طرز تهیه پنیر لاکتیکی خانگی و دلپذیر

منبع: آرگا

4

1401/9/19

18:11


در این بخش طرز تهیه پنیر لاکتیکی قرار داده شده است که می توانید، مطالعه کنید. این پنیر طعم فوق العاده ای داشته و خواص زیادی نیز دارد. این پنیر را در وعده های مختلف می توانید، سرو کنید.

اگر می خواهید، پنیری خانگی و خوشمزه داشته باشید، می خواهید در این بخش طرز تهیه پنیر لاکتیکی را مطالعه کنید. این پنیر را می توانید برای وعده های صبحانه و عصر میل کنید. این پنیر خواص زیادی داشته و دور از مواد افزودنی است.

برای تهیه انواع فرآورده های لبنی در خانه تنها کافی است دستور تهیه آن ها را در اختیار داشته باشید. شما می توانید در آرگا با آموزش تهیه پنیرهای مختلفی از جمله پنیر لاکتیکی، پنیر ماسکارپونه و پنیر ریکوتا آشنا شوید. با تهیه این مواد لبنی می توانید، غذایی سالم و مقوی برای عزیزان خود داشته باشید.

دستور تهیه پنیر لاکتیکی

 

مواد  لازم

  • شیر محلی: ۱۰ کیلوگرم
  • ماست ترش: ۲۵۰ گرم
  • سرکه سفید: ۱ لیوان
  • نمک: ۵۰ گرم
  • آب: ۱ کیلوگرم

طرز تهیه پنیر لاکتیکی عالی

تهیه این نوعی پنیر در خانه بسیار ساده است. ابتدا شیر را باید روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از اینکه شیر جوشید، بعد از ۱۰ دقیقه باید سرکه سفید و ماست را اضافه کنید. در این مرحله شیر بریده می شود. به مدت دو تا ۳ دقیقه مواد را هم بزنید.

حالا باید یک پارچه نخی نازک استفاده کنید و در کف صافی قرار دهید. مواد پنیر را به همراه آب آن به صافی اضافه کرده و بعد از اینکه آب اضافی آن خارج شد، به پنیر شکل داده و جسمی سنگین روی آن قرار دهید. بهتر است آب پنیر را نگه دارید تا برای نگهداری پنیر در آن استفاده کنید.

پنیر با باید دو تا ساعت کنار بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود. در صورتی که می خواهید، این پنیر را برای مدت طولانی نگهداری کنید، باید مقداری آب و نمک را روی حرارت قرار دهید. بعد از جوشیدن زمان داده تا کمی خنک شود. در نهایت تکه های برش خورده پنیر را در آب نمک قرار داده و درب آن را به خوبی ببندید.

مواد لازم پنیر لاکتیکی

نکات مهم برای تهیه پنیر

  • برای داشتن این پنیر فوق العاده خانگی باید از شیر و ماست استفاده کنید. استفاده از شیر پاستوریزه برای تهیه آن پنیر مناسب نبوده و دارای چربی کمی است.
  • استفاده از شیرهای محلی برای این پنیرها بسیار مناسب بوده و می توانید به مدت ۱۰ دقیقه شیر را بجوشانید.
  • افزودن نمک در این پنیر ضروری بوده همچنین باید آب نمک نیز استفاده کنید. این پنیر را می توانید به مدت طولانی نگهداری کنید. این نوع پنیر را در وعده های غذایی متنوع نیز می توانید، سرو کنید.
  • خواص این پنیر بسیار زیاد بوده و طعم و مزه فوق العاده ای دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو