با برفی‌ترین شهرهای جهان آشنا شوید

با برفی‌ترین شهرهای جهان آشنا شوید


منبع: فوت و فن

4

1401/10/17

18:54


هر کسی برداشت خاص خودش را از بارش برف دارد. از یک سو، برف می‌تواند زشت‌ترین مناظر را به چشم‌اندازی خیره‌کننده و تماشایی تبدیل کند و از سوی دیگر نیز می‌تواند باعث مشکلات زیادی در رفت و آمد شود.

با برفی‌ترین شهرهای جهان آشنا شوید

هر کسی برداشت خاص خودش را از بارش برف دارد. از یک سو، برف می‌تواند زشت‌ترین مناظر را به چشم‌اندازی خیره‌کننده و تماشایی تبدیل کند و از سوی دیگر نیز می‌تواند باعث مشکلات زیادی در رفت و آمد شود. با این حال، اکثر افراد از برف لذت می‌برند ولی گرمایش جهانی سبب شده تا برخی از نقاط از این نعمت محروم شوند اما این در حالی است که برخی از نقاط جهان بسیار برفی هستند. در ادامه همراه با ما باشید تا برفی‌ترین شهرهای جهان آشنا شوید.

۱. شهر سیراکیوس، نیویورک، آمریکا

Syracuse, New York, United States

Syracuse, New York, United States

به طور میانگین، سالانه بیش از ۱۲۴ اینچ در سیراکیوس (Syracuse) نیویورک برف می‌بارد و برخی از گزارش‌ها حاکی از آن هستند که در طی یک فصل در این شهر بیش از ۱۹۲ اینچ برف باریده است. همین نیز سبب شده تا از این شهر به عنوان یکی از برفی‌ترین شهرهای آمریکا و جهان یاد کنند.

شهر سیراکیوس به عنوان مرکز اقتصادی و تحصیلی ایالت نیویورک شناخته می‌شود و به دلیل همین شرایط آب‌وهوایی خاص خودش بسیار شهرت دارد. این شهر به طور مدام برنده جایزه گلوله برفی طلایی (Golden Snowball Award) می‌شود، جایزه‌ای که در هر زمستان به پربرف‌ترین شهر در ایالت نیویورک داده می‌شود.

۲. شهر ساپورو، ژاپن

Sapporo, Japan

Sapporo, Japan

شهر ساپورو (Sapporo) در جزیره‌ای در شمال ژاپن به نام هوکیادو قرار دارد و به طور میانگین سالانه ۱۹۱ اینچ در آن برف می‌برد. این در حالی است که تابستان‌ها در اینجا بسیار گرم است و میانگین دما به ۳۶ درجه سلسیوس نیز می‌رسد.

زمستان‌های برفی شهر ساپورو سبب شده تا اینجا در سطح بین‌المللی به همین دلیل به شهرت دست پیدا کند. در حقیقت، اینجا به عنوان اولین شهر آسیایی شناخته می‌شود که میزبان مسابقات المپیک زمستانی در سال ۱۹۷۲ میلادی بود. فستیوال برف ساپورو نیز در اینجا به صورت سالیانه و در ماه فوریه برگزار می‌شود.

۳. شهر شامونی، فرانسه

Chamonix, France

Chamonix, France

شهر شامونی (Chamonix) به عنوان یکی از مشهورترین مناطق اسکی فرانسه شناخته می‌شود و دلیل آن نیز وجود زمستان‌های عالی آنجا است که باعث شدند تا اینجا برای انجام ورزش‌های زمستانی بسیار ایدئال باشد. در اینجا به طور میانگین ۴۲۹ اینچ برف می‌برد و کوهستان‌های مشهور اینجا را می‌پوشاند.

یکی از کوه‌های اصلی اینجا، کوه بلانک (Mont Blanc) نام دارد که دمای آن در طول فصل زمستان ۲۰ درجه پایین‌تر از شهر شامونی است و همین نیز یک رکورد خاص به شمار می‌رود. در اینجا ۱۳ پیست اسکی و ۹ روستا وجود دارد که از علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی استقبال می‌کنند.

۴. شهر کبک، کانادا

Quebec City, Canada

Quebec City, Canada

شهر کبک (Quebec) به صورت میانگین سالانه ۱۲۴ اینچ بارش برف را تجربه می‌کند. با اینکه اینجا از آب‌وهوای قاره‌ای مرطوب بهره می‌برد اما زمستان‌های بسیار سردی دارد و گاهی اوقات دمای هوا در آنجا به ۳۶- درجه سلسیوس می‌رسد.

بارش برف در شهر کبک معمولا از اوایل ماه نوامبر شروع می‌شود و گاهی اوقات تا میانه ماه آوریل نیز ادامه دارد. کارناوال زمستانی کبک (Quebec Winter Carnival) جشنی دو هفته‌ای به شمار می‌رود که در آن، رژه، ورزش‌های زمستانی و رقابت‌های ساخت مجسمه برفی برگزار می‌شوند.

۵. شهر سینت جانز، کانادا

St. John’s, Canada

St. John’s, Canada

سالانه به طور میانگین ۱۳۱ اینچ در شهر سینت جانز (St. John’s) برف می‌بارد و همین نیز سبب شده تا از آن به عنوان یکی از برفی‌ترین شهرهای جهان یاد کنند. این در حالی است که این شهر را به عنوان مه‎‌آلودترین، بادخیزترین و ابری‌ترین کانادا نیز معرفی می‌کنند.

در شهر سینت جانز علاوه بر بارش برف، باران یخ‌زده را نیز تجربه می‌کند، به طوریکه دمای زیر صفر سبب می‌شود تا باران به هنگام بارش یخ بزند و همه جا را با لایه‌ای نازک از یخ بپوشاند. فوریه به عنوان سردترین ماه در این شهر شناخته می‌شود.

۶. شهر تویاما، ژاپن

Toyama, Japan

Toyama, Japan

شهر تویاما (Toyama) به عنوان یکی از برفی‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود که در مرکز هونشو در ساحل دریای ژاپن قرار گرفته است و سالانه به طور میانگین ۱۴۳ اینچ در آن برف می‌بارد. این در حالی است که شهر تویاما آب‌وهوایی نیمه گرمسیری دارد.

تقریبا تمام بارش برف در شهر تویاما محدود به ماه دسامبر تا مارس است و ماه ژانویه به عنوان برفی‌ترین ماه شناخته می‌شود. این در حالی است که دمای هوا در تابستان‌ها در این شهر به ۳۹ درجه سلسیوس نیز می‌رسد.

۷. شهر ایری، پنسیلوانیا، آمریکا

Erie, Pennsylvania, United States

Erie, Pennsylvania, United States

ایالت پنسیلوانیا با بارش برف ناآشنا نیست اما شهر ایری (Erie) در شمال غربی این ایالت به طور میانگین سالانه ۵۷ روز بارش برف را تجربه می‌کند. همین نیز سبب شده تا در طول سال بیش از ۱۰۴ اینچ برف در اینجا ببارد و دمای هوا به میانگین ۷- درجه سلسیوس کاهش پیدا کند.

شهر ایری به عنوان چهارمین شهر بزرگ این ایالت شناخته می‌شود که علاوه بر برف‌های زمستانی خودش، به دلیل تاریخ دریایی گسترده، سواحل بسیار زیبا و پارک‌های ایالتی خودش می‌تواند اوقات بسیار خوبی را برای گردشگران رقم بزند.

۸. شهر آئوموری، ژاپن

Aomori City, Japan

Aomori City, Japan

شهر آئوموری (Aomori) در شمالی‌ترین نقطه جزیره هونشو در ژاپن قرار دارد و مکانی خارق‌العاده برای سفرهای زمستانی به شمار می‌رود. هر سالانه در اینجا به طور میانگین ۳۱۲ اینچ برف می‌بارد که اکثر آن‌ها در بین ماه‌های نوامبر تا آوریل رخ می‌دهد.

در میانه زمستان، شهر آئوموری با برف سنگینی پوشانده می‌شود که ارتفاع آن به چندین متر می‌رسد و این موضوع در کنار جاده‌های به خوبی مشاهده می‌شود. دلیل این بارش‌های سنگین نیز قرارگیری شهر در بین کوهستان و خلیج است.

۹. شهر موسکیگن، میشیگان، آمریکا

Muskegon, Michigan, United States

Muskegon, Michigan, United States

هر ساله به طور میانگین ۷۶ اینچ برف در شهر موسکیگن (Muskegon) می‌بارد که سبب شده تا زمستان در اینجا بسیار جالب‌توجه باشد و همین نیز دلیل برای به شهرت رسیدن آن شود. بسیاری از افراد برای انجام ورزش‌های زمستانی همچون اسکیت‌سواری روی یخ و اسنوبورد سواری به اینجا سفر می‌کنند.

این در حالی است که در طول تابستان، اینجا به شهری ساحلی و دلنشین تبدیل می‌شود که در آن می‌توان به انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های آبی پرداخت. فاصله ۴۰ دقیقه رانندگی اینجا از شهر گرند پیدز (Grand Rapids) نیز سبب شده تا بسیاری از افراد برای شنا، کایا‌ک‌سواری و قایق‌رانی به اینجا بیایند.

۱۰. شهر والدز، آلاسکا، آمریکا

Valdez, Alaska, United States

Valdez, Alaska, United States

شهر والدز (Valdez) هم سطح با دریا قرار دارد و سالانه به طور میانگین ۳۲۶ اینچ برف در آن می‌بارد. در نزدیکی همین شهر نیز کوهستان بلندی به ارتفاع ۲۶۷۸ فوتی به نام توماپسون پس (Thompson Pass) قرار دارد که سالانه بیش از ۵۰۰ اینچ بارش برف را تجربه می‌کند.

در حقیقت، این کوهستان رکورد سنگین‌ترین برف ایالت آلاسکا را در اختیار دارد و در زمستان سال ۱۹۵۳ میلادی بیش از ۹۷۴ اینچ برف در اینجا باریده است. طبیعت زیبا و مناظر خیره‌کننده شهر والدز نیز یکی دیگر از دلایل برای سفر به آنجا به شمار می‌رود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو