طرز تهیه کیک اتریشی خوشمزه و مخصوص مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک اتریشی خوشمزه و مخصوص مرحله به مرحله


منبع: نکته چی

5

1401/10/17

18:31


طرز تهیه کیک اتریشی کیک اتریشی از کیک های محبوب کشور اتریش است که با ترکیب آرد و پودر بادام درختی درست می …

طرز تهیه کیک اتریشی

طرز تهیه کیک اتریشی شکلاتی دو رنگ ایران کوک قنادی خوشمزه

کیک اتریشی از کیک های محبوب کشور اتریش است که با ترکیب آرد و پودر بادام درختی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک اتریشی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک اتریشی
آرد قنادی ۲۲۰ گرم
تخم مرغ ۶ عدد
کره ۱۰۰ گرم
روغن مایع ۸۰ گرم
شیر ۷۵ گرم
پودر قند ۱۶۰ گرم
وانیل نوک قاشق چایخوری
پودر کاکائو ۲ قاشق مرباخوری
پودر بادام ۸۰ گرم
شربت بار یا عسل برای تزیین
پودر پسته برای تزیین

طرز تهیه کیک اتریشی

مرحله اول

برای تهیه کیک اتریشی خوشمزه در ابتدای کار فر را با درجه حرارت ۱۸۰ سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. در ادامه قالب مورد نظرمان را با کمی کره سرد یا روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله کره را به همراه پودر قند درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن به مدت ۳ دقیقه مخلوط می کنیم. در ادامه تخم مرغ اول را با وانیل اضافه کرده و چند ثانیه مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ های باقیمانده را یک به یک اضافه کرده و هر کدام را ۳۰ ثانیه مخلوط می کنیم. در ادامه پودر بادام را به کاسه افزوده و ۳۰ ثانیه دیگر مواد را مخلوط می کنیم، سپس شیر و روغن را اضافه می کنیم و ۳۰ ثانیه دیگر هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله ۲ قاشق غذاخوری از آرد را کنار می گذاریم، سپس باقیمانده آرد را با بکینگ پودر ترکیب کرده و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه ترکیب آرد و بکینگ پودر را به کاسه اضافه کرده و در حد ترکیب شدن مواد با لیسک از یک سمت مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا پودر کاکائو را به همراه ۲ قاشق سوپخوری روغن مایع داخل یک کاسه جداگانه می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم، سپس ۱ ملاقه از مایه کیک اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا رنگ مایه کیک به طور کامل قهوه ای شود.

مرحله ششم

در این مرحله ۲ قاشق غذاخوری آرد را به مایه کیک ساده افزوده و در حد ترکیب شدن، مخلوط می کنیم. در ادامه مایه کیک ساده را درون قالب می ریزیم، سپس مایه کیک کاکائویی را به صورت خطی در وسط آن می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا قالب را به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک بپزد. پس از گذشت این زمان کیک را از فر خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس روی آنرا با شربت بار یا عسل و پودر پسته تزیین می کنیم.

نظرات


تصویری


ویدئو