بیوگرافی هنری کویل (همسر، قد و وزن، فیلم ها، ثروت)

بیوگرافی هنری کویل (همسر، قد و وزن، فیلم ها، ثروت)


منبع: مینویسم

30

1401/9/6

16:58


در این نوشته بیوگرافی هنری کویل بازیگر سوپرمن، ویچر، بلک آدام آورده شده است. اطلاعاتی درباره زندگی شخصی هنری کویل همسر، دوست دختر، نام پدر و مادر و اسم فیلم های هنری کاویل نیز ذکر شده است.

بیوگرافی هنری کویل (همسر، قد و وزن، فیلم ها، ثروت)

هنری کویل (henry cavill) بازیگری بریتانیایی است که به خاطر بازی در نقش سوپر من و در فیلم «Man of Steel» به شهرت رسیده است. هنری را روزگاری به نام بدشانس ترین بازیگر مرد دنیا می شناختند. چرا که نقش آفرینی در فیلم های بت من، سوپر من و جیمز باند را به بازیگرانی از جمله کریستین بیل، براندون راث و دنیل کریگ باخته بود. هنری کویل در جرسی بریتانیا و در خانه ای با چهار برادر دیگر بزرگ شد. تمام برادران هنری در هنرپیشگی توانمند و با استعداد هستند. جالب است بدانید که هنری کویل در دوران دبیرستان آنقدر چاق بود که دائما مورد آزار و اذیت بقیه قرار می گرفت. اما بازی در فیلمی در سال 2001 باعث شد این ستاره به خودش آمده و به هیکلش برسد!

امروز هنری کویل یکی از خوش تیپ ترین بازیگران حال حاضر دنیاست! او حتی در بعضی سکانس ها بدون پیراهن بازی می کند! پس از موفقیت در نقش سوپر من، دنیای کویل زیر و رو شد. او در پروژه های بزرگی مانند «hellraiser»، «red riding hood»، «blood creek» و «stardust» هنرنمایی کرد. تمام این هنرنمایی ها باعث شد بالاخره نوبت به اجرای درخشان هنری در سریال tudors برسد! هنرپیشگی درخشان هنری در نقش دوک در این سریال باعث شد بازی در فیلم های ارزشمند دیگری نظیر immortals، the man from U.N.C.L.E. و بهتر از تمام اینها The man of steel نصیب او شود.

بیوگرافی هنری کویل در یک نگاه

زندگینامه هنری کویل

نام کاملهنری ویلیام دالگلیش کاویل
تاریخ تولد5 می 1983 (26 اردیبهشت 1362)
نام پدرکالین کویل
نام مادرماریان کویل
همسرمجرد
قد و وزنقد 1/85 و وزن 90 کیلوگرم
نام برادرانچارلی، نیکی ریچارد داگلیش، پیرز و سیمون

دوران کودکی هنری کویل

  • هنری کویل در تاریخ 5 می سال 1983 به دنیا آمد. پدرش، کالین ریچارد کویل اهل چستر انگلستان و مادرش ماریان داگلیش اصالتی انگلیسی، ایرلندی و اسکاتلندی دارد. پدر هنری دلال سهام شرکت ها و مادرش خانه دار بوده است. هنری دومین پسر خانواده است.
  • دوران ابتدایی تحصیلات هنری در مدرسه ای خصوصی به نام سنت میشل گذشت. پس از این او به همپشایر رفت و در مدرسه ای به نام استو ادامه تحصیل داد.
  • علاقه هنری به بازیگری در تمام سال های اولیه زندگی اش مشخص بود. او همواره عضوی از تیم تئاتر مدرسه بود و در نمایش grease و a midsummer nights dream هنرنمایی کرده بود. البته هنرپیشگی همیشه گزینه اول هنری برای زندگی حرفه ای نبوده است.
  • هنری جوان دوست داشت به ارتش بپیوندد و به کشورش خدمت کند. او در سال های تحصیل در مدرشه استو به ccf که برنامه ای برای آموزش سربازان بود پیوست. البته هنری کویل به ورزش، به خصوص راگبی، هم علاقه مند بود. اما پس از آسیب دیدگی در این عرصه دور ورزش را خط کشید.

زندگی حرفه ای هنری کویل

کویل حرفه بازیگری را به صورت حرفه ای از 17 سالگی شروع کرد. استعداد او در یکی از نمایش های مدرسه در سال 2002 کشف شد. هنری جوان در نمایش کونت مونت کریستو نقش آلبرت مونگو را بازی می کرد. پس از این کویل در سریال هایی نظیر لاگونا در سال 2001، و رازهای کاراگاه لینلبی و خداحافظ آقای چیپس در سال 2002 بازی کرد.

شروع 20 سالگی این ستاره آغازی بود برای پیشنهاد های خوب بازیگری! در طول این دوران هنری در آثار ارزشمندی مانند «من قلعه را تسخیر می کنم» در سال 2003، hellraiser: hellworld در سال 2005، red riding hood در سال 2006، «تریستان و ایزودل» در سال 2006 و «استارداست» در سال 2007 بازی کرد.

هنری کویل در سال 2007 در یکی از بهترین سریال های تلویزیونی در نقش دوک سافولک، چارلز براندون بازی کرد. این سریال در سال 2007 نامزد دریافت جایزه گلدان گلاب شده و در سال 2008 جایزه امی را از آن خود کرد.

هنری آثار بدی هم داشته است. البته شکست او در blood creek  (2006) و whatever works (2009) چندان طول نکشید. بالاخره در سال 2013 به او پیشنهاد بازی در در نقش سوپر من داده شد و اینجا بود که هنری بار دیگر قدم محکمی در عرصه سینما و تلویزیون گذاشت.

این فیلم تبدیل به یک شاهکار هنری شد و از تمام نسخه های سوپر من که تا به حال ساخته شده بودند بهتر از آب درآمد. هنری کویل بریتانیایی تبدیل به اولین غیر آمریکایی شد که در نقش سوپر من بازی کرده و البته تبدیل به اولین هنرپیشه ای شد که بیشتر از یک قرارداد همکاری با کریستوفر ریوز بسته است.

هنری در سال 2014 و با همکاری برادرش چارلی کمپانی فیلم سازی خودش را با نام promethean به راه انداخت. پس از این کویل ستاره the man from U.N.C.L.E، «بت من و زن شگفت انگیز» و «بت من در برابر سوپر من: طلوع عدالت» شد.

هنری کویل و گل گدوت

هنری کویل و گل گدوت

علاوه بر این دو قرارداد همکاری دیگر بین کویل و پروژه فیلم سوپر من بسته شده است. قرار است که هنری در فیلم سولو دیگری هم در نقش سوپر من بازی کند.

فیلم های مطرح هنری کویل

یکی از مطرح ترین نقش های هنری بازی در نقش اولین دوک سافولک در سریال تلویزیونی تودورز (2007) بوده است. البته هنرنمایی هنری در فیلم سوپر من در سال 2013 که موجب تشویق و تمجید منتقدان شده است را نباید فراموش کرد. بازی درخشان این ستاره در «بت من در برابر سوپر من: طلوع عدالت» در سال 2016 هم یکی دیگر از آثار مطرح هنری کویل به شمار می رود.

از مهمترین فیلم های هنری کویل عبارتند از:

  • انولا هلمز
  • بلک ادام
  • شکارچی شب
  • ماموریت غیرممکن
  • مجموعه تلویزیونی ویچر

هنری کویل در سوپرمن

هنری کویل در سوپرمن

جوایز و دستاوردهای هنری کویل

  • هنری کویل در سال 2014 جایزه MTV را برای بازی در نقش کلارک کنت/ سوپر من از آن خودش کرد. البته او برای بازی در همین فیلم نامزد دریافت newnownext awards، tenn choice awards و critics choice awards هم شده است.
  • هنری کویل در سال 2013 و به انتخاب مجله گلامور جذاب ترین مرد سال شناخته شده است. البته او در همین سال و به انتخاب مجله اتیتود دومین مرد جذاب دنیا هم شده است.

زندگی شخصی و همسر هنری کویل

  • هنری در کنار چهار برادر بزرگ شده است. زندگی بین چهار برادر همیشه پر از رقابت و کشمکش بر سر جذاب و خوشتیپ بودن بوده است. تمام فرزندان خانواده کویل هنرپیشگی را دوست دارند اما هیچ کدام مانند هنری موفق نبوده و به صورت حرفه ای این کار را دنبال نکرده اند.
  • خانواده کویل ارتباط تنگاتنگی با ارتش دارد. پدر هنری پیش از اینکه دلال بشود در نیروی دریایی خدمت میکرد. دو عموی جوان تر هنری هم عضو ارتش بودند. برادر بزرگ هنری، پیرز افسر سابق ارتش و برادر دیگر او به نام نیک یکی از افسران ارشد نیروی دریایی است.
  • هنری تا به حال هرگز ازدواج نکرده است. البته او یک بار رسما در سال 2011 با الن وایتیکر نامزد کرده بود. این نامزدی چندان دوام نداشت. هنری در آگوست سال 2012 با جینا کارانو قرار می گذاشت اما این رابطه هم راه به جایی نبرد. دوست دختر بعدی هنری کالی کوکو بود که تنها چند هفته در کنار ستاره مطلب امروز دیده شد. پس از این هم هنری با تارا کینگ قرار گذاشت. این رابطه هم نهایتا در سال 2016 تمام شد.
  • نام دوست دختر هنری کاویل ناتالی ویسکوزو است.

حقایقی در مورد زندگی هنری کویل

  • هنری علاقه زیادی به تاریخ مصر، یونان و روم باستان دارد.
  • بازیگر مورد علاقه هنری، راسل کرو و فیلم مورد علاقه اش هم گلادیاتور است. جالب است بدانید که راسل کرو در فیلم man of steel نقش پدر هنری را بازی کرده است.
  • هنری گفته بود که بازی در نقش الکساندر کبیر یکی از آرزوهایش است.
  • هنری به چندین زبان دنیا از جمله فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و انگلیسی مسلط است.
  • استفانی مایر، نویسنده داستان های توایلایت هنری کویل را نمونه ای کامل از ادوارد کالن می داند. اما هنری پیرتر از آن بود که بتواند این نقش را بازی کند و در نهایت رابرت پتینسون آن را بر عهده گرفت. هنری پس از این نامزد بازی در نقش جیمز باند شد. اما برای این نقش خیلی جوان بود و در نهایت کار به دنیل کریگ رسید.
  • هنری بازی در نقش سوپرمن را هم تقریبا از دست داده بود. وقتی زک سیندر از او پرسید که چرا به تماس هایش پاسخ نمی دهد هنری جواب داد مشغول نجات دادن جان کسی بودم! البته در world of warcrsft! هنری یکی از طرفداران بازی های ویدیویی است!

عکس های هنری کویل

هنری کویل و فریا آلن در ویچر

هنری کویل و فریا آلن در ویچر

هنری کویل و امی آدامز

هنری کویل و امی آدامز
ثروت هنری کویل چقدر است؟

حدود 40 میلیون دلار

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو