چرا روز مادر در ولادت حضرت فاطمه زهرا است؟ علت نامگذاری چیست؟

منبع: شبونه

5

1401/10/21

06:36


چرا روز مادر در ولادت حضرت فاطمه زهرا است؟ علت نامگذاری روز زن و روز مادر در روز ولادت حضرت هرا چیست؟ چرا روز مادر در ولادت حضرت فاطمه زهرا است؟ زندگی و سیره حضرت زهرا (س) آنقدر آموزنده و جذاب است که هر زن آزاده ای در جهان او را به عنوان یک قدیس …

100 پیام و متن تبریک پیشاپیش روز مادر مبارک ۱۴۰۱ از طرف دختر +عکس نوشته

چرا روز مادر در ولادت حضرت فاطمه زهرا است؟ علت نامگذاری روز زن و روز مادر در روز ولادت حضرت هرا چیست؟

چرا روز مادر در ولادت حضرت فاطمه زهرا است؟

زندگی و سیره حضرت زهرا (س) آنقدر آموزنده و جذاب است که هر زن آزاده ای در جهان او را به عنوان یک قدیس تحسین می کند. زنی که تولدش از بطن خدیجه کبری همسر پیامبر گرامی اسلام و در کانون اولین خاندان اسلامی با نغمه های آسمانی و تسبیح اولیای الهی همراه بود و خداوند لقب کوثر را به او داد زیرا او سرچشمه همه خوبی های جهان است.

روز ولادت این بانوی گرانقدر به همت بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) روز زن و روز مادر نامگذاری شده است و البته اگر روزی روز زن باشد یا روز مادر چه روزی ارجمندتر از روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)؟

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چرا روز ولادت با سعادت بانوی اسلام را روز مادر نامگذاری کرده اند، باید بگوییم که اگر بخواهیم بهترین مادر و بهترین زن را از نظر همسری و مادری نام ببری به حضرت فاطمه علیهاالسلام ختم میشویم چون از حضرت علی می پرسند که آیا از من راضی هستی یا نه؟ علی علیه السلام فرمود 9 سال است که با هم زندگی می کنیم و هیچ چیزی از من نپرسیدی و حضرت زهرا فرمودند از پدرم شنیدم که از همسرت سوال نپرسی نمی تواند راضی کند.

همچنین ببینید:

⚡️ 5 کلیپ روز مادر مبارک جدید و خفن و شاد ۱۴۰۱

⚡️کلیپ شاد تبریک روز مادر 1401 به مادرم

⚡️متن و پیام تبریک روز مادر مبارک ❤️

بعد به امیرالمومنین می گویند اگر از من راضی بودی دستت را به سوی آسمان بلند کن و بگو فاطمه را حلال می کنم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو