دمنوش شاتره برای چی خوبه {خواص بی نظیر شاتره✔️}

منبع: همسرتایم

3

1401/10/26

02:26


دمنوش شاتره برای چی خوبه دمنوش شاتره برای بسیاری از بیماری ها مفید است که می توانید با مصرف آن به صورت خانگی و طبیعی بسیاری از…

دمنوش شاتره برای چی خوبه {خواص بی نظیر شاتره✔️}

Rate this post

دمنوش شاتره برای چی خوبه

دمنوش شاتره برای بسیاری از بیماری ها مفید است که می توانید با مصرف آن به صورت خانگی و طبیعی بسیاری از مشکلات را به سادگی حل کنید. در این مطلب از سایت همسرتایم به این سوال که دمنوش شاتره برای چی خوبه پاسخ می دهیم.

 

بیشتر بخوانید:

خواص عرق خارشتر

خواص عرق کاسنی

 

 

روش تهیه دمنوش شاتره چگونه است؟

به 2 تا 4 گرم گیاه خشک شده (مخلوط برگ، گل و ساقه) یک لیوان آب جوش اضافه کنید و بگذارید 15 دقیقه بماند. سپس آن را صاف کرده و قبل از غذا به صورت جوشانده می خوریم.

این مقدار را می توانید تا سه بار در روز (صبح، ظهر و شب) تکرار کنید. در مجموع 6 تا 12 گرم گیاه خشک که سه لیوان از محصول صاف شده را می سازد، در طول روز قابل مصرف است.

دمنوش شاطره عملکرد کبد را تنظیم می کند و در نتیجه زردی پوست از بین می رود، سموم بدن دفع می شود، هورمون ها تنظیم می شوند، تب و سرفه ناشی از گرما برطرف می شود، التهاب بدن بهبود می یابد و ناراحتی های روحی کاهش می یابد. و سلامتی و آرامش وجودت را فرا گرفته است.

جالب است بدانید که دم کرده یا دمنوش شاتره نسبت به عرق شاتره خواص بیشتری دارد.

اما بدلیل در دسترس بودن میتوانید همان عرق شاتره را استفاده کنید. محققان به این نتیجه رسیده اند که شاتره علاوه بر این خواص درمانی، ضدعفونی‌کننده، آنتی‌هیستامین. ضد اسپاسم، کاهنده تپش قلب، معرق، مسهل، مدر. آرام‌بخش و مقوی معده است و عصاره آن در بهبود بیماری‌های قلبی ـ عروقی موثر است. از جوشانده شاتره برای درمان بیماری های مربوط به کبد و صفرا استفاده کنید.

 

دمنوش شاتره برای چی خوبه ؟

عرق و دمنوش شاتره معجزه گر برای غلظت خون

اگر غلظت خون دارید حتما عرق و دمنوش شاطره بخورید. این عرق گیاهی خون شما را رقیق می کند و ناخالصی های آن را پاک می کند. همچنین یک روشن کننده پوست است و پوست شما را روشن و شفاف می کند. عرق شاطر برای شادابی و آرامش اعصاب مناسب است. اگر عرق شاطره را با عرق کاسنی ترکیب کنید اثر آن دو چندان می شود.

عرق شاطره طبعش سرد است و برای درمان گرم توصیه می شود. همچنین اگر جوش و بیماری های پوستی دارید عرق شاطره بنوشید. اسید فوماریک موجود در آن در درمان اگزما موثر است و آلکالوئیدهای آن در بهبود بیماری های کبدی و صفراوی مفید است و به کبد در نقش سم زدایی و تصفیه خون کمک می کند.

 

هضم غذا با شاتره

یکی دیگر از خواص شاتره کمک به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و هضم غذا است. عرق شاطر به ترشح آنزیم های گوارشی کمک می کند و غذا را به راحتی هضم می کند. همچنین اگر می خواهید اشتهای خود را افزایش دهید، یک لیوان از آن بنوشید زیرا این عرق با خواص خوبی که بر دستگاه گوارش دارد، پیش غذای بسیار خوبی است.

 

دمنوش شاتره برای چی خوبه ؟

دمنوش شاتره برای پوست

یکی از بهترین خواص عرق شاتره کمک به سلامت و روشن شدن سطح پوست است. علاوه بر این، عرق شاطره با مزایای فراوانی که دارد می تواند آکنه و جوش های سرسفید را بهبود و درمان کند. همچنین مصرف عرق شاطره برای جوانانی که جوش های جوانی و زیرپوستی دارند بسیار توصیه می شود. بنابراین برای داشتن پوستی سالم و درخشان قبل از غذا سه لیوان عرق شاتره بنوشید

 

دمنوش شاتره برای چی خوبه ؟

بهترین زمان خوردن عرق کاسنی و شاتره

اگر می خواهید عملکرد کبد خود را تقویت کنید و با پاکسازی کبد به بهبود روند آن کمک کنید، بهتر است کاسنی و شاتره بنوشید.

عرق شاتره برای پاکسازی کبد موثر است و مکمل عرق کاسنی می باشد.

شاطره معتدل است و سردی عرق کاسنی را خنثی می کند. به همین دلیل این دو عصاره گیاهی با هم تجویز و مصرف می شوند. پس فراموش نکنید که اگر دهانتان بوی بد و طعم تلخی دارد، روی صورتتان کک و مک یا لک دارید و رنگ صورتتان زرد است، کبدتان مریض است و باید در برنامه روزانه تان نصف یک لیوان از این آب میوه بنوشید. یک ساعت قبل از غذا خوردن فراموش نکنید که استفاده از این دارو در طولانی مدت موثر است و باید ترکیبی از این عصاره ها را حداقل به مدت 40 روز مصرف کنید.

 

 

تایثر دمنوش شاتره برای جوش صورت

  • جوش را درمان، و پوست را پاکسازی میکند و در نتیجه باعث زیبایی و درخشندگی پوست میشود.
  • درمان بثورات پوستی (دانه‌ها و جوش‌های پوستی که خارش دارند).
  • درمان جوش و آکنه و همچنین از بین بردن لک ناشی از آن و ایجاد یک پوست شفاف، صاف و زیبا.

 

درمان کبد چرب با استفاده از دمنوش شاتره و عرق شاتره

افرادی که کبد چرب دارند بهتر است 10 گرم تخم کاسنی، 10 گرم تخم خرفه، 15 گرم تخم خربزه به‌اضافه 10 گرم تخم خیار را با هم نیمکوب کرده و کمی از آن را از شب در عرق کاسنی و شاتره خیسانده و صاف کنند و صبح آن را مصرف کنند.

به طور کلی بهتر است افراد مبتلا به کبد چرب روزانه یک لیوان مخلوط عرق کاسنی و شاه‌تره بنوشند و از مصرف غذاهای سرخ‌کرده، غذاهای آماده و غلیظ مانند ماکارونی، سالاد الویه؛ گوشت گاو و گوساله و کله‌پاچه پرهیز کنند.

 

طبع شاتره چیست ؟

گیاه شاتره و به طبع آن عرق و دمنوش شاتره طبیعت معتدلی دارند. این به این معناست که این عرق گیاهی نه در دسته عرقیجات گرم و نه در دسته عرقیجات خنک قرار نمی گیرد.

 

 

از اینکه زمان ارزشمندتان را به مطالعه این مطلب از سایت همسرتایم در رابطه با اینکه دمنوش شاتره برای چی خوبه اختصاص دادید، بی نهایت سپاسگزاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو