چگونه با زن عصبی و بداخلاق برخورد کنیم؟

چگونه با زن عصبی و بداخلاق برخورد کنیم؟


منبع: بیتوته

4

1401/10/26

02:36


یادگیری نحوه رفتار با زن عصبی و بداخلاق و این که بدانید چطور با زن بداخلاق رفتار کنید شاید بتواند منجر به بهبود رابطه بین شما و کاهش عصبانیت و خشم همسرتان شود. در این مطلب از بیتوته شما را با نحوه رفتار با زن عصبی و بداخلاق آشنا می کنیم.

چگونه با زن عصبی و بداخلاق برخورد کنیم؟



علت بداخلاقی زنان , بروز عصبانیت و بداخلاقی در زنان , چطور با همسر بداخلاق رفتار کنیم

رفتار با زن بداخلاق و عصبی

 

زن بداخلاق و عصبی (با زن بداخلاق و عصبی چطور برخورد کنم؟) 

یادگیری نحوه رفتار با زن عصبی و بداخلاق و این که بدانید چطور با زن بداخلاق رفتار کنید شاید بتواند منجر به بهبود رابطه بین شما و کاهش عصبانیت و خشم همسرتان شود. در این مطلب از بیتوته شما را با نحوه رفتار با زن عصبی و بداخلاق آشنا می کنیم.

عصبی بودن و بد اخلاقی یکی از ویژگی هایی است که میتواند زندگی را تبدیل به جهنم کند. چرا همسرم زود عصبانی می شود؟ چطور با زن بداخلاق و عصبی رفتار کنم؟ علت بداخلاقی زنان چیست؟ عصبانیت و بداخلاقی هر از گاهی برای همه ایجاد می شود ولی اگر تبدیل به یک عادت همیشگی شود منجر به بروز مشکلات زیادی در زندگی خواهد شد. 

 

ولی قبل از این که همسرتان را یک زن عصبی و بداخلاق بدانید باید به این فکر کنید که آیا بداخلاقی های او بی دلیل است یا شما و دیگر اعضای خانواده با رفتارهای نادرستتان باعث ناراحتی و عصبانیت او هستید.

برخی مشکلات از جمله مرگ عزیزان ، برآورده نشدن انتظارات ، نارضایتی از زندگی و غیره باعث بروز عصبانیت و بداخلاقی در زنان می شود. 

 

تعریف بداخلاقی

بداخلاقی اصطلاحی است که تعریف مشخصی در روانشناسی ندارد و برای هر فردی معنای خاصی دارد مثلا فردی پرخاشگری همسرش را به عنوان بداخلاقی تعبیر میکند و فرد دیگر بی توجهی یا حاضر جوابی او را .

در کل بداخلاقی به معنی واکنش تند و دور از انتظار است و میتواند شامل رفتارهای زیر باشد:

طعنه و کنایه زدن : استفاده از متلک و حرفهای نیش دار برای خالی کردن خشم .

 

تحقیر کردن : تحقیر کردن هم برای ابراز خشم استفاده می شود و معمولا  ابزار دفاعی افرادی است که عزت نفس پایینی دارند. 

 

داد و بیداد : پرخاشگری و فریاد زدن که میتواند منجر به درگیری فیزیکی شود. 

 

بی محلی  کردن : مشورت نگرفتن و نظر نخواستن و تحویل نگرفتن که نشان دهنده طلاق عاطفی است. 

 

غر زدن : زنانی که دچار کمبود توجه از جانب شوهرشان هستند معمولا خواسته هایشان همراه با غر و لند است. 

 

ناراضی بودن : عامل اصلی بداخلاقی خانم ها ناراضی بودنشان از زندگی ای است که برایشان ساخته اید.

 

قهر کردن : قهر کردن به خصوص اگر طولانی شود باعث از بین رفتن صمیمیت زوجین خواهد شد.

 

مقایسه کردن : مقایسه کردن شما با دیگران و بهتر نشان دادن دیگران هم از سر بداخلاقی است. 

 

بی ارزش کردن کارها : تلاش های کوچک و بزرگ شما برایش ارزشی ندارد و آنها را نادیده می گیرد. 

 

خوشحال نبودن از دوتایی ها : همسر شما از بودن با دیگران احساس بهتری دارد تا از بودن کنار شما. 

 

علت نارضایتی همسرتان را پیدا کنید

قبل از هر اقدامی باید مطمئن شوید علت بداخلاقی او ، رفتار شما نیست. اگر بدخلقی همسرتان به حق است و به خاطر نقطه ضعف های شما است باید به خودتان یادآوری کنید که شما در یک تیم هستید و باید مشکلات بینتان را حل کنید و بدون جبهه گیری و مقاومت نقاط ضعفتان را بپذیرید و اصلاحشان کنید. 

 

مشکلات اقتصادی هم از مهم ترین مواردی است که باعث بدخلقی همسرتان می شود.

نارضایتی همسرتان ممکن است به دلیل مشکلات درونی خودش باشد از جمله افسردگی ، اضطراب ، وسواس ، کمال گرایی و غیره که احساس رضایت فرد را از زندگی پایین می آورد. 

کمال گرایی و وسواس میتواند باعث بدخلقی همسرتان شود چرا که دائم می خواهد شما را بهتر کند و اگر رفتاری خلاف وسواسش انجام دهید مضطرب و بداخلاق می شود. 

 

رفتار شما همسرتان را عصبی و بداخلاق کرده 

معمولا یک زن زمانی که توقعاتش به واقعیت تبدیل نمی شوند ، عصبانی میشود برای این شرایط معمولا سه دلیل کلی وجود دارد :

شما انتظارات همسرتان را متوجه بوده اید ولی او سعی دارد رابطه قوی تر کند و به مرحله جدید ببرد که با توقعات جدید همراه است ولی شما توقعات همسرتان را عملی نمیکنید و همین مساله او را عصبانی میکند. 

 

شما انتظارات همسرتان را به درستی متوجه نشده اید و او را گیج و عصبانی کرده اید و فکر میکند که توجهی به خواسته های او ندارید. 

شما متوجه انتظارات همسرتان شده اید ولی در عمل کردن به آنها ناموفق بوده اید. 

 

 زندگی با همسر عصبی و بداخلاق , نحوه رفتار با زن عصبی و بداخلاق , زن عصبی و بداخلاق

علت بداخلاقی و عصبانیت زنان

 

همسرتان نزدیک پریودی است

اغلب خانم ها نزدیک به زمان قاعدگی به دلیل به هم ریختن هورمون ها دچار نوسانات خلقی و کم صبری و پرخاشگری می شوند که اصلا دست خودشان نیست ، اگر همسر شما نزدیک به دوران پریودی است بهتر است با نوازش کردن و در آغوش گرفتن او را آرام کنید و آرامشتان را حفظ کنید تا این زمان سپری شود. 

 

ناراحتی های روحی

استرس و اضطراب میتواند باعث بداخلاقی شود ، اگر همسر شما تبدیل به یک زن پرخاشگر شده است به احتمال زیاد از مشکلی رنج می برد. رایج ترین علت عصبانیت میتواند استرس و اضطراب باشد، استرس مزمن اگر درمان نشود میتواند با مشکلات زیادی همراه باشد. 

نداشتن خواب کافی و اختلال خواب هم باعث عصبانیت و پرخاشگری میشود. زنانی که از کمبود خواب رنج می برند عصبانی و بداخلاق می شوند.

برخی بیماری های جسمی مانند سردرد های مکرر ، مشکلات گوارشی ، معده درد ، افسردگی پس از زایمان و غیره میتواند منجر به بدخلقی شود. 

 

نحوه رفتار با زن عصبی و بداخلاق

قبل از این که به همسرتان برچسب عصبی و بداخلاق بزنید باید رفتار خودتان را مرور کنید. باید مطمئن شوید علت بداخلاقی او ، رفتار شما نیست . اگر بدخلقی همسرتان در اثر کم گذاشتن ها و کمبودهای شماست باید بدون جبهه گیری و مقاومت نقاط ضعفتان را بپذیرید و خودتان را اصلاح کنید تا رابطه سالم تری داشته باشید. 

 

به همسرتان ابراز علاقه کنید

یکی از معجزه گرترین رفتار برای از بین بردن بداخلاقی زنان ، ابراز علاقه است ، دوست داشتنتان را هر روز حتی با چند جمله ساده به او یادآوری کنید. زنان بسیار احساساتی هستند و به دست آوردن دلشان با زبان حتی بیشتر از خریدن هدیه موثر است. بنابراین سعی کنید به او ابراز علاقه کنید. 

 

شکایت از زن بداخلاق , برخورد با دختر بداخلاق , زندگی با همسر عصبی و بداخلاق

چطور با همسر بداخلاق رفتار کنیم

 

با همسرتان صحبت کنید 

زنان به خصوص زنان خانه دار نیاز به هم صحبتی شوهرشان دارند و میخواهند از اتفاقاتی که در طول روز برای شما پیش آمده باخبر شوند یا در مورد مسائل مختلف با شما صحبت کنند. صحبت کردن با همسرتان به او نشان میدهد که به او علاقمند هستید و باعث ایجاد آرامش روحی در او می شود. سعی کنید هر روز زمانی را برای حرف زدن با همسرتان و شنیدن حرفهای او اختصاص دهید. بسیاری از اوقات همین حرف زدن ها مانع از بروز دعواهای بزرگ می شود و اخلاق همسرتان را بهبود می دهد. 

 

هر از گاهی مسافرت بروید

شاید همسرتان از روزمرگی خسته شده ، او همیشه درگیر کارهای تکراری خانه و نگهداری از بچه هاست  و هیچ تعطیلی ای ندارد . روزمرگی های یک زن و فعالیت شبانه روزی اش روح او را خسته و پژمرده میکند و نشاط از زندگیتان پر میکشد. چند روزی برایش مرخصی بگیرید و بچه ها را به پدر و مادرتان بسپارید و به مسافرت های کوتاه بروید تا بتواند از تعطیلاتش لذت ببرد. اگر نیمتوانید به مسافرت بروید با هم به پارک و پیک نیک بروید و اجازه دهید استراحت کند و بدون دغدغه خوش باشد. 

 

از همسرتان تشکر کنید

گاهی اوقات مردان فراموش میکنند که همسرشان چقدر در حال زحمت کشیدن است و همین قدرنشناسی منجر به عصبی شدن همسرشان می شود. جملاتی مانند دستت درد نکنه و خسته نباشید میتواند حس خوبی به همسرتان منتقل کند و به او نشان دهد که شما قدردان زحماتش هستید . مودب برخورد کردن با زن بداخلاق  باعث فروکش کردن عصبانیت او می شود.

 

علت بداخلاقی زنان , بروز عصبانیت و بداخلاقی در زنان , چطور با همسر بداخلاق رفتار کنیم

زندگی و برخورد با همسر عصبی و بداخلاق 

 

شلخته نباشید در کارهای خانه به او کمک کنید

برخی مردان واقعا شلخته اند ، جورابشان را نمی شورند و لباس ها و یا وسایلشان را این طرف و ان طرف پرت میکنند و همسرشان دائم در حال جمع کردن شلوغی های آنها است ، از چنین زنی که هر چه خانه را مرتب میکند باز هم یک شلوغی در خانه دیده می شود انتظار خوش اخلاقی نمیتوان داشت. 

مردی که به نظافت خود و مرتب بودن خانه اهمیت نمیدهد همسرش را آزرده خاطر و بداخلاق میکند.  سعی کنید علاوه بر مرتب بودن در نظافت خانه به همسرتان کمک کنید و هر از گاهی ظرف ها را بشویید. 

 

حد و مرزهایتان را مشخص کنید

سعی کنید حد و مرزهایتان را در زندگی مشترک مشخص کنید و صرف به دیلی عصبی بودن به او اجازه ندهید همه نباید های شما را ندیده بگیرد. البته منظورم این نیست که با همسرتان دعوا راه بیندازید ولی قاطعانه و محترمانه از او بخواهید که مرزهایتان را رعایت کند و در صورت لجبازی کمی از او دور شوید تا خودش را آرام کنید و بتوانید منطقی صحبت کنید.

 

تاثیر مثبت ایجاد کنید

شما نمی توانید یک زن عصبی پرخاشگر را کنترل کنید یا به یکباره او را تغییر دهید. شما باید با ایجاد یک محیط مثبت و رفتار مناسب روی او تاثیر مثبت بگذارید. به جای دعوان و اجبار برای کنترل رفتارهایش با او مهران باشید و با شیرینی صحبت کنید تا از نظر روحی و احساسی به شما نزدیک تر شود. داشتن رابطه صمیمی و سالم عاطفی باعث می شود عصبانیت و بداخلاقی او تا حد زیادی کاهش یافته و مهربانی اش بیشتر شود. 

 

از مشاور خانواده کمک بگیرید

اگر پرخاشگری و بداخلاقی تبدیل به یک عادت در همسرتان شده بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. مشاور روانشناس می تواند برای کاهش عصبانیت و نوسانات خلقی همسرتان به شما کمک کند. 

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

نظرات


تصویری


ویدئو