آموزش نقاشی پرنسس کودکانه مرحله‌به‌مرحله

آموزش نقاشی پرنسس کودکانه مرحله‌به‌مرحله


منبع: کاغذ رنگی

3

1401/10/19

17:37


حس می‌کنم یک پرنسس کوچولو داریم که می‌خواهد برای کشیدن نقاشی ایده پیدا کند. اگر همینطور است پس سراغ بهترین ایده یعنی نقاشی پرنسسی مثل خودتان آمده اید. مرحله‌به‌مرحله کاغذرنگی همراه شماست تا نقاشیتان را کامل کنید.

آموزش نقاشی پرنسس کودکانه مرحله‌به‌مرحله

آیا آماده یادگیری روش کشیدن نقاشی پرنسس زیبا هستید؟ این پرنسس را می‌توانید با روشی خیلی آسان و فقط با چند مرحله ساده بکشید. با طراحی قدم‌به‌قدم در این مطلب کاغذرنگی، کودکانتان یکی از قشنگ‌ترین و راحت‌ترین شاهزاده خانم‌های دنیای نقاشی را خلق می‌کنند.

مراحل نقاشی یک پرنسس

برای کشیدن پرنسس فقط به یک مداد، پاک‌کن، کاغذ و عشق و علاقه به نقاشی به‌ مقدار کافی نیاز دارید. اگر این نقاشی را با کودکان کشیده‌اید، چرا به روش کشیدن فرشته یا پری دریایی در کاغذ رنگی سر نمی‌زنید؟ مطمئن باشید کودکان از نقاشی فرشته هم خیلی لذت می‌برند.

۱. شروع با صورت پرنسس

کار کشیدن نقاشی پرنسس را با کشیدن یک U پهن برای صورت پرنسس شروع کنید. با توجه به اینکه این خط خمیده قرار است صورت نقاشی شما باشد، حواستان به جای قرارگیری این خط روی صفحه باشد.

رسم صورت پرنسس

۲. رسم جزییان چهره

بعد از رسم خط صورت، نوبت به اجزای چهره و گردن می‌رسد. گردن نقاشی پرنسس درواقع دو خط است که کمی از شانه را هم دربرمی‌گیرد.

درباره رسم چشم‌ها اگر فکر می‌کنید برایتان چالش‌برانگیز است به‌جای آن‌ها دوتا نقطه بگذارید. ما می‌خواهیم نقاشی را تا جای ممکن برای بچه‌های تازه‌کار، ساده نگه ‌داریم.

کشیدن جزییات صورت نقاشی پرنسس

۳. خطوط اولیه موها

در این مرحله از نقاشی پرنسس صورت را با یک خط موی زیبا ببندید. مدل خط مویی که این‌جا می‌بینید برای ایده است. شما می‌توانید خط موی دلخواه خودتان را بکشید. بعد زیر گردن و بین دو خط شانه یک U نسبتا پهن برای یقه، اضافه کنید.

کشیدن گردن و بخشی از موهای نقاشی

۴. رسم کمربند نقاشی

موازی با گردن نقاشی پرنسس کمی پایین بیایید و کمربند لباس را بکشید. شاید نقاشی چیزی وسط صفحه کمی عجیب به ‌نظر برسد، ولی این کمربند مراحل بعدی نقاشی را خیلی آسان‌تر می‌کند.

رسم کمربند نقاشی

۵. خطوط کلی لباس نقاشی پرنسس

حالا باید پف آستین را بکشید. به دو تا حرف بزرگ C فکر کنید که از لبه‌های خط شانه آویزان می‌شوند. بعد از آن، اولین قسمت لباس مجلسی را هم از کمربند به سمت پایین با کشیدن دو شکل، شبیه برگ‌های بزرگ، به نقاشی پرنسس اضافه کنید.

کشیدن خطوط کلی لباس پرنسس

۶. تکمیل بخش بالای لباس

از پف آستین تا کمربند، از دو طرف خط بکشید تا بالاتنه لباس درست شود. با این کار بخش بالای لباس تقریبا تمام شده است.

تکمیل تنه پرنسس

۷. رسم دست‌های نقاشی پرنسس

نقاشی بازوها و دست‌ها به‌ویژه برای بچه‌ها می‌تواند واقعا سخت و چالش‌برانگیز باشد. پس این مرحله از نقاشی پرنسس را تاجای ممکن ساده انجام دهید. کافی است هر سمت بدن زیر آستین پفی دو خط موازی رسم کنید.

نقاشی دست های پرنسس

۸. جزییات دامن پفی پرنسسی

یک تاج کمی بالاتر از خط مو بکشید. جزییات لباس و چین‌های دامن را هم به نقاشی پرنسس اضافه کنید. تزیینات پیراهن را می‌توانید با سلیقه خودتان تغییر دهید.

کشیدن دامن و تاج پرنسس

۹. تکمیل موهای نقاشی پرنسس

آخرین مرحله طراحی، کشیدن موهای شاهزاده است. شکل موها کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. شما می‌توانید موهای شاهزاده را فرفری، مجعد یا لخت و حتی در اندازه‌های متفاوت بکشید.

نقاشی مو و پاهای پرنسس

۱۰. رنگ‌آمیزی و پایان نقاشی

در آخر شما با ۹ مرحله یک پرنسس کشیدید و احتمالا از همراهی بچه‌ها در این نقاشی حسابی لذت بردید. حالا نوبت رنگ‌آمیزی و جان‌بخشی به شاهزاده خانم زیبا است. اگر از نقاشی پرنسس لذت بردید پیشنهاد می‌کنم نقاشی پری دریایی در همین سبک را نیز ببینید.

برای رنگ‌آمیزی این نقاشی پرنسس می‌توانید از هر رنگی که در خیال‌تان می‌بینید، استفاده کنید.

پرسش های متداول درباره نقاشی پرنسس

این نقاشی پرنسس مناسب چه رده سنی است؟
این نقاشی برای هر رده سنی قابل تکمیل است ولی بهتر است کودکان و نوجوانان از این مطلب ایده نقاشی بگیرند.
آیا در رسم نقاشی پرنسس به وسیله خاصی نیاز داریم؟
برای کشیدن این نقاشی به ماژیک سیاه و رنگی یا مداد سیاه و رنگی و یک کاغذ نیاز دارید.
رسم نقاشی پرنسس چقدر طول میکشد؟
این نقاشی در ۹ مرحله تکمیل میشود و نهایتا ۳۰ دقیقه زمان تا تکمیل نیاز دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو