طرز تهیه حلوای ایرمیک خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

منبع: نکته چی

11

1401/9/16

10:13


طرز تهیه حلوای ایرمیک حلوای ایرمیک یکی از انواع حلواهای خوشمزه و مجلسی است که بافت متفاوتی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه حلوای ایرمیک

حلوای ایرمیک میان پر مجلسی ایرمیک چیست طرز تهیه حلوا ترکی با شیر طرز تهیه حلوای سلطان ترکیه ای طرز تهیه حلوای استانبولی جایگزین ایرمیک چیست حلوای ایرمیک ترکی

حلوای ایرمیک یکی از انواع حلواهای خوشمزه و مجلسی است که بافت متفاوتی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای ایرمیک در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم حلوای ایرمیک
آرد سمولینا ۲ لیوان
شکر ۱٫۵ لیوان
کره ۱۲۵ گرم
روغن مایع ½ لیوان
شیر ۳ لیوان
مغز گردو ۱ لیوان

طرز تهیه حلوای ایرمیک

مرحله اول

برای تهیه حلوا ایرمیک خوشمزه در ابتدای کار به سراغ درست کردن شربت می رویم، برای این منظور شیر و شکر را درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا ذرات شکر درون شیر کاملا حل شوند.

مرحله دوم

حالا روغن مایع و کره را درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کره ذوب شود، سپس آرد را به تابه اضافه کرده و به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شده و تغییر رنگ پیدا کند.

مرحله سوم

زمانی که آرد به رنگ دلخواهمان رسید گردوی خرد شده را به تابه اضافه کرده و به مدت ۲ دقیقه تفت می دهیم، سپس شربت را کم کم به تابه اضافه کرده و به صورت مداوم می زنیم تا شربت به خورد حلوا برود.

مرحله چهارم

زمانی که شربت جذب حلوا شد، تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و درب آنرا با دم کنی می پوشانیم تا به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. پس از گذشت این زمان حلوا را به صورت دلخواه تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو