طرز تهیه خورش آلو و قیسی خوشمزه با گوشت گوسفندی

منبع: نمکستان

13

1401/8/24

09:07


برای این پست آموزش طرز تهیه خورشت آلو و قیسی از غذاهای خوشمزه کشورمان که مورد پسند همه قرار می گیرد را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

نمکستان: برای این پست آموزش طرز تهیه خورشت آلو و قیسی از غذاهای خوشمزه کشورمان که مورد پسند همه قرار می گیرد را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

طرز تهیه خورش آلو و قیسی خوشمزه با گوشت گوسفندی

مواد لازم خورش آلو و قیسی

گوشت گوسفندی ۳۰۰ گرم

آلو خورشی  ۸ عدد

قیسی ۸ عدد

پیاز داغ  ۳ قاشق سوپخوری

زرشک ۲ قاشق سوپخوری

زعفران دم کرده ۲ قاشق سوپخوری

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

روغن به میزان لازم

طرز تهیه خورش آلو و قیسی خوشمزه با گوشت گوسفندی

طرز تهیه خورش آلو و قیسی

برای تهیه خورش آلو و قیسی خوشمزه ابتدا باید گوشت را به صورت قیمه ای خرد کنید و تمیز بشورید. سپس در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید، پیاز داغ را همراه با گوشت اضافه کنید. گوشت را کمی تفت دهید تا کمی تغییر رنگ پیدا کند.

مقداری آب اضافه کنید، حرارت را زیاد کرده و صبر کنید تا آب جوش بیاید، سپس حرارت را کم کرده، در قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا گوشت بپزد. آلوها را بشویید و آنها را در مقداری آب به مدت ۱ ساعت خیس کنید. زرشک را هم بشویید و در سبدی بریزید تا آب آن کاملا گرفته شود.

قیسی را هم بعد از شست‌وشو در یک سبد بریزید تا خشک شوند. وقتی گوشت پخت، آلو را همراه با قیسی و زرشک به گوشت اضافه کنید. زعفران دم کرده و مقداری نمک و فلفل هم به خورش بزنید.

وقتی خورش آماده شد، حرارت را خاموش کنید. این خورش خوشمزه را با برنج سرو کنید. اگر خورش شیرین شد، می‌توانید کمی آبلیموی تازه به آن اضافه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو