چگونه با خرید اقساطی به‌صرفه خرید کنیم؟

منبع: پلازا

5

1401/9/8

20:03


چگونه با خرید اقساطی به‌صرفه خرید کنیم؟

اگر نظر افراد مختلف در مورد خرید اقساطی را جویا شوید، به احتمال زیاد ایشان از خرید قسطی به‌عنوان یک روش آسان‌تر برای خریدهای بیشتر یاد می‌کنند. اگرچه ممکن است برخی از افراد علاقه‌ای به خرید قسطی نداشته باشند، اما عده زیادی هم هستند که خرید اقساطی را به دلایل مختلف به خرید نقدی ترجیح می‌دهند. در ادامه به بررسی دلایل علاقه افراد به خرید اقساطی می‌پردازیم تا ببینیم که چگونه با خرید اقساطی به‌صرفه خرید کنیم؟ اگر توجه شما نیز به خرید قسطی جلب شده است، تا انتها با ما همراه شوید تا به شما بگوییم که چطور می‌توانید حتی برای خرید پوشاک به صورت اقساطی هم اقدام کنید؟!

فهرست عناوین مطلب:

چگونه با خرید اقساطی به‌صرفه خرید کنیم؟

گاهی به چند وسیله مهم و کاربردی به‌صورت همزمان نیاز داریم، برای مثال، باید در یک ماه هم گوشی، هم جاروبرقی و هم کلی لباس بخریم. در یک حالت کلی ممکن است بخواهیم بخشی از پس‌انداز خود را به خرید این وسایل اختصاص دهیم؛ در چنین شرایطی می‌توان به خرید اقساطی فکر کرد. به صورت کلی خرید اقساطی مزایای بیشتری نسبت به خرید نقدی دارد؛ در ادامه به بررسی برخی از این مزایا خواهیم پرداخت.

  1. دسترسی سریع‌تر به کالاهای موردنظر

وقتی برای خرید لوازم خانگی، لوازم دیجیتال، لوازم تخصصی کاری یا حتی خرید پوشاک به صورت اقساطی اقدام می‌کنید، در همان لحظه می‌توانید محصولات و کالاهای موردنظر خود را به خانه بیاورید یا در صورت سفارش دادن، آن را در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید. اگرچه شما به آنچه نیاز داشتید دسترسی پیدا کرده‌اید، اما هزینه آن را مرحله به مرحله و در طی چند یا چندین ماه با اقساط ماهیانه پرداخت خواهید کرد.

  1. تحمل فشار مالی کمتر

اگر صادقانه قضاوت کنیم، حتی اگر پول کافی برای خرید لوازم ضروری زندگی خود را نیز داشته باشیم، اما باز هم خرید همزمان چند کالای گران‌قیمت می‌تواند به ما فشار مالی وارد کند. بنابراین با خرید اقساطی، چون مجبور به پرداخت مبلغ هنگفتی به‌صورت یکجا برای خرید نیستیم، از فشار مالی وارد شده بر ما به‌شدت کاسته خواهد شد!

  • عدم نگرانی نسبت به تورم

به‌طبع خرید اقساطی با سود بیشتری به نسبت خرید نقدی برای فروشنده همراه است و با توجه به زمان بیشتر پرداخت در خرید اقساطی، این سود منطقی است. حالا ممکن است این سؤال پیش بیاید که چرا باید با خرید لوازم ضروری یا حتی خرید پوشاک به صورت اقساطی، قیمت تمام شده خرید را برای خود گرانتر سازم؟ پرسیدن چنین سؤالی صحیح است و در یک جامعه که تورم متعادلی بر قیمت‌ها حاکم باشد، می‌تواند خرید نقدی را به نسبت خرید اقساطی به‌صرفه‌تر کند؛ اما با توجه به اینکه مقدار تورم در اقتصاد کنونی کشور از حد متعادل خارج شده و بشدت بالا است، قیمت تمام شده خرید اقساطی در برابر تورمی که ممکن است در کوتاه‌مدت روی قیمت کالاها تاثیر بگذارد، برای یک شهروند ایرانی به‌صرفه‌تر خواهد بود. بنابراین با خرید اقساطی می‌توانید هم زودتر کالای موردنظر را دریافت کنید و هم هزینه مناسب‌تری را در طی چند ماه برای آن بپردازید!!

  • امکان خرید همزمان چندین کالا

تصور کنید که شخصی می‌خواهد برای خرید لوازم برقی جهیزیه خود به خرید برود. این شخص ممکن است در زمان خرید به هر دلیلی نتواند تمام لوازم برقی موردنظر خود را یکجا خریداری کند. اما وقتی پای خرید اقساطی در میان باشد، هیچ محدودیتی برای خرید وجود ندارد. افراد می‌توانند چندین کالای موردنظر خود را یکجا خریداری کرده و مبلغی را به‌عنوان پیش‌پرداخت به فروشنده بدهند. الباقی مبلغ را نیز به‌صورت اقساط ماهیانه از محل درآمدهای خود پرداخت کنند.

با مطالعه هریک از موارد فوق می‌توان به به‌صرفه بودن خرید اقساطی اعم از خرید اقساطی لوازم ضروری مانند لوازم خانگی، گوشی، لپ‌تاپ یا حتی خرید پوشاک به صورت اقساطی پی برد. اگر این دلایل برای شما نیز ایجاد شده‌اند تا به سمت خرید اقساطی تمایل پیدا کنید، ممکن است حالا به یک بستر مناسب برای خریدهای خود نیاز داشته باشید. اما اگر بتوانید خرید اقساطی خود را بدون ضامن انجام دهید، لذت خرید و به‌صرفه بودن آن برای شما چند برابر خواهد شد!

آیا امکان خرید اقساطی بدون ضامن وجود دارد؟

آیا امکان خرید اقساطی بدون ضامن وجود دارد؟

بیشتر فروشگاه‌ها یا وبسایت‌هایی که امکان خرید اقساطی را برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند، در قبال فروش اقساطی کالا از مشتریان می‌خواهند تا شخصی را به‌عنوان ضامن به آن‌ها معرفی کنند. معرفی شخصی دیگر برای ضمانت برای بیشتر افراد امکان‌پذیر نیست. حتی اگر امکان‌پذیر هم باشد، افراد معمولاً دوست ندارند برای خریدهای شخصی خود، پای فرد دیگری را به میان بیاورند تا ضامن آن‌ها شود. از این رو برخی از افراد به دلیل عدم تمایل به معرفی ضامن از خرید اقساطی و مزایای آن صرف‌نظر می‌کنند. اما خوشبختانه وبسایت «ازکی وام» که یکی از بسترهای فراهم کننده خرید اقساطی برای شهروندان است، از افراد ضامن نمی‌خواهد؛ بلکه افراد فقط با قرار دادن یک برگ چک می‌توانند تا سقف 70 میلیون تومان از فروشگاه‌های مختلف طرف قرارداد با ازکی وام برای خرید لوازم خانگی، لوازم دیجیتال، لوازم تخصصی، بیمه، لوازم پزشکی و حتی خرید پوشاک به صورت اقساطی اقدام کنند!!

شرایط خرید اقساطی از وبسایت «ازکی وام»

برای خرید اقساطی از طریق وبسایت ازکی وام، باید مدارک خواسته شده این وبسایت را بارگذاری کنید تا به شما اعتبار اعطا شود. آن‌گاه برحسب مقدار اعتبار دریافتی خود به خرید اقساطی انواع کالاهای ضروری، حتی خرید پوشاک به صورت اقساطی بپردازید. البته شما می‌توانید قبل از اقدام به بارگذاری مدارک شخصی‌تان، از کارشناسان ازکی وام مشاوره دریافت کنید. در هر صورت اگر تمایل به خرید اقساطی بدون ضامن از طریق ازکی وام دارید، همین حالا می‌توانید با ورود به وبسایت رسمی ازکی وام از شرایط و جزئیات خرید اقساطی آن آگاهی کسب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو