لیست قیمت فرش سال 1401

منبع: زیبامون

4

1401/10/17

18:37


در ادامه این بخش با ما همراه باشید تا با عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت فرش بیشتر آشنا شوید.

لیست قیمت فرش سال 1401

فرش، برای قرن ها عنصر مهم چیدمان فضا بوده است. وجود یک فرش چشمگیر در اتاق نشیمن، اتاق خواب، اتاق ناهار خوری یا دفتر کار ارزش زیبایی شناسی اتاق را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و انرژی تازه را به آن وارد می کند. علاوه بر این، فرش ها دارای چند مزیت دیگر نیز هستند که می توان به گرم کردن فضای داخلی، کاهش سر و صدا در محیط و محافظت از کف در برابر خراش و آسیب نیز اشاره کرد.

همچنین، شکی نیست که به لطف فرش های زیبا و جدید، آپارتمان ها و خانه ها، دنج تر و حتی شیک تر می شوند. اما در بسیاری از موارد، خرید فرش زیبایی که در نظر دارید، می تواند هزینه بسیار زیادی به همراه داشته باشد. بنابراین هنگام برنامه ریزی برای خرید فرش، ارزش این را دارد که بدانید چه عواملی قیمت فرش را تعیین می کنند.

در ادامه این بخش با ما همراه باشید تا با عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت فرش بیشتر آشنا شوید.

 

آشنایی با تاریخچه فرش بافی

تاریخچه فرش به دوران باستان باز می گردد. هنر فرش بافی، این منسوجات محبوب، از ایران (یا به عبارت دقیق تر از ایران قدیم) می آید. زیباترین قالی‌های خاورمیانه در اصل فقط دست باف بودند. در گذشته، قالی‌ های بافته شده عمدتاً یک عملکرد عملی داشتند: به عنوان عایق و محافظ در برابر سرما و زمین عمل می‌کردند. با گذشت زمان از فرش های دستباف به عنوان یک عنصر تزئینی نیز استفاده شد. این فرش ها، نقوش پیچیده حیوانی و گل را نشان می دادند و فرش های شرقی به عنوان آثار هنری تلقی می شدند که باعث افتخار صاحبان آنها بود. فرش ‌های اصیل ایرانی که به دلیل کیفیت بالا و ویژگی ‌های زیبایی و بصری منحصر به ‌فرد معروف بودند، متاسفانه قیمت بسیار بالایی داشتند.

در طول سال ها، صنایع دستی جای خود را به فناوری ماشین داده است. اولین ماشین آلات تولید فرش ماشینی در آغاز قرن XNUMX در اروپا ظاهر شد. ورود اتوماسیون تولید فرش، باعث کاهش قیمت فرش شد تا افراد بیشتری بتوانند فرش بخرند.

امروزه فرش ماشینی در انواع طرح ها و تراکم های مختلف در ایران موجود است که می توانید با توجه به بودجه ای که برای خرید فرش در نظر گرفته اید، ابتدا قیمت انواع فرش از جمله قیمت فرش 12 متری یا قیمت فرش 6 متری را با یکدیگر مقایسه کرده و سپس بهترین و مناسب ترین فرش را برای فضایی که در اختیار دارید، خریداری نمایید. (شما می توانید با کلیک کردن بر روی نوشته آبی رنگ، از قیمت های فرش 6 متری و 12 متری آگاه شوید).

 

فرش طرح افشان تبریز

 

چه عواملی قیمت فرش را تشکیل می دهند؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که واقعاً چه چیزی بر قیمت فرش 6 متری یا قیمت فرش 12 متری تأثیر می گذارد؟ چرا یک مدل فرش اینقدر قیمت دارد و مدل دیگر 5 برابر گرانتر از آن است، با وجود اینکه در نگاه اول تفاوت ظاهری آنها واقعاً ناچیز است؟

به طور کلی، هنگام صحبت در مورد قیمت فرش، ابتدا باید جنس آن را در نظر بگیرید. اگر مواد طبیعی برای بافت فرش استفاده شده باشد، مطمئنا قیمت آن بالاتر خواهد بود. همچنین بدیهی است که هر چه یک فرش دارای ابعاد و اندازه بزرگتر باشد، از مواد اولیه بیشتری برای تولید آن استفاده شده است و بنابراین قیمت آن بالاتر خواهد بود.

علاوه بر این، قیمت یک فرش به ارتفاع، تراکم و ضخامت پرز آن نیزبستگی دارد؛ به گونه ای که گرانترین فرش ها، مدل ‌هایی با پرز متراکم و ضخیم هستند. نکته دیگری که بر قیمت فرش تاثیر گذار است، دستباف یا ماشینی بودن فرش است، ازآنجایی که فرش های دستبافت کلاسیک دارای تزئینات بسیار دقیق و پیچیده ای هستند، بنابراین قیمت آن ها بسیار بیشتر از قیمت مدل ماشینی خواهد بود.

پیشنهاد می شود در هنگام خرید فرش، به فکر صرفه جویی نباشید و به سراغ مدل های ارزان قیمت که معمولا دارای کیفیت پایین تری هستند، نروید. چرا که خرید فرش یک سرمایه گذاری برای سال هاست و باید اینگونه به آن نگاه کرد. اگراحساس می کنید بودجه کافی برای خرید فرش دستبافت ندارید، می توانید با انتخاب بهترین مدل فرش ماشینی، هم از کیفیت بالای این فرش ها بهره مند شوید و هم زیبایی خیره کننده ای را برای دکوراسیون منزل خود ایجاد نمایید و مطمئن باشید با انتخاب فرش از یک برند شناخته شده مانند فرش کاشان، یک فرش باکیفیت و عالی با قیمت عالی را تهیه خواهید کرد.

 

فرش فانتزی طوسی طلایی

 

نکات کلیدی و مهم در انتخاب بهترین فرش

به طور کلی، انتخاب فرش مناسب می تواند پیچیده باشد. چرا که گزینه های زیادی وجود دارد و لازم است در هنگام انتخاب فرش، چیزهای بیشتری از رنگ و طرح و قیمت فرش در نظر بگیرید. بهتر است فرشی را انتخاب کنید که طول عمر داشته باشد، برای خانواده شما سالم باشد و همچنین به راحتی تمیز شود. در اینجا عواملی وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در هنگام انتخاب فرش در نظر بگیرید.

 

الیاف فرش

فرشها معمولا از الیاف مختلفی ساخته می شود که رایج ترین الیاف مورد استفاده برای بافت فرش ها شامل الیاف نایلون (nylon)، پلی استر (polyester)، الفین (olefin)، ابریشم (Silk)، پلی اوتان ( Polyurethane)، ویسکوز (Viscose ) و پشم (wool) هستند. به همین دلیل است که گفته می شود، انتخاب الیاف فرش یکی از موارد مهمی است که باید در هنگام انتخاب فرش در نظر گرفته شود. این تصمیم بر میزان مقاومت فرش شما در برابر رفت و آمد و مقاومت در برابر لکه ها و کثیفی تأثیر می گذارد.

 

فرش ۱۵۰۰ شانه طرح شاه نشین

 

طرح و رنگ فرش

خوشبختانه امروزه تنوع بسیار زیادی در رنگ و نقش فرش وجود دارد که در ظاهر خانه و عملکرد فرش شما، تفاوت ایجاد می کند. بنابراین می توانید با توجه به ترکیب رنگی که برای دکوراسیون منزل خود در نظر گرفته اید، بهترین طرح و نقش از فرش را انتخاب کنید و به سادگی زیبایی دکوراسیون خانه را چند درجه ارتقا دهید. بهترین پیشنهاد این است که اگر ترکیب رنگ ساده و ملایمی را برای سایر قسمت های دکوراسیون خانه مانند مبلمان انتخاب کرده اید، یک فرش زیبا با طرح و رنگ خیره کننده و خاص انتخاب کنید تا دکوراسیون خانه به بهترین شکل ممکن کامل شده و احساس یکنواخت و کسل کننده نیز نداشته باشد. همچنین اگر مبلمانی با طرح و نقش زیبا و خاص دارید، بهتر است به سراغ مدل های ساده از فرش بروید تا هم زیبایی مبلمان و هم ظرافت و سادگی فرش ها، توجهات را به خود جلب کنند و یک دکوراسیون شیک و منحصر به فرد داشته باشید.

 

فرش افشان بدون حاشیه 1200 شانه

 

سایز و اندازه فرش

بهتر است قبل از انتخاب سایز فرش، ابتدا فضایی را که در اختیار دارید را اندازه گیری کنید. همچنین لازم است فضایی را که سایر مبلمان و وسایل موجود در اتاق نشیمن یا اتاق خواب به خود اختصاص می دهند را در نظر داشته باشید و با در نظر گرفتن این موارد، بهترین سایز و اندازه از فرش را انتخاب کنید. به طور کلی بهتر است اندازه فرش را به گونه ای انتخاب کنید که طرح و نقش فرش به طور کامل در معرض دید باشد و در هنگام نشستن بر روی مبلمان، پاها روی فرش قرار بگیرد.

به عنوان مثال اگر فضایی که در اختیار دارید، محدود و کوچک است شاید انتخاب یک فرش 6 متری گزینه مناسب تری از فرش 12 متری باشد. در این صورت قیمت فرش 6 متری نیز بسیار مناسب تر از قیمت فرش 12 متری خواهد بود و می توانید فرش مورد نظر خود را به بهترین شکل ممکن در کنار سایر مبلمان و وسایلی که قرار است در دکوراسیون خانه یا اتاق خواب داشته باشید، قرار دهید و زیبایی فضا را کامل نمایید.

 

فرش طرح وینتج ترنج مدرن

 

کلام آخر

احتمالا در هنگام خرید فرش، به این موضوع فکر می کنید که آیا صرف هزینه بیشتر برای یک فرش ارزش آن را دارد یا خیر. طبیعی است که فرض کنیم هرچه بیشتر روی فرش خرج کنید، بهتر است؛ اما همیشه اینطور نخواهد بود. آنچه مهم است، انتخاب فرشی است که متناسب با شرایط خانه شما باشد و مطمئن شوید که فرشی با کیفیت دارید. با این حال، بهترین راه برای تصمیم گیری اینکه کدام فرش برای شما مناسب است این است که شخصاً با مراجعه به نمایشگاه های معتبر فرش کاشان، نمونه های مختلف از فرش در طرح و نقش و اندازه های مختلف را ببینید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو