«سارا شاهی» یکی از نوادگان فتحعلی شاه قاجار را بیشتر بشناسید+ تصاویر تماشایی

«سارا شاهی» یکی از نوادگان فتحعلی شاه قاجار را بیشتر بشناسید+ تصاویر تماشایی


منبع: ساعد نیوز

6

1401/10/19

19:06


به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از اصلاحات نیوز، سارا شاهی، بازیگر معروف زن از نوادگان پادشاهان قاجار است! عکسی از «سارا شاهی» ندیده فتحعلی شاه قاجار به همراه اطلاعات زندگی شخصی اش در ادامه آمده است. سارا شاهی، ندیده فتحعلی شاه قاجار، از پادشاهان قاجار در قرن نوزدهم ایران، از پدر و مادری ایرانی به نام های عباس و ماه منیر جهانسوز شاهی به دنیا آمد. او یک خواهر به نام سمنتا (دستیار تولید) و یک برادر به نام هومن دارد.

سارا شاهی در ۱۰ ژانویه ۱۹۸۰ با نام آهو جهانسوز شاهی در یولس، تگزاس، ایالات متحده به دنیا آمد و بزرگ شد. او دختر عباس جهانسوز شاهی و ماهمنیر سروشاذر، طراح داخلی است که در ده سالگی طلاق گرفتند. خانواده پدرش دو سال قبل از انقلاب ۱۳۵۷، ایران را ترک کردند.

آهو جهانسوزشاهی که به طور حرفه ای سارا شاهی شناخته می شود، بازیگر آمریکایی است. او در طول حرفه خود در آثاری نظیر واژه ال (۲۰۰۸)، نسبتاً قانونی (۲۰۱۱–۲۰۱۲) و مظنون (۲۰۱۲–۲۰۱۶) ایفای نقش کرده است.

شاهی رتبه نودم را در مجله ماکزیم در لیست صد زن جذاب سال ۲۰۰۵ کسب کرده است و در سال ۲۰۰۶ به رتبه شصت و ششم صعود کرده است. وی در سال ۲۰۱۲ مقام ۳۶ام را در این لیست از آن خود کرده است. او از هلهله چیان تیم دالاس کاوبویز بوده است.

تصویر

او به دستور پدرش، علاوه بر انگلیسی، با زبان فارسی نیز بزرگ شد. والدین شاهی از سن هشت سالگی شروع به شرکت در مسابقات جشنواره زیبایی او کردند. شاهی رتبه ۹۰ را در مجله ماکزیم در لیست صد زن جذاب سال ۲۰۰۵ کسب کرده استو در سال ۲۰۰۶ به رتبه شصت و ششم صعود کرده است.

تصویر

او در سال ۲۰۰۹ با استیو هاوی بازیگر سرشناس ازدواج کرد و ثمره این زندگی یک پسر به نام وبلیام وولف هاوی می باشد. اما متاسفانه آنها در سال ۲۰۲۰ از یک دیگر جدا شدند. سارا شاهی در چند سریال تلویزیونی بازی کرد مقل نقش جنی در سریالAlias سال 2001، نقش Sadia Shaw در سریال Dawson’s Creek سال 1998 و بازی در سریال The L Word سال 2004. سارا همچنین سال 2005 اولین روح سریال ماوراطبیعی Supernatural بود.

تصویر

سارا شاهی به خاطر بازی در سریال The L Word به شهرت رسید و در فصل دوم نیز بازی کرد. اما در فصل چهارم قرارداد را تمدید نکرد و درنتیجه کاراکتری که بازی می کرد از فیلم نامه خارج شد. او همچنین در سال 1999 در یک اپیزود The Sopranos در نقش سونیا آراگون یک رقصنده و دانشجوی کالج بازی کرد. اگرچه خیلی از منابع اعلام نکرده اند اما سارا سال 2007 در فیلم جکی چان به نام Rush Hour 3 بازی کرد. او در برنامه شبکه NBC در کنار دامین لوئیس ظاهر شد. او همچنین در چندین فیلم هالیوودی و سریال های زیاد دیگری نیز بازی کرده است. سارا به زبان های انگلیسی و فارسی مسلط است و کمی هم اسپانیایی می داند، او کمربند قهوه ای کاراته دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو