تنها در 21 دقیقه متخصص دکوراسیون جشن شوید!!

تنها در 21 دقیقه متخصص دکوراسیون جشن شوید!!


منبع: پارس ناز

5

1401/10/17

17:44


تنها در 21 دقیقه متخصص دکوراسیون جشن شوید!!

چکیده : اگر تصمیم دارید با مبانی اصلی طراحی دکور آشنا شوید و جشن های خانوادگی را پرشورتر و زیباتر کنید یا در این زمینه درآمدزایی کنید پس برای مطالعه این مقاله 21 دقیقه زمان صرف کنید تا با چندی از چالش های پیش رو آشنا شوید.

 

در سال های اخیر با بیشتر شدن جزئیات و تشریفات جشن ها و ورود محصولات و تکنیک های بروز دکوراسیون جشن به کشور با عناوین تازه ای روبرو شدیم که تا چند سال قبل به گوش هیچ ایرانی عزیزی نخورده بود.

 

این عناوین همراه با زیباتر کردن فضای عکاسی جشن ها ما را با سردرگمی های زیادی برای برنامه ریزی یک جشن خوب روبرو کرده اند. به همین خاطر میزبانی های جدید با برنامه ریزی های قبلی طولانی و پیچیده برای انتخاب تم تولد، بادکنک آرایی، اکسسوری ها و تزئینات، خوراکی ها، تیم اجرا و دیگر موارد همراه شده است.

 

اما اگر میخواهید با عناوین اصلی دکوراسیون جشن و کاربردی ترین گزینه های پیش رو برای دکور و تم تولد آشنا بشوید در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.عباراتی که در این مقاله به آنها اشاره میکنیم به طور کلی به 3 بخش اصلی دکور جشن مربوط می شوند.

 

و هر یک از آنها آیتم های زیر مجموعه متعددی دارند که ما به اختصار به آنها هم می پردازیم اما با یک جستجوی لاتین ساده در شبکه های اجتماعی میتوانید به نتایج و ایده های فوق العاده ای دسترسی پیدا کنید که نظیر آنها را کمتر در میان صفحات ایرانی خواهید دید.

 

برای اجرای تمامی بخش های این دکورها به طور معمول تیم های مجرب چندین ساعت فعالیت میکنند تا خروجی شیک و قابل قبولی به میزبان ارائه شود. بهتر است با اطلاع از این موضوع قبل از هر چیزی تصمیم بگیرید که حاضرید تمام چالش های مدیریت جشن را بپذیرید یا با پرداخت هزینه ی بیشتر به دنبال دردسر کمتر میروید.

 

اگر وقت شما ارزنده تر از هزینه های یک دکور جشن است پس ما پیشنهاد میکنیم از خدمات متنوع برند سورتایم استفاده کنید که برای دکور جشن تولد یا هر فضای دیگری که در ذهن دارید تیم اجرایی حرفه ای را برایتان اعزام خواهند کرد.

 

اما اگر تصمیم دارید با مبانی اصلی طراحی دکور آشنا شوید و جشن های خانوادگی را پرشورتر و زیباتر کنید یا در این زمینه درآمدزایی کنید پس برای مطالعه این مقاله 21 دقیقه زمان صرف کنید تا با چندی از چالش های پیش رو آشنا شوید.

 

بخش اول: پس زمینه دکور

پس زمینه یا پشت هر دکور جشنی فضای قابل توجهی است که بیشترین انرژی و وقت را از تیم اجرایی می گیرد. به طور معمول برای جشن های مجلل حداقل فضایی که برای اجرای دکور در نظر گرفته میشود بین سه تا چهار متر عرض دارد که روبروی محل نشستن یا پایکوبی مهمانان قرار می گیرد و برای عکاسی نقطه عطف محیط ما به شمار میرود.

 

این فضا در جشن های تولد محل قرارگیری سازه های بادکنک آرایی و بنرهای تم تولد هستند. اما سازه های بادکنک آرایی در اشکال مختلفی قابل تهیه هستند که معمولا از لوله های فلزی یا پلاستیکی ساخته می شوند و محبوبترین آنها که این روزها بسیار همه گیر شده مدل حلقه فلزی با قطر دو متری است که از مراسم های دندونی گرفته تا بله برون به چشم میخورند.

 

به تازگی برخی هنرمندان این رشته فرم های خاص عمودی با چوب و یا یونولیت نیز به کار گرفته اند تا دکورهای جذاب و بدیعی برای جشن مهیا شود. اما در کل برای این بخش که بین کارشناسان دکور با عنوان بگراند شناخته میشود دو عنصر کلی و ثابت عبارتند از بادکنک آرایی و سازه ای که محل قرار گیری اسم، تصویر تم تولد، عدد سن مخاطب جشن و یا عبارت تولدت مبارک است.

تنها در 21 دقیقه متخصص دکوراسیون جشن شوید!!

 بخش دوم: کندی بار

به میز یا محل قرارگیری کیک، شیرینی و کوکی ها که با گزینه های مرتبط چون گیفت ها، گل آرایی، تزئینات تم تولد و اقلامی از این دست چیدمان می گردد کندی بار گفته می شود. زیبایی کندی بار به اقلام ریز و جذابی است که با نظم و ارتباط رنگی و تصویری مناسب با کیک یا بگراند بر روی میز چیده می شوند.

 

اما منظور ما از میز الزاما یک سطح صاف چوبی به همراه چهار پایه کلیشه ای نیست. برای کندی بار جشن ها از میزهای ریز و درشت متنوعی مثل میزهای استوانه ای، مکعبی، شفاف یا فلزی استفاده میشود که بعضا یا با بادکنک آرایی تلفیق می شوند و یا با بنر و رویه های تصویری مطابق با تم تولد به طور کامل پوشش داده می شوند.

 

به طور معمول کندی بار با تم تولد دخترانه یا مخصوص خردسالان میزان خوراکی و جزئیات بیشتری نسبت به مدل های پسرانه دارند و برای تکمیل زیبایی این فضاها از عروسک ها، گل آرایی ها و اقلام تم تولد استفاده می شود. شاید برای همه ی ما تصویر ذهنی از اقلام تم تولد وسایل پذیرایی ساده ای است که بر روی میز جشن های کوچک دیده می شوند.

 

اما برای جشن های بزرگ غالبا میز جداگانه ای برای نشستن و پذیرایی از مهمانان خصوصا خردسالان در نظر گرفته می شود که نه فقط ظروف بلکه نوشیدنی ها و اکسسوری های مطابق تم نیز به تعداد مهمانان بر روی آنها قرار میگیرد. یک اشتباه رایج دیگر در مورد فضای کندی بار استفاده از خوراکی های جشن چون فینگرفودها و نوشیدنی ها برای پر کردن نمای میز است.

 

در یک جشن مجلل تمامی خوراکی هایی که در میان یا پایان جشن استفاده می شوند به طور سلف سرویس در یک میز جداگانه چیدمان می شوند که در طول مراسم نیز در دسترس مهمانان باشند و خللی برای عکس برداری از جشن ایجاد نکنند.

تنها در 21 دقیقه متخصص دکوراسیون جشن شوید!!

بخش سوم: زمین یا سن سالن

بخش باقیمانده از دکور جشن که در میان عکس ها میزان قابل توجهی از کادر عکس را فرا میگیرد سطح زمین است که برای یک دکور ایده آل نباید با سهل انگاری از کنار این فضا گذر کرد. این بخش معمولا در سالن های خصوصی هم سطح فضای پایکوبی است و در سالن های عمومی مثل تالارها که فضای پذیرایی بیشتری دارند کمی از سطح زمین فاصله میگیرد تا ارتفاع مناسبی برای عکاسی داشته باشد.

 

در حالتی که ارتفاع این سطح از محل پایکوبی یا قرار گرفتن حضار بالاتر باشد با عنوان “سن” از آن یاد میکنند. برای سطح پایین این فضا از بنر، چمن مصنوعی، پارچه خز یا مواردی از این قبیل استفاده می شود که نوع انتخاب شما وابسته به موضوع رنگ بندی و طرح تم تولد یا جشن است. برای مثال یکی از محبوب ترین پیشنهادها برای تم تولد پسرانه طرح های ورزشی چون فوتبال هستند که با کف پوش چمن مصنوعی به شکل جذابی دیزاین می شوند.

 

به جز پوشش سطح سالن، بخش جلویی کندی بار نیز در همین بخش قرار می گیرد که با اقلام جالب دیگری تزئین می شوند. عروسک های بزرگ، استند های تصویری، بوکت بادکنک یا ماکت های مطابق تم از گزینه هایی است که برای تکمیل این بخش استفاده می شود.

تنها در 21 دقیقه متخصص دکوراسیون جشن شوید!!

بیشتر موارد مطرح شده در این مقاله مربوط به جشن های تولد یا جشن های مخصوص خردسالان بوده است. برای جشن های بزرگسالان یا جشن های پیش از عروسی کمی اختلاف در مورد جزئیات این بخش ها وجود دارد که برای مثال در مراسم بله برون تمرکز بیشتری بر روی گل آرایی فضا صورت می گیرد.

 

تا بادکنک آرایی و به جای اکسسوری های تم تولد نیز از سبدها و وسایل مختص بله برون استفاده می شود که به طور مشترک توسط خانواده عروس و داماد مهیا شده و در فضای مناسب عکاسی قرار میگیرند. اما کلیت اجرای دکوراسیون با مواردی که اشاره شد قابل انجام است.

 

شما نیز در صورتی که مایل هستید جشنی مجلل و بی نقص داشته باشید بهتر است از امروز شروع کنید تا برای هر یک از بخش های مطرح شده برنامه ریزی کنید و اقلام کافی را تهیه کنید. اگر وقت کافی ندارید و یا نیاز به تیم مجربی دارید که در مورد جزئیات بیشتر شما را راهنمایی کنند.

 

و خدمات جامعی ارائه کنند ما گروه سورتایم را معرفی میکنیم که به صورت آنلاین خدمات و محصولات جشن را عرضه میکنند. اگر خودتان مسئولیت میزبانی را برعهده گرفتید قبل از هر چیز میزان بودجه مصرفی خود را بسنجید و برای خریدها از مدتی قبل اقدام کنید البته دقت داشته باشید که هارمونی و جذابیت بصری اولین ویژگی مشترک بین تمام بخش هایی است که برای دکور جشنتان لازم خواهید داشت.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو