طرز تهیه کاچی سه آرد

طرز تهیه کاچی سه آرد

کاچی سه آرد یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سبک ایرانی است که بین مردمان ایران طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاچی سه آرد در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کاچی سه آرد
آرد¼ پیمانه
آرد برنج¼ پیمانه
آرد نخودچی¼ پیمانه
روغن محلی۱ پیمانه
گلاب½ پیمانه
پودر زنجبیل و پودر هلاز هر کدام نوک قاشق چایخوری
مواد لازم برای شربت
آب۲٫۵ لیوان
شکر۱ لیوان
پودر هل½ قاشق چایخوری
پودر زعفراننوک قاشق چایخوری
گلاب½ پیمانه

طرز تهیه کاچی سه آرد

مرحله اول

برای تهیه کاچی ۳ آرد خوشمزه در ابتدای کار شهد را آماده می کنیم، برای این منظور آب را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم، سپس پودر هل و زعفران را به آن می افزاییم.

مرحله دوم

زمانی که ذرات شکر کاملا حل شدند و شربت به نقطه جوش رسید، گلاب را به قابلمه اضافه کرده و پس از مخلوط کردن قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا شربت خنک شود. حالا به سراغ درست کردن کاچی می رویم.

مرحله سوم

برای این منظور یک تابه نچسب روی حرارت ملایم گذاشته، سپس آرد را درون تابه الک می کنیم، سپس به خوبی تفت می دهیم تا بدون تغییر رنگ بوی خامی آن گرفته شود. در ادامه آرد برنج را درون تابه الک می کنیم.

مرحله چهارم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی آرد برنج نیز گرفته شود، سپس آرد نخودچی را اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی آرد نخودچی گرفته شود. توجه داشته باشید این نوع آرد نسبت به باقی آردها سریع تر می سوزد.

مرحله پنجم

در ادامه روغن محلی را به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند، سپس پودر هل را به همراه پودر زنجبیل به تابه افزوده و مخلوط می کنیم. زمانی که کاچی به رنگ نسکافه ای تیره درآمد شربت را می‌ افزاییم.

مرحله ششم

حالا به صورت مداوم هم می زنیم تا کاچی به غلظت برسد، سپس گلاب را اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا یکدست شود. در ادامه اجازه می دهیم کاچی روی حرارت بماند تا به غلظت دلخواهمان برسد. نوش جان.