذف بدافزار از آیپد نگران چیزی نباشید زیرا مابا شما هستیم.

آنتی ویروس TotalAV بهترین گزینه برای پاک کردن بدافزار از ایفون و ایپد

آنتی ویروس TotalAV بهترین گزینه برای پاک کردن بدافزار از ایفون و ایپد

در بخش Mobile Security & Private VPN اپ استور گزینه ای عالی و شناخته شده بنام TotalAV وجود داشته است که محصول رسمی شرکت Protected.net Group Limited بوده و توانسته امتیاز عالی 4.6 را کسب نماید. این اپ امنیتی در خصوص نحوه پاک کردن بدافزار از گوشی ایفون روش تازه ای را بکار گرفته است که اسکن لحظه ای و آنلاین کل گوشی میتواند سیستم شمارا عاری از هرگونه بدافزار نماید. علاوه براین مورد آنتی ویروس TotalAV در خصوص اسکن تاریخچه مرورگر و صفحات وب نیز قدرت بالایی را داشته که با استفاده از آن میتوانید سایت های مخرب و آلوده را شناسایی کنید که در این شرایط مجور بارگذاری سایت برای شما صادر نخواهد شد.

از اصلی ترین امکانات TotalAV میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

  • حفاظت PUA
  • محافظت از دستگاه شما در برابر کلاهبرداری های فیشینگ
  • حفاظت از سیستم در برابر باج افزار های نوین روز دنیا
  • اسکن کل گوشی طبق برنامه ریزی و زمان بندی شما
  • اسکن ابری گوشی با کمترین نیاز به منابع
  • رابط کاربری زیبا با ابزارهای تکمیلی

آنتی ویروس TotalAV شامل طرح رایگان و پولی بوده است که در نسخه رایگان فقط میتوانید اسکن اولیه را در اختیار داشته باشید که در نسخه حرفه ای که با قیمت 19 دلار درنظر گرفته شده میتوانید به تمام ابزار و بخش های آن دسترسی داشته باشید.

دانلود آنتی ویروس TotalAV برای آیفون

سایر روش های کاربردی و ساده برای حذف بدافزار

سایر روش های کاربردی و ساده برای حذف بدافزار

موارد زیر بدون نیاز به نصب اپ خاصی قابل انجام بوده اند که بدلیل ساده بودن آنها از توضیحات بیهوده خودداری نموده ای:

  • راه اندازی مجدد یا همان بازگشت به کارخانه. این روش میتواند دستگاه شمارا از هرگونه اپ مخرب عاری سازد که اگر از داده های مهمی برخوردار هستید روش دیگری را تست نمایید.
  • حذف اپ نصب شده و اسکن گوشی با استفاده از ابزار امنیتی آیفون. در این خصوص با حذف برنامه نصب شده میتواند سهم عظیمی از مشکل خود را برطرف کنید.
  • مجوزهای درخواست شده توسط برنامه های نصب شده را بررسی کنید. هر برنامه ای که به مجوز خاص و غیرمرتبط نیاز داشت را حذف کنید.
  • تاریخچه مرورگر خود را پاکسازی کنید. این مورد برای حذف سایت های مخرب و آلوده بوده است که در مرورگر شما جا خوش کرده اند.
  • ای او اس خود را به نسخه جدید بروزرسانی کنید تا بخش های امنیتی نیز آپدیت شوند.
  • از برنامه های امنیتی و ضد بدافزار استفاده کنید.

آموزش حذف بدافزار از آیفون؛ نشانه های آلودگی گوشی

روش های فوق در خصوص طریقه پاک کردن بدافزار از روی گوشی ایفون موارد خوبی هستند که اگر بتوانید تمامی آنها را روی گوشی خود اعمال کنید بی شک مشکل را خواهید یافت. همچنین پیشنهاد میشود باما همراه باشید که در ادامه قصد داریم مواردی که ثابت میکنند گوشی شما به بدافزار آلوده شده است را بررسی نماییم:

  • باتری شما سریعتر از حد معمول تخلیه می شود.
  • عملکرد گوشی مانند قبل نبوده و به شکل عجیبی کار میکند یا بسیار کند است.
  • برنامه های نصب شده به صورت خودکار جا به جا میشوند و یا اپ های جدیدی روی دستگاه نصب میشود.
  • گرم شدن بیش از حد گوشی و باتری.
  • دریافت هشدار های امنیتی متعدد از آنتی ویروس گوشی.
  • افزایش مصرف اینترنت.

موارد فوق به شما این مورد را نشان میدهد که نیاز به یک برنامه حذف بدافزار آیفون و ایپد دارید زیرا اگر یک مورد از موارد را مشاهده کرده باشید میتوان گفت که دستگاه شما به ویروس آلوده شده است و باید در این باره فکری بیندیشید. نظر شما در خصوص چگونه می توانیم بد افزار را از آیفون حذف کنیم؟ شما عزیزان میتوانید نظر خود را در بخش نظرات برای ما به اشتراک بگذارید.

سخن پایانی

در مقاله حذف بدافزار آیفون سعی کردیم تا به موارد بسیاری اشاره داشته باشیم تا با یک مطلب جامع مواجه باشید. در این خصوص باید بدانید که بررسی اینکه ایا گوشی به بدافزار آلوده شده است یا خیر نقش مهمی داشته که از آیتم های فوق میتوانید این مورد را بررسی کنید. اگر مطمئن هستید که گوشی شما به یک بدافزار دچار شده در خصوص پاک کردن بدافزار از ایفون میتوانید از برنامه امنیتی یا روش های دیگری که ذکر شده است استفاده کنید. همچنین پیشنهاد میشود نظر خود را در خصوص این مقاله بیان کنید که نظرات شما در پیشبرد اهداف سایت تاثیرگذار خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو