بهترین بازیگران اروپایی 2022 از نگاه سایت فیگار

بهترین بازیگران اروپایی 2022 از نگاه سایت فیگار


منبع: فیگار

51

1401/9/11

15:55


در چندین دهه‌ی اخیر، تعداد بازیگران اروپایی در سینما افزایش یافته است. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین بازیگران اروپایی 2022 بپردازیم.

بهترین بازیگران اروپایی 2022 از نگاه سایت فیگار

در چندین دهه‌ی اخیر، تعداد بازیگران اروپایی در سینما افزایش یافته است. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین بازیگران اروپایی 2022 بپردازیم.

بهترین بازیگران اروپایی 2022

بازیگران اروپایی ، چندین دهه‌ی متوالی است که استعداد خود را چه در دنیای سینما هالیوود و چه در دنیای سینما فرانسه و آلمان که نشان داده‌اند. مهاجرت بیش از اندازه‌ی هنرمندان اروپایی در طی سالیان اخیر، باعث شده تا سینمای هالیوود نیز، تحت تسلط بازیگران استرالیایی و بریتانیایی باشد و این افراد به خوبی خود را ثابت کنند.

ساخت سریال‌هایی مانند بازی تاج و تخت، پیکی بلایندرز و ارباب حلقه‌ها، به سینمای بریتانیا کمک کرد تا خودی نشان بدهند. این سریال‌ها، کمک شایانی به بازیگرانی مانند کیلین مورفی کرد تا قدرت بازیگری خود را در هالیوود و در حتی جهان افزایش دهند و به بهترین بازیگران اروپایی تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازیگران آمریکایی 2022

بهترین بازیگران اروپایی 2022

  • بهترین‌های سینمای اروپا

شما می‌توانید فهرست بهترین بازیگران اروپایی 2022 از نگاه سایت فیگار را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین بازیگر اروپایی سال 2022

بهترین بازیگر اروپایی سال 2022

بازیگرانی که در یک سال اخیر، فیلم‌های ماندگاری بازی کردند و اهل کشورهای اروپایی هستند، تعداد کمی ندارند و ما سعی کردیم در این نوشتار، به معرفی 10 تا از بهترین بازیگران اروپایی 2022 از نگاه سایت فیگار بپردازیم.

Henry Cavill

بهترین بازیگران اروپایی 2022

بهترین بازیگران اروپایی 2022

هنری ویلیام دالگلیش کاویل، بازیگر بریتانیایی سینمای هالیوود می‌باشد که در پنجم مه سال ۱۹۸۳ به دنیا آمده است. وی از سال ۲۰۰۱ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌ و بیشتر شهرتش را به علت بازی در نقش سوپرمن در دنیای توسعه‌ی یافته‌ی سینمای دی سی پیدا کرده است.

شهرت او از سریال جذاب ساحره، شدت گرفت و پس از آشفتگی‌های کاملی که در دنیای سینمای دی سی شکل گرفت، او با بازگشتی دوباره به نقش سوپرمن، در فیلم بلک آدام یک کامبک فوق‌العاده زد و توانست به محبوبیت خودش بیافزاید و به یکی از برترین بازیگران اروپایی سال 2022 نام بگیرد. همچنین او در فیلم الونا هولمز 2 هنرنمایی کرد که به موفقیتش در سال 2022 بیافزاید.

نقد و بررسی فیلم Black Adam 2022

Millie Bobby Brown

بهترین بازیگران اروپایی 2022

بهترین بازیگران اروپایی 2022

میلی بابی براون، یکی از جوان‌ترین شخصیت‌های موفق دنیای سینمایی و تلویزیونی است که در سال 2004 متولد شده و به سرعت، توانست به یکی از برجسته‌ترین بازیگران هنرمندان جوان تبدیل شود. او با بازی در نقش الون، در سریال علمی تخیلی چیزهای عجیب که از نتفلیکس پخش می‌شد، محبوبیت خود را پیدا کرد و در ادامه با بازی در فیلم گودزیلا علیه کینگ کونگ، به محبوبیتش افزایش داد.

او در سال 2022، نه تنها با هنرنمایی فوق‌العاده در فصل چهارم سریال چیزهای عجیب، عالی ظاهر شد، بلکه توانست نقش الونا هلمز را نیز به خوبی ایفا کند تا قابل پرستش همگان قرار گیرد.

نقد فصل 4 سریال چیزهای عجیب (Stranger Things)

Florence Pugh

بهترین بازیگران اروپایی 2022

موفق ترین بازیگر اروپایی 2022

فلورنس پیو، متولد سوم ژانویه‌ی ۱۹۹۶ است که در انگلیستان به دنیا آمده. او حرفه‌ی بازیگری را در ۱۸ سالگی با ایفای نقش فیلمی درام به اسم سقوط کردن آغاز کرد و برای بازی در نقش اصلی یک عروس جوان در لیدی مکبث در ۲۰۱۶، برنده‌ی جایزه‌ی فیلم ایندیپندنت بریتانیا شد، به شهرت بیشتری دست یافت. این موفقیت او، به فیلم نیمه تابستانِ آقای آری استر کشیده شد و از آنجا، به یک بازیگر حرفه‌ای تبدیل شد.

فلورنس پیو، با هنرنمایی در دو فیلم موفقیت‌آمیز هالیوودی در سال 2022 به کار خودش ادامه داد و به موفقیتی بیشتر دست یافت. فیلم The Wonder، و Don’t Worry Darling، دو فیلم سال 2022 او بودند که جدیداً هم منتشر شدند.

Benedict Cumberbatch

بهترین بازیگران اروپایی 2022

بهترین بازیگران اروپایی 2022

بندیکت تیموتی کارلتون کامبربچ نیز، یکی از بازیگران اروپایی برتر 2022 است که بیشتر او را با هنرنمایی در نقش داکتر استرینج و شرلوک هولمز می‍شناسیم. او برای فعالیت در آثار گوناگون سینما، تلویزیون و تئاتر معروف می‌باشد و افتخارات گوناگونی از جمله یک جایزه‌ی امی، یک جایزه‌ی تلویزیونی بفتا و یک جایزه‌ی لارنس الیویه برنده شده است.

بندیکت در سینمای مارول ، به شدت قدرت زیادی دارد و در حال حاضر، یکی از برترین شخصیت‌های مهم را در این دنیا ایفا می‌کند و صددرصد فیلم جدید اختصاصی داکتر استریج که از او به تازگی منتشر شد، او را با موفقیتی عظیم‌تر تبدیل کرد.

Morfydd Clark

بهترین بازیگران اروپایی 2022

بازیگران اروپایی برتر 2022

مورفید کلارک یا همان Morfydd Clark، متولد ۱۷ مارچ ۱۹۸۹ می‌باشد که اهل ولز است. او برای نقش‌هایش در وحشت روانشناختی قدیسه ماد ۲۰۱۹، کمدی درام زندگی شخصی دیوید کاپرفیلد ۲۰۱۹ وارد سینما شد.

سال 2022، برای مورفید، سال عجیب و مهمی بود که او را وارد دنیای جدیدی از بازیگری کرد و با هنرنمایی در نقش گالادریل در سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت، که یکی از بهترین سریال‌های سال 2022 بود، به تصویر کشیده شد.

نقد سریال ارباب حلقه ها: حلقه‌های قدرت

تاریخ پخش فصل 2 سریال ارباب حلقه ها

Matt Smith

بهترین بازیگران اروپایی 2022

بهترین بازیگران اروپایی 2022

متیو رابرت اسمیت، بازیگر جوان بریتانیایی، متولد سال ۱۹۸۲ است. او در ابتدا اشتیاق زیادی به فوتبال داشت اما، یکی از مشکل جسمی که برایش پیش آمد، باعث شد تا ورزش را کنار بگذارد. او به عضویت تئاتر ملی جوانان درآمد و نویسندگی و نمایش را در دانشگاه شرق انگلستان مطالعه کرد. اولین حضور او در سریالداکتر هو بود و او توانست خودش را در آن سریال به اثبات برساند و به یک بازیگر مورد اعتماد تبدیل شود.

سال 2022 نیز برای او متفاوت آغاز شد و سریال پریکوئل بازی تاج و تخت، یعنی خاندان اژدها، باعث شد تا او به موفق ترین بازیگر اروپایی 2022 تبدیل شود. اسمیت در نقش دیمون تارگرین، یک نقش اصلی در سریال دارد و او با سرکشی خودش، توانسته این شخصیت را به بهترین شکل ممکن، به نمایش در بیاورد.

نقد و بررسی قسمت 1 تا 10 سریال خاندان اژدها

تاریخ پخش فصل دوم سریال خاندان اژدها

Ana de Armas

بهترین بازیگران اروپایی 2022

بهترین بازیگران اروپایی 2022

آنا سلیا د آرماس کاسو،30 ساله‌ی اسپانیایی می‌باشد که اهل اسپانیا است. او حرفه‌اش را در کشور خود، با نقش اصلی درام عاشقانه‌ی گل رز از فرانسه ۲۰۰۶ آغاز کرد و به دنیای سینمای اروپا معرفی شد. آنا د آرماس، پس از نقل مکان به لس‌آنجلس، در فیلم جنایی و اروتیک Knock Knock 2015 به ایفای نقش پرداخت و در سینمای هالیوود نیز شهرت خارق‌العاده‌ای پیدا کرد.

او در چند سال اخیر، تبدیل به برندی پولساز شده و کارگردانان و فیلمسازان، از هنرنمایی‌های او، برای بازدید بیشتر فیلم‌‌هایشان استفاده می‌کنند. سال 2022 اما، سالی متفاوت برای او بود و او با هنرنمایی نقش یکی از بزرگ‌ترین بازیگران تاریخ هالیوود، یعنی مرلین مونرو، زندگینامه‌ی او را بیان کرد.

نقد فیلم بلوند (Blonde 2022)

Andreas Pietschmann

بهترین بازیگران اروپایی 2022

بهترین بازیگران اروپایی 2022

آندریاس پیچمن، متولد ۲۲ مارچ ۱۹۶۹ میلادی است یک هنرپیشه اهل آلمان می‌باشد که از سال ۱۹۹۶، تاکنون مشغول فعالیت بوده و طی این سالها، در بیش از ۵۰ فیلم ظاهر شده است که از میان آنها، می‌توان به سریال دارک اشاره کرد. او با سریال دارک، به دنیای سینمای جهان معرفی شد و یکی از مهمترین بازیگران آن سریال به‌شمار می‌رفت. حالا او در سال 2022، در سریال جدید باران بو اودار ظاهر شد و دوباره توانست روح خاصی به سریال جدید آن کارگردان ببخشد.

نقد و بررسی سریال 1899

حقایق پنهان سریال 1899

Robert Pattinson

بهترین بازیگران اروپایی 2022

بهترین بازیگران اروپایی 2022

رابرت داگلاس تامس پتینسون، زادهٔ ۱۳ می ۱۹۸۶ میلادی می‌باشد که در بریتانیا به دنیا آمده است. او در فیلم‌های مستقل و بلاکباسترهای مختلفی حضور داشته و نامش در میان رتبه‌بندی بازیگران با بیشترین دستمزد در جهان قرار گرفته است. او ابتدا با سریال تینیجری خاطرات خون‌آشام، محبوبیتش را کسب کرد و در چند سال اخیر، با فیلم‌های خوبی مانند فانوس دریایی و تنت که بازی کرد، توانست موفقیتش را دو برابر کند.

حالا سال 2022، او وارد عرصه‌ی دنیای سینمای یکی از محبوب‌ترین و بهترین ابرقهرمان‌های تاریخ دی سی شد و با نقش‌آفرینی تاریک و تیره‌ی بتمن، توانست یک شخصیت جدید از این ابرقهرمان برای تصویرسازی کند و خودش را به بهترین بازیگر اروپایی سال 2022 تبدیل کند.

نقد فیلم The Batman (2022)

Margot Robbie

بهترین بازیگران اروپایی 2022

برترین بازیگران اروپایی سال 2022

مارگو الیز رابی، بازیگر دو رگه بریتانیایی استرالیایی، متولد ۲ ژوئیه‌ی ۱۹۹۰ میلادی است. او برای نقش‌های کمدی و دراماتیکی که در فیلم‌های مستقل و بلاکباسترها ایفا کرده شهرت دارد و برایش چندین جایزه برنده شد و نامزد دریافت دو جایزه‌ی اسکار، سه جایزه‌ی گلدن گلوب و پنج جایزه‌ی فیلم بفتا بوده است.

محبوبیت رابی، با اثر پُر حاشیه‌ی آقای اسکورسیزی، یعنی گرگ وال استریت بود و او پس از چند سال، نقش هارلی کوئین را به افسانه‌ای جذاب تبدیل کرد که هیچکس جز رابی بر او نشیند. حالا در سال 2022، و در فیلم جدیدی به آمستردام نقش‌آفرینی کرد و تقریباً تنها دلیلی به‌شمار می‌رفت که آن فیلم را بتوان تماشا کرد.

نقد و بررسی فیلم Amsterdam 2022

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین بازیگران اروپایی 2022 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو