اگر می خواهید کچل نشوید، این نوشیدنی‌ها را نخورید!

منبع: ساعد نیوز

3

1401/10/19

12:45


ساعدنیوز: یک مطالعه جدید، ارتباط قوی بین نوشیدنی‌های شیرین بیش از حد و ریزش مو که روی پوست سر و جلوی سر تأثیر می‌گذارد را نشان می‌دهد.

اگر می خواهید کچل نشوید، این نوشیدنی‌ها را نخورید!

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از العین، به این نوع «ریزش مو با الگوی مردانه» یا «آلوپسی آندروژنتیک» گفته می شود. این مطالعه بین ژانویه تا آوریل ۲۰۲۲ در سرزمین چین بر روی ۱۹۵۱ مرد بین ۱۸ تا ۴۵ سال، از ۳۱ استان انجام شد و در ژانویه امسال در مجله «Nutrients» منتشر شد.

پاسخ دهندگان، یک پرسشنامه را به صورت آنلاین پر کردند تا از اعتبار بالای آن اطمینان حاصل شود و ۴ شرکت کننده به دلیل ابتلا به عفونت پوست سر یا سرطان یا ارائه اطلاعات غیرمنطقی به محققان از نظرسنجی حذف شدند.

محققان در این مطالعه از بین ۱۰۲۸ شرکت کننده، ارتباطی بین مصرف نوشیدنی های بسیار شیرین و افزایش خطر ریزش مو پیدا کردند.

محققان از مردان خواستند مصرف این نوع نوشیدنی را به ویژه در میان جوانان کاهش دهند تا از آسیب های منفی به سلامتی خود بکاهند.

این نوع ریزش مو نه تنها موها را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه اثرات دیگری مانند تزلزل اعتماد به نفس، ناراحتی های روانی و سلامت جسمی را به دنبال دارد.

عوامل متعددی مانند خواب، اضطراب، ژنتیک، سن و شاخص توده بدنی می توانند در این امر نقش داشته باشند.

جوانان، بیشتر نوشیدنی های شیرین شده مانند آبمیوه ها و نوشیدنی های انرژی زا مصرف می کنند. به عنوان مثال ۶۳ درصد از جوانان در ایالات متحده روزانه نوشیدنی های شیرین می نوشند.

مصرف نوشیدنی های شیرین با بسیاری از مشکلات سلامتی مانند پوسیدگی دندان، چاقی و مشکلات عاطفی مرتبط هستند.

محتوای قند زیاد در نوشیدنی های شیرین منجر به افزایش غلظت گلوکز در خون می شود که منجر به فعال شدن مسیر «پلی ال» شده و این باعث کاهش میزان گلوکز در دسترس می شود. کراتینوسیت های پوستی که فولیکول های مو از آن رشد می کنند، منجر به «آلوپسی آندروژنتیک» می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو