بیوگرافی مونیکا بلوچی (قد و وزن، فیلم ها، همسر و فرزندان)

بیوگرافی مونیکا بلوچی (قد و وزن، فیلم ها، همسر و فرزندان)


منبع: مینویسم

12

1401/9/4

17:05


بیوگرافی و زندگی شخصی مونیکا بلوچی بازیگر و مدل ایتالیایی، اسامی فیلم ها، همسران و فرزندان، ثروت و دیگر حقایق جالب درباره مونیکا بلوچی را اینجا بخوانید.

بیوگرافی مونیکا بلوچی (قد و وزن، فیلم ها، همسر و فرزندان)

زندگینامه مونیکا بلوچی در یک نگاه

مونیکا بلوچی بازیگر و مدلی ایتالیایی است. مونیکا با بازی در فیلم علمی تخیلی ماتریکس به شهرت و محبوبیت زیادی دست پیدا کرد. البته این ستاره در سه گانه ماتریکس به عنوان «انقلاب ماتریکس» همراه با کیانو ریوز هم هنرنمایی کرده است. نقش آفرینی درخشان او در فیلم «جیمز باند»، 2015، را هم نباید از این لیست جا انداخت. در ادامه بیوگرافی مونیکا بلوچی، کودکی، خانواده، اسامی فیلم ها، همسران، فرزندان، قد و وزن و فیلم های مونیکا بلوچی آورده شده است.

نام اصلیمونیکا آنا ماریا
تاریخ تولد30 سپتامبر 1964
محل تولدایتالیا
نام همسرکلودیو کارلوس باسو و ونسان کسل
فرزندان2 دختر
قد و وزن171 سانتی متر قد و 67 کیلوگرم وزن
پیج اینستاگرامmonicabellucciofficiel

سن، والدین و اصلیت مونیکا بلوچی

مونیکا بلوچی در 30 سپتامبر سال 1964 در سیتا دی کاستلو، اومبرای، ایتالیا به دنیا آمد. بر این اساس، مونیکا اصلتی ایتالیایی دارد. این بازیگر توانمند 56 سال سن دارد.

نام اصلی ستاره مطلب امروز، مونیکا آنا ماریا است. نام پدر مونیکا، پاسکال بلوچی و نام مادرش برونلا بریگانتی است. جالب است بدانید که مونیکا تنها فرزند خانواده اش است.

او در سن کوستینو بزرگ شده و مدلینگ را از همان روزهای نوجوانی شروع کرد. البته مدلینگ در آن زمان منبع درآمدی برای مونیکای جوان بود تا بتواند از پس هزینه های تحصیلاتش بر بیاید.

تحصیلات مونیکا بلوچی

مونیکا بلوچی پس از اتمام دوران مدرسه به دانشگاه پروگیا رفت تا تحصیلات تکمیلی اش را ادامه دهد.

زندگی حرفه ای و فیلم های مونیکا بلوچی

زندگینامه مونیکا بلوچی

مونیکا زندگی حرفه ای اش را به عنوان یک مدل در سن 13 سالگی شروع کرد. در آن زمان ستاره زیبای ایتالیایی مدل عکاسی بود.

پس از این به مرکز مد و فشن میلان رفته و با کمپانی ایلایت مدل قرارداد همکاری بست. البته به جز این کمپانی، مونیکا با برندهای به نام و معتبری مانند دولچه گوبانا و فرنچ ال هم قرارداد بسته بود.

پس از موفقیت در مدلینگ، پای مونیکا به عرصه فیلم و سریال هم باز شد. البته مونیکا در روزهای اول نقش های جزیی بازی می کرد؛ از جمله فیلم «زندگی با کودکان» در سال 1990، «قرعه کشی» در سال 1991، و «دراکولا»، ساخته برم استوکر در سال 1992.

مونیکا برای بازی در نقش لیسا در فیلم «آپارتمان»، نامزد دریافت جایزه سزار شده بود. در عین حال کم کم در کارش پیشرفت کرد و در فیلم های مطرحی مانند «بریگانتی»، «قهرمانان»، «جوزف»، «گلوله برفی»، و «Bits and Pieces» هم بازی کرد. مونیکا در سال 2000 در نقش مالنا در فیلم «مالنا» بازی کرد. نقش آفرینی بی نظیر مونیکا در نقش چنتال هرست و در فیلم «تحت سو ظن» را هم نباید از این لیست جا انداخت.

مونیکا در سال 2003 نفر بیست و یکم از لیست 100 نفره جذاب ترین زنان دنیا شده و به نماد جذابیت زنان ایتالیایی تبدیل شد.

مونیکا یکی از اصلی ترین هنر پیشگان فیلم «انجمن نجیب زادگان عجیب» در سال 2003 شد. در این دوران مدت زمان کوتاهی هم به تحصیل در رشته حقوق الهی پرداخت.

از جمله باقی نقش های مونیکا بلوچی می توان به «ماموران مخفی»، «او از من متنفر است»، «چقدر مرا دوست داری؟»، «من و ناپلئون»، و «دستور العامل عشق 2» اشاره کرد.

مونیکا  در میانه سال های 2006 تا 2010 چهره رسمی برند مطرح دیور بوده است. بلوچی در سال 2007 و در فیلم بیوگرافی سونیا نقش سونیا پاندی را بازی کرد. البته این ستاره صدا پیشه «شاهزاده پرشیا: جنگجوی درون» بوده است. صداپیشگی فیلم فرانسوی «رباتها» هم بر عهده مونیکا بلوچی بوده است.

از جمله باقی فیلم هایی که مونیکا بلوچی در آن هنرنمایی کرده می توان به فیلم «فصل کرگردن» که در آن مونیکا بلوچی با بهروز وثوقی هم بازی بود، «افشاگر»، «تابستان سوزان» و «شگفتی ها» اشاره کرد.

کارنامه هنری مونیا زمانی به اوج خود رسید که نقش لوسیا سیارا در سری فیلم های جیمز باند به او داده شد.

در طول این همه مدت فعالیت حرفه ای در دنیای سینما مونیکا 9 بار نامزد دریافت جایزه و 2 بار هم موفق به دریافت آن شده است؛ یک جایزه گلدن گلاب در اروپا و یک سیلور ریبون!

البته مونیکا توانسته در سی و نهمین فستیوال فیلم تورنتو در سال 2021، جایزه استلا دلا مول را به پاس خلاقیت های هنری از آن خود کند.

ثروت و ارزش دارایی های مونیکا بلوچی

این ستاره در سال 2022 دارایی به مبلغ 50 میلیون دلار داشته و 7 میلیون دلار حقوق دریافت می کند.

حواشی و چالش های مونیکا بلوچی

یکی از بزرگ ترین حاشیه های مونیکا بازگشت او به عنوان ستاره خانم همراه جیمز باند بود. البته یک بار در سال 2004 و بار دیگر هم در سال 2010 عکس هایی از او در سطح اینترنت پخش شد که نامش را حسابی بر سر زبان ها انداخت!

قد، وزن و ویژگی های فیزیکی مونیکا بلوچی

مونیکا 171 سانتی متر قد و 67 کیلوگرم وزن دارد. او چشم هایی به رنگ قهوه ای و موهایی به رنگ قهوه ای تیره دارد. سایر کفش او 10 آمریکایی و سایز پیراهنش هم 8 آمریکایی است.

اکانت مونیکا بلوچی در رسانه های اجتماعی

مونیکا در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام فعالیت دارد. جالب است بدانید که این ستاره در اینستاگرام 3/4 میلیون، در توییتر 1.53 K و در فیس بوک هم 51 K فالوئر دارد.

همسر و فرزندان مونیکا بلوچی

مونیکا بلوچی و کلودیو کارلوس باسو

مونیکا بلوچی تا کنون 2 بار ازدواج کرده و هر دو ازدواج او منجر به طلاق شده است. همسر اول مونیکا بلوچی کلودیو کارلوس باسو (Claudio Carlos Basso) عکاس ایتالیایی بود آن ها در سال 1990 ازدواج کردند و در سال 1994 طلاق گرفتند.

مونیکا بلوچی و ونسان کسل

مونیکا بلوچی و ونسان کسل

مونیکا بلوچی در سال 1999 با بازیگر فرانسوی ونسان کسل (Vincent Cassel) ازدواج کرد. حاصل ازدواج آن ها 2 دختر به نام های دوا و لئونیه هستند. این زوج سرانجام در سال 2013 از یکدیگر جدا شدند.

دوا کسل دختر مونیکا بلوچی

دوا کسل دختر مونیکا بلوچی

عکس های مونیکا بلوچی

عکس مونیکا بلوچی

عکس جوانی های مونیکا بلوچی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو