مخمصه مسی

منبع: نمکستان

5

1401/10/19

23:57


شاید مهم‌ترین اتفاقی که بتوان این روزها انتظارش را کشید، بازگشت لیونل مسی به فرانسه است؛ همان‌ جایی که او تیر تیزش را شلیک کرد و اجازه نداد مردم این کشور برای دومین دوره متوالی قهرمانی در جام جهانی را تجربه کنند.

به گزارش نمکستان، روزنامه دنیای‌ اقتصاد نوشت: «دقیقا شش روز دیگر لیگ یک فرانسه از سر گرفته می‌شود تا مانند دیگر لیگ‌های معتبر اروپایی، فوتبال بار دیگر به جنبه باشگاهی‌اش برگردد. پس از سپری‌شدن یک ماه هیجان‌انگیز در قطر که حسن ختام به یادماندنی‌ای هم داشت، حال ستارگان باید در قامت باشگاه هنر فوتبالشان را به نمایش بگذارند. اما این سوییچ‌شدن به همین راحتی نیست. شاید مهم‌ترین اتفاقی که بتوان این روزها انتظارش را کشید، بازگشت لیونل مسی به فرانسه است؛ همان‌ جایی که او تیر تیزش را شلیک کرد و اجازه نداد مردم این کشور برای دومین دوره متوالی قهرمانی در جام جهانی را تجربه کنند. مسی که برای قهرمانی در جام جهانی تمام جانش را گذاشت، درحالی در قامت بهترین بازیکن تاریخ به پاریس برمی‌گردد که شاید افراد زیادی آنجا انتظارش را نکشند؛ به‌ویژه با توجه به اتفاقاتی که اخیرا رخ داده است.

آرژانتینی‌ها به قدری از کسب سومین قهرمانی در جام جهانی سرمست بودند که فراموش کردند اصول اخلاقی و حرفه‌ای هم در فوتبال وجود دارد. بلافاصله پس از قهرمانی و هنگامی که همه بازیکنان در رختکن آلبی‌سلسته در حال پایکوبی بودند، امیلیانو مارتینز، سنگربان پرحاشیه این تیم و یکی از ستارگان فینال با تمسخر کیلیان ‌ام‌باپه، از هم‌تیمی‌هایش خواست که یک دقیقه برای مهاجم فرانسه سکوت کنند! اما مارتینز دست‌بردار ‌ام‌باپه نبود. البته او در فینال با احتساب ضربات پنالتی، ‌چهار بار برابر ‌ام‌باپه تسلیم شد ولی هنوز هم از هر فرصتی برای تمسخر ستاره خروس‌ها استفاده می‌کند. نمونه‌اش هم نشان‌دادن عروسک نوزاد که به جای سر، عکس‌ ام‌باپه روی آن نصب‌ شده و در راستای تمسخر ستاره جوان توسط گلر آرژانتین در خیابان‌های بوینس‌آیرس گردانده شد.

همه این اتفاقات در حالی رخ داد که مسی به‌ عنوان هم‌تیمی ‌ام‌باپه در پاری‌سن‌ژرمن کنار مارتینز حضور داشت و از نزدیک شاهد تخریب زوج خط حمله تیم باشگاهی‌اش بود. بسیاری از هواداران پی‌اس‌جی پس از این اتفاق، انتقادات تندی را روانه لئو کردند که نباید اجازه چنین کاری را به هموطنانش می‌داد. کار به جایی رسیده که در یک کافه در فرانسه، پیراهن مسی روی زمین به شکل پادری طراحی و از مشتریان خواسته شده است که قبل از ورود، کفش‌هایشان را با آن تمیز کنند! اتفاقی که اوج انزجار از ستاره آرژانتینی را می‌رساند. البته که برخی این تصویر مخابره‌شده را مربوط به قبل از فینال و منشأ آن را هم هواداران مارسی دانسته‌اند. عکس فوق، پیراهن باشگاهی مسی است و مارسی هم دشمن قسم‌خورده پی‌اس‌جی.

به هر حال حتی اگر همه این‌ها شانتاژ رسانه‌ای یا مربوط به گذشته باشد، مسی اکنون با یک معضل عجیب برای بازگشت به باشگاهش روبه‌رو است. قطعا او در دیدار هفته آینه پی‌اس‌جی برابر استراسبورگ به میدان نمی‌رود و فعلا از باشگاه مرخصی گرفته اما دیدار و همکاری دوباره او با ام‌باپه گریزناپذیر است؛ آن هم در شرایطی که گفته می‌شود ستاره جوان باشگاه از اینکه به مسی بیشتر از او توجه می‌شود راضی نیست و این دو رابطه چندان حسنه‌ای ندارند. به هر ترتیب حالا طرفداران محلی پاری‌سن‌ژرمن هم پشت ‌ام‌باپه هستند و باید دید لئو این چالش را چگونه مدیریت خواهد کرد.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو