استفاده از گرین وال مصنوعی در محیط

منبع: ماگرتا

16

1401/9/12

13:46


امروز در بسیاری از مراکز تجاری و فضا های شخصی ، استفاده از گرین وال مصنوعی رواج پیدا کرده است . البته که دیوار سبز های طبیعی نیز بسیار جذاب خواهند بود . اما آیا استفاده از دیوار پوش های سبز طبیعی کار درستی است ؟

گرین وال مصنوعی چیست

گرین وال مصنوعی  یکی از جدید ترین محصولات دیوار پوش مصنوعی ، متشکل از گیاهان و گل های مصنوعی در طرح های متفاوت بوده که جهت پوشاندن دیوار استفاده میشود. از این محصول جهت زیباسازی نمای بیرون و داخل ساختمان ها استفاده میشود .گرین وال ها در بازار نام های متعددی مانند ، دیوار سبز مصنوعی ، چمن مصنوعی دیواری و گیاه مصنوعی دارند. این محصول همانند مدل های طبیعی خود ، یک منظره سبز و طبیعی را به بیننده های خود نشان خواهد داد . بدون هیچ هزینه اضاف نگهداری ، میتوان تا مدت ها از دیوار سبز های مصنوعی استفاده کرد .

تفاوت گرین وال با دیوار سبز طبیعی

دیوار سبز طبیعی ، همانطور که اسمش پیداست ، یک دیوار پوش کامل طبیعی است . گیاهان و گل های موجود در این مدل ، کاملا طبیعی بوده و احساس تازگی را به صورت حداکثری نشان میدهند.

گرین وال مصنوعی از گیاهان و پوشش مصنوعی تشکلی شده است . این مدل از نمای تقریبا دور همانند یک فضای تازه و طبیعی است .

تفاوت های بین این دو مدل دیوار پوش وجود دارد . تفاومت در هزینه این مدل ها بسیار حائز اهمیت است .دیوار سبز زنده ، نیاز به آبیاری مداوم و نگهداری همیشگی دارد . این نگهداری شامل هزینه های زیادی می باشد . همچنین دیوار پوش گیاهی زنده ، نیاز به مراقب های گیاه پزشکی نیز دارد .

اما گرین وال مصنوعی نیاز به اینگونه مراقبت ها ندارد . چمن مصنوعی دیواری با یک نصب آسان یک روزه تکمیل شده و شست و شوی بسیار آسانی دارد . همانطور که گفته شد جلوه این محصول در نمای تقریبا دور حالت طبیعی داشته و در دید بازدید کننده طبیعی بنظر میرسد.

تفاوت گرین وال با دیوار سبز طبیعی

انواع دیوار سبز مصنوعی

دیوار سبز مصنوعی فقط جهت پوشاندن دیوار های عمودی استفاده شده و انواع مختلفی دارند. در این محصول از مدل گیاه و گل های مصنوعی مانند شبدر ، شمشاد ، برگ درخت پرتغال و گیاه پتوس و همچنین لیندا و نارون استفاده شده است .

طرح این مدل دیوار پوش بسیار زیاد بوده و مدل های زیادی را در برمیگیرد . جهت زیباسازی حداکثری محیط ، حتی از ترکیب گیاهان مصنوعی یاد شده در چمن های مصنوعی دیواری استفاده میشود .

گرین وال های مصنوعی در ابعاد مختلف تولید شده و جهت پوشاندن دیوار های قدیمی و حتی دیوار های جدید جهت نوسازی و زیباسازی محوطه طراحی شده است . تنها کاربرد این محصول جهت پوشاندن دیوار و نمای ساختمان ها می باشد که در زیر به برخی از کاربر های گرین وال ها اشاره شده است :

زیباسازی و دکور دیوار آتلیه ها و مکان های عکاسی

زیباسازی و دکور دیوار ها جهت تولید محتوا ( مناسب دیوار پشت بلاگر ها )

زیباسازی و دکور دیوار فست فود ، کافی شاپ و رستوران ها

زیباسازی و دکور دیوار اماکن تجاری و دفاتر اداری

زیباسازی و دکور دیوار تالار ها و مجالس عروسی جهت عکاسی

زیباسازی و دکور دیوار پاساژ های تجاری و اماکن عمومی

زیباسازی و دکور دیوار آرایشگاه های زیبایی مردانه و زنانه

زیباسازی و دکور دیوار مراکز پزشکی و سالن های انتظار

استفاده به عنوان زیباسازی دیوار بیمارستان ها ، مهد کودک ها و مدارس

محوطه سازی دیوار سرویس های بهداشتی

محوطه سازی بالن و تراس خانه و روف گاردن ها

زیباسازی حداکثری دیوار سالن ها و لابی ساختمان و هتل ها

انواع دیوار سبز مصنوعی

نحوه نصب گرینوال مصنوعی

نصب این مدل محصول به راحتی همانند یک قاب ، بر روی دیوار انجام میشود . میتوان با استفاده از پیچ ، میخ ، و حتی منگنه های صنعتی ، پنل های دیوار سبز مصنوعی را بر روی دیوار نصب کرد . این مدل محصولات وزن سنگینی نداشته و به راحتی بر روی دیوار قرار خواهند گرفت .پنل ها قابل انعطاف و ظریف بوده که میتوان با قیچی و یا تیغ ، به اندازه دلخواه برش داده و سپس نصب شود. این ویژگی در زمان نصب گرین وال بر روی دیوار به همراه پریز برق نمایان میشود. بر روی این نوع دیوار ها ، میتوان به راحتی تکه از پنل را برش داده تا مزاحمتی برای پریز های برق روی دیوار ایجاد نشود.

بعد از اسمبل شدن گرین وال ها در کنار یکدیگر ، نوبت نصب بر روی دیوار میرسد. از تمام روش های معمول نصب همانند استفاده از میخ ، پیچ ، منگنه صنعتی و حتی چسب زدن میتوان استفاده کرد. بهترین روش استفاده پیچ کردن با دستگاه آچار و دریل و یا منگه صنعتی است .

نحوه نصب گرینوال مصنوعی

پخش عمده گرینوال مصنوعی شیراز چمن

مجموعه شیراز چمن ، تولید کننده انواع گرین وال های مصنوعی در ابعاد مختلف ، فنس چمنی در ارتفاع های 1 تا 2 متری و حتی چمن مصنوعی می باشد . شیراز چمن در استان فارس و شهرستان شیراز واقع بوده و قیمت های ارائه شده چمن های مصنوعی و سایر محصولات در فروشگاه شیراز چمن، براساس هر متر مربع از محصول می باشد. تمامی قیمت های درج شده به نرخ اتحادیه بوده و هیچ افزایش قیمت بی دلیلی در محصولات رخ نداده است.در شیراز چمن ، علاوه بر خرید جزئی انواع چمن مصنوعی ، فروش عمده چمن مصنوعی در شیراز نیز انجام میشود.

دیوار سبز مصنوعی در شیراز چمن ، به صورت عمده در متراژ بالا و همچنین جزئی به صورت آنلاین به فروش میرسد . با مراجعه به سایت چمن مصنوعی شیراز ، و یا ارتباط با کارشناسان ما میتوان اقدام به خرید محصول کرد .

قیمت چمن مصنوعی بر اساس کیفیت و اندازه ابعاد مشخص می‌شود. بنابراین اگر قصد دارید که چمن مصنوعی با بهترین کیفیت همراه با دوام طولانی مورد استفاده قرار بگیرد، ممکن است هزینه آن نسبت به سایر قیمت‌های بیشتر باشد.

علاوه بر آن نوع بافت در قیمت چمن مصنوعی تاثیر بسزایی دارد. یک بافت بهاری و دو بافت پاییزی هر کدام کاربردی دارند که برای یک محیط مخصوص استفاده می‌شوند و طببیعتا قیمت‌های متفاوتی خواهند داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو