اهمیت بازاریابی دیجیتال در سناریوی کسب و کارهای امروزی

منبع: نمکستان

11

1401/8/22

17:48


اگر هنوز تبلیغات کسب و کارتان را به فضای آنلاین منتقل نکردید در حال از دست دادن فرصت بزرگی برای دیده شدن بیزینستان هستید! درصد بالایی از کسب و کارهای آینده نگر، به دیجیتال مارکتینگ روی آورده اند

چندین سالی می شود که با ورود گسترده ی تکنولوژی به زندگی مردم، کسب و کارهای سنتی احساس خطر کردند و به فکر تغییر مدل کسب و کارشان از سنتی به آنلاین افتادند.

اما چیزی که در این بین این نیاز را بیشتر از گذشته در بین کسب و کارها ایجاد کرد، پاندمی کرونا بود. کرونا باعث ورشکستگی بسیاری از کسب و کارهایی شد که قدرت تکنولوژی و محیط آنلاین را دست کم گرفته بودند و به آن اهمیتی ندادند.

این بیماری تلنگری شد برای بسیاری از کسب و کارها که هنوز امیدی به نجاتشان بود و یا تازه شروع به کار کرده بودند. هر چه ورود بیزینس ها به این حوزه گسترده تر باشد، هم ریسک شکستشان را پایین می آورند و هم مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب می کنند.

اگر هنوز تبلیغات کسب و کارتان را به فضای آنلاین منتقل نکردید در حال از دست دادن فرصت بزرگی برای دیده شدن بیزینستان هستید! درصد بالایی از کسب و کارهای آینده نگر، به دیجیتال مارکتینگ روی آورده اند و شما قبل از اینکه توسط رقبایتان پشت سر گذاشته شوید باید در این زمینه سرمایه گذاری کنید. اگر هنوز هم قانع نشده اید مطمئن هستم که پس از خواندن دلایلی که در ادامه مطرح می کنیم ثانیه ای را برای ورود قدرتمند به فضای آنلاین از دست نمی دهید.

قبل از خواندن دلایل ما، این نکته را در نظر داشته باشید که دیجیتال مارکتینگ یک تخصص است که برای آنکه بتوانید به درستی آن را در کسب و کار خود پیاده سازی کنید باید از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ حرفه ای کمک بگیرید.

اهمیت بازاریابی دیجیتال در سناریوی کسب و کارهای امروزی

مردم بیشتر وقت خودشان را در فضای آنلاین میگذرانند

طبق آمار های رسمی تا اکتبر سال ۲۰۲۰، حدود ۴.۶۶ میلیارد نفر به عنوان کاربر فعال اینترنت شناخته شده اند. این تعداد افراد، بیشتر وقت خود را در فضای آنلاین سپری می کنند.

با شروع پاندمی کرونا و محدودیت هایی که در ارتباطات به وجود آمد این رقم به ۴.۹۵ میلیارد نفر در سال ۲۰۲۲ هم رسیده است! با این اتفاق نه تنها مردم بیشتری وارد فضای آنلاین شدند بلکه مدت زمانی که در اینترنت می گذراندند هم افزایش چشمگیری پیدا کرد.

در نتیجه چه کسب و کار شما در مراحل اولیه ی خود باشد چه یک بیزینس جا افتاده داشته باشید، الان زمانی است که باید به کمک یک بازاریابی دیجیتال قدرتمند و آژانس های دیجیتال مارکتینگ با تجربه ای مثل عظیم مدیا، با افزایش مشتریان سهم بیشتری از بازار را نصیب خودتان کنید.

رقبای شما نیز وارد فضای آنلاین شده اند

بسیاری از کسب و کارها بدون نیاز به پرداخت هزینه های سنگین یک بیلبورد یا آگهی چاپی، کسب و کار خود را به اوج رساندند. وقتی می توانید شما هم از قدرت اینترنت با هزینه ای کمتر استفاده کنید و به همان تعداد مخاطب و یا حتی بیشتر دسترسی پیدا کنید چرا باید از روش های سنتی کمک بگیرید؟

علاوه بر آن می توانید در تبلیغات اینترنتی مخاطبان هدف خود را تارگت قرار دهید و با ابزارهای متنوعی که دیجیتال مارکتینگ در اختیار شما قرار می دهد نیازهای آنها را بهتر بشناسید و هر بار محدوده ی مخاطبان هدف خود را دقیق و دقیق تر کنید و نیازهای آنها را به خوبی پاسخ دهید.

تنوع بالا در گزینه های تبلیغاتی

کانال های جذب مشتری در دیجیتال مارکتینگ بسیار زیاد است و می توانید متناسب با صنعتی که در آن فعال هستید و یا نیازهای مخصوص به کسب و کارتان، یک یا چند مورد از آنها را انتخاب کنید.

می توانید روی تبلیغات پولی در محیط اینترنت سرمایه گذاری کنید یا از روش های مقرون به صرفه تر مثل سئو (SEO) یا بهینه سازی موتور جستجو کمک بگیرید، این کاملا بستگی به شما و هدفتان دارد.

راه های دیگری مثل سوشال مدیا، اینفلوئنسر مارکتینگ، افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing) و … هم وجود دارد، خلاصه آنکه دست شما در این حالت بسیار باز است، هم از نظر قیمتی و هم از نظر نوع تبلیغات.

هدف گذاری اصولی

هدف گذاری اصولی

در بازاریابی، هدف گذاری به معنی تقسیم یک مارکت بزرگ به اجزای کوچکتر است و این تقسیم بندی بر اساس معیارهای مختلفی مثل سن، جنسیت، سطح درآمد و … اتفاق می افتد.

این کاری است که دیجیتال مارکتینگ انجام می دهد. آژانس های مربوط به این حوزه، میتوانند با ابزارهایی که دیجیتال مارکتینگ در اختیار آنها قرار داده است مخاطبان مورد نظر هر کسب و کاری را هدف قرار دهند.

می توانید به سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا (azim.media) سر بزنید و با ساختار عملکردی آژانس های دیجیتال مارکتینگ بیشتر آشنا شوید.

درست است که با روش های سنتی مثل بیلبوردهای تبلیغاتی مخاطبان بیشتری را با نام و خدماتتان آشنا می کنید، اما درصد کمی از آنها به مشتریان شما تبدیل میشوند. چون در این حالت از هر سن و هر قشری با تبلیغ شما روبرو می شوند که ممکن است اصلا محصول یا خدمات شما به دردشان نخورد.

مطمئن باشید بودجه ای که برای دیجیتال مارکتینگ در نظر میگیرید بسیار هوشمندانه خرج می شود.

نظارت بر عملکرد تبلیغاتی

با استراتژی های بازاریابی سنتی، نظارت و بررسی دقیق مخاطبان تبلیغات شما بسیار سخت و حتی نشدنی است. اما با ابزاری مثل آنالیتیکس (analytics) که دیجیتال مارکتینگ در اختیار ما میگذارد می توانیم به راحتی عملکرد و نحوه ی تاثیرگذاری تبلیغات و نحوه ی عملکرد مخاطبان در فضای آنلاین را بررسی کنیم و از نتایج آن در بهبود استراتژی های آینده خود استفاده کنیم.

این موضوع نه تنها به بهبود کیفیت کارتان کمک می کند بلکه باعث صرفه جویی زیادی در زمان مفیدتان خواهد شد.

شخصی سازی

کسب و کارها باید به مخاطبان چیزی را بدهند که به آنها علاقه دارند و ارزش افزوده ای برای آنها داشته باشد.

همانطور که گفتیم یکی از مزایای اصلی دیجیتال مارکتینگ همین مورد است که نیاز مخاطب را به درستی بشناسد و محتوا، محصول، خدمات و یا هر چیز دیگری که مخاطب را درگیر خود می کند ارائه دهد. این کار نرخ تبدیل مشتریان را به شدت بالا می برد.

به راحتی می توان دید که شرایط حاکم بر جهان چگونه و با چه سرعتی ما را به گذراندن وقت بیشتر در اینترنت سوق می دهد. انسان ها به طور غیر قابل انکاری وابسته ی اینترنت و فضای آنلاین شده اند و کسب و کارهایی که هوشمندانه عمل می کنند متوجه این موضوع شده اند و بدون تلف کردن وقت به دیجیتال مارکتینگ روی آوردند.

اما هوشمندی اصلی جایی است که شما برای استراتژی های دیجیتال مارکتینگ خود از آژانس های حرفه ای کمک بگیرید. آنها کمک بزرگی به صرفه جویی وقت، انرژی و هزینه های شما می کنند و مسیر موفقیتتان را هموار می کنند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب، شما را به موفقیت و آژانس های غیر حرفه ای شما را به شکست نزدیک می کنند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا می تواند همراهی مطمئن برای شما در مسیر موفقیت آنلاین کسب و کار شما باشد.

آژانس توسعه ی آنلاین کسب و کار عظیم مدیا از ابتدای ورود شما به دنیای آنلاین تا پیشی گرفتن از رقبایتان همراه شما و کسب و کارتان است.

عظیم مدیا خدمات گسترده ای در زمینه ی دیجیتال مارکتینگ ارائه می دهد. خدماتی مثل برگزاری کمپین های دیجیتال مارکتینگ، آنالیز تکنیکالی رقبا، طراحی سایت سئو محور و به طور کلی خدمات سئو.

در شبکه های اجتماعی آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا می توانید با مفهوم دیجیتال مارکتینگ و اهمیت آنها در کسب و کارتان بیشتر آشنا شوید:

Instagram: https://www.instagram.com/azim.media.agency

Linkedin: https://www.linkedin.com/company/azim-media

Aparat: https://www.aparat.com/Azim.Media

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCdc13wsKcZ-OrdNyfFb27tQ

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو