درمان سردرد بی خوابی با روش های ساده خانگی

درمان سردرد بی خوابی با روش های ساده خانگی


منبع: آرگا

4

1401/10/17

17:48


درمان سردرد بی خوابی با روش های خانگی بسیار خوب می باشد و دیگری نیازی به استفاده از داروهای شیمیایی و تحمل عارضه های آن نمی باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر این مطلب را از دست ندهید.

سردرد یکی از مشکلات بسیار شایع می باشد که ممکن است هر فردی آن را تجربه نماید و این موضوع را باید بدانید که علت های زیادی برای ان وجود دارد. یکی از علت های سردرد بی خوابی می باشد. این مشکل می تواند در افراد بسیار آزار دهنده باشد با این حال قصد داریم در ادامه شما را با روش های درمان سردرد بی خوابی آشنا کنیم تا بتوانید روز بهتری داشته باشید.

درمان سردرد بی خوابی

درمان سردرد بی خوابی

سردردها از بد ترین دردهایی می باشد که هر فرد می تواند به آن مبتلا شود از این رو نیاز است تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید و بتوانید در خانه و با کم ترین هزینه سردردهای خود را درمان نمایید. استرس، کم آبی بدن، بی خوابی و مشکلات دیگر می تواند از علل  اصلی سردردهای روزانه باشد. بسیاری از افراد برای این که سریع سردرد خود را تسکین دهند از داروهای شیمیایی مانند ایبوپروفن و استامینوفن کدئین استفاده می کنند که راهی بسیار غلط می باشد و عارضه های بسیار شدیدی را با خود به همراه دارد. در ادامه یک سری از بهترین روش ها را برای درمان سردرد بی خوابی برای شما بیان خواهیم کرد.

ماساژ درمانی

استفاده از ماساژها برای درمان دردها و تسکین دادن آن ها بسیار موثر می باشد از این رو نیاز است تا به سراغ این امر بروید. بهترین ماساژها برای این امر ماساژ سوئدی، ماساژ عمیق، ماساژ شیاتسو می باشد و می تواند برای درمان دردها بسیار موثر باشد.

کمپرس آب سرد

ساده ترین راه ین است که از کمپرس آب سرد برای تسکین سردرد خود استفاده نمایید. برای این کار کافی است این وسیله را روی پیشانی خود و یا گونه هایتان بگذارید تا درد ما در کسری از زمان بهبود یابد. در نظر داشته باشید که سرمای بیش از حد نباید به بدنتان برسد از این رو اگر می خواهید از یخ برای این کار استفاده کنید ابتدا آن ها را درون پلاستیک بریزید و بعد پارچه ای نازک روی آن ها قرار داده و در نهایت آن را بر روی صورت خود بگذارید.

بهبود سردرد بی خوابی در خانه

آروماتراپی

از دیگر روزهای بسیار خوب در این زمینه می توان به آروماتراپی استفاده کرد. آروماتراپی یکی از روش های درمان سردرد با عصاره های گیاهی می باشد و همواره واکنش بسیار خوبی را بر روی بدن می گذارد. در واقع در این روش مغز انسان با استفاده از بوهایی که استشمام می نماید  درد ها را تسکین می دهد. برای این کار می توانید از عصاره نخود فرنگی، اکالیپتوس و روغن اسطوخودوس از بهترین موادی می باشند که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

نفس کشیدن

از دیگر روش های بسیار خوبی که می تواند در این زمینه به شما کمک کند نفس کشیدن می باشد. تنفس عمیق به شما کمک می کند تا بتوانید سردردهای خود را تسکین دهید. برای این کار بهتر است در یک مکان آرام در خانه دراز کشیدن و چند نفس عمیق بکشید. این مار به شما کمک می کند تا بتوانید انقباض های ماهیچه ای را کاهش داده و در نهایت برای آرام سازی بدن خود از آن استفاده نمایید.

نوشیدن آب

از دست دادن آب بدن یکی از علت های بسیار شایع سردرد می باشد. زمانی که سردرد می شوید بهتر است یک لیوان آب بنوشید. این کار می تواند سردرد را سریعا تسکین داده ولی دائمی نمی باشد و باید بدن خود را از کم آبی خارج کنید تا دچار سردرد نشوید.

نوشیدن آب و درمان سردرد

داشتن رژیم غذایی مناسب

رژیم غذایی خوب می تواند به بدن کمک نماید تا ساخت و کار خود را به درستی انجام دهد از این رو از بروز مشکلاتی مانند سردرد پیشگیری خواهد کرد. برای این کار بهتر است سعی کنید نوشیدنی های گاز دار و کافئین دار را از غذاهای خود حذف کنید تا بدن شما از دهیدراته شدن در امان باشد و همچنین غذاهایی مانند تخم مغ، پنیر و فرآورده های گوشتی را به حداقل برسانید زیرا این مواد غذایی می توانند میزان سردرد را افزایش دهند.

کاهش استفاده از گلوتن

استفاده از گلوتن عاملی برای سردرد می باشد و افرادی که به سردردهای میگرنی و سایر سردردهای خاص هستند باید کم تر از این مواد غذایی استفاده نمایند. از مهم ترین منابع غذایی دارای گلوتن می توان به نان و ماکارونی اشاره کرد.

درمان کمبود منیزیم

کمبود منیزیم در بدن نیز می تواند عاملی برای سردرد باشد. این ماده در درمان حملات میگرنی نیز تاثیر دارد از این رو اگر دچار سردردهای شدید می شوید بهتر است با تجویز پزشک از مکمل های منیزیم دار استفاده کنید تا بهبود یابید.

ویتامین B کمپلکس

این ویتامین نیز نقش بسیار خوبی در درمان سردرد دارد از این رو اگر دچار سردرد شدید می توانید از این دارو استفاده کنید. این ویتامین ها نقش بسیار خوبی در تشکیل سروتونین دارند و کمبود سروتونین در افراد عاملی برای سردرد می باشد.

استفاده از مکمل منیزیم برای درمان سردرد

داشتن فعالیت

اگر با نداشتن خواب کافی دچار سردرد شدید بهتر است تنبلی را کنار بگذارید و به جای این که خود را به مریض بودن بزنید از جای خود بلند شده و فعالیت داشته باشید. نشستن در یک موقعیت می تواند تنش های بسیاری  را برای شما ایجاد نماید و این تنش ها سردرد شما را تشدید خواهد کرد. حرکت های کششی در بدن می تواند منجر به کاهش استرس ها شده و در نهایت در درمان سردرد بسیار مفید خواهد بود.

فلفل تند

فلفل قرمز تند می تواند گردش خون در بدن را افزایش داده و در درمان سردرد موثر واقع خواهد شد. این فلفل علاوه بر درمان سردرد های مختلف می تواند بر درمان میگرن نیز تاثیر داشته باشد و همچنین سایر دردهای ماهیچه ای را بهبود می بخشد.

دمنوش دارچین

استفاده از دمنوش دارچین نیز می تواند برای سردرد بسیار موثر باشد زیرا این دمنوش دارای ماده ای به نام سینامالدهید می باشد و خاصیت ضد التهابی این دمنوش به دلیل این ماده ست. استفاده از این دمنوش فشار خون را کاهش می دهد و فورا می تواند سردرد را تسکین دهد.

چای دارچین و درمان سردرد

دمنوش ریحان

ریحان نیز یکی از گیاهانی می باشد که دارای خاصیت ضد التهابی بوده و در نهایت می تواند سردرد را تا حدودی بهبود بخشد از این رو برای درمان سردرد بی خوابی نیز موثر می باشد. برای تهیه این چای مفید کافی است چند برگ از این سبزی را در قوری بریزید و روی آن را با آب جوش پر کنید و بعد از ۱۰ دقیقه ان را میل نمایید.

دمنوش چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان های مفید می باشد و می تواند با رادیکال های آزاد مبارزه نماید. استفاده از این چای برای درمان سردرد بسیار موثر است و نوعی درمان خانگی برای سردرد به حساب می آید.

دمنوش بابونه

بابونه یکی از گیاهان آرامبخش می باشد و دارای خواص ضد التهابی و ضد اسپاسمی می باشد و برای درمان سردرد بسیار موثر است. برای استفاده از این چای گیاهی پر خاصیت کافی است تا این چای را دم کرده و یک فنجان از آن بنوشید تا بهبودی خود را در کم ترین زمان احساس نمایید.

درمان سردرد با چای بابونه

دمنوش لیمو

لیمو سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و می تواند برای درمان دردهای گردن، شانه، عضلات و سردرد بسیار مفید باشد. برای تهیه این دمنوش کافی است یک عدد لیمو ترش را به مدت ۳ الی ۴ دقیقه در یک لیوان آب جوش قرار دهید و بعد آن را بنوشید.

دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل یکی از کاربردی ترین روش هایی می باشد که برای سردرد به کار می رود و برای این کار بهتر است از زنجبیل های تازه استفاده کنید. زنجبیل را برای نیم ساعت در آب جوش قرار دهید و بگذارید دم بکشد و بعد یک فنجان از آن را میل کنید تا سردرد شما تسکین یابد.

دمنوش اسطوخودوس

اسطوخودوس در جهان به عنوان یک گیاه آرامبخش و خواب آور شناخته می شود و استفاده های فراوانی دارد و یکی از آن ها درمان سردرد می باشد. با این حال جالب است بدانید که این گیاه دارای خواص ضد درد نیز می باشد و می تواند سردردهای شما را در کم ترین زمان ممکن تسکین دهد.

درمان سردرد های بی خوابی

البته استفاده از طب سوزنی نیز در درمان سردرد بی خوابی بسیار مفید می باشد و می تواند برای درمان دردهای شدید موثر باشد. در ادامه می توانید اطلاعات دیگری برای درمان خانگی سرگیجه و درمان خانگی کمبود تستوسترون را نیز مشاهده کنید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده در این زمینه کمک بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو