ساخت کاردستی لاک پشت کودکانه با وسایل ساده

ساخت کاردستی لاک پشت کودکانه با وسایل ساده


منبع: کاغذ رنگی

4

1401/11/14

01:31


اگر فرزندتان مانند دیگر بچه‌ها به کارتون لاک‌پشت‌های نینجا علاقه دارد، بیش‌ از این وقت را معطل نکنید و برای او یک لاک‌پشت بسازید. در این مطلب ما به شما آموزش ساخت کاردستی لاک پشت کودکانه را یاد می‌دهیم، پس با ما همراه باشید.

ساخت کاردستی لاک پشت کودکانه با وسایل ساده

لاک پشت‌ها به لطف انیمیشن و کارتون‌ها یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌ها در ذهن و تصور کودکان هستند. همین موضوع باعث شده کودکان عاشق لاک پشت‌ها باشند. با توجه به این علاقه، ساخت کاردستی لاک پشت کودکانه می‌تواند ایده بسیار خوبی برای سرگرمی کودکان و رشد خلاقیت آن‌ها باشد.

در این مطلب از کاغذرنگی با استفاده از وسایل ساده و بلااستفاده موجود در خانه دو نوع کاردستی لاک پشت را طراحی کرده و ساخته‌ایم. برای یادگیری این‌ها با ما همراه باشید.

کاردستی لاک پشت با سی‌دی

اگر دقت کرده باشید، حیوانات هیجان خاصی را در کودکان به وجود می‌آورند! کمتر بچه‌ای را می‌بینیم که بی‌تفاوت از کنار حیوانات عبور کند. آنها همیشه دنبال کشف اسرار مختلف در دنیای ماجراجویانه و جذاب خود هستند. شاید به همین دلیل است که ساخت کاردستی لاک پشت برای آن‌ها جذاب است.

وسایل مورد نیاز

  • یک عدد
    سی‌دی
  • به مقدار دلخواه
    دکمه‌
  • به مقدار دلخواه
    مقوا رنگی
  • یک عدد
    چسب
  • یک عدد
    قیچی
  • به مقدار دلخواه
    مداد رنگی

مراحل ساخت کادرستی لاک پشت با سی‌دی

ساخت این کاردستی سخت و پیچیده نیست، فقط لازم است که با دقت مراحل زیر را پیش ببرید تا آن را به سادگی درست کنید.

1. چسباندن دکمه‌ها روی سی‌دی

سی دی را روی یک سطح صاف بگذارید. حالا پشت دکمه‌ها را چسب بزنید و یکی پس از دیگری آن‌ها را روی قسمت براق سی‌دی بچسبانید. آن قدر این کار را تکرار کنید تا مانند تصویر تمام سی‌دی از دکمه پر شود.

توجه داشته باشید که می‌توانید به جای دکمه و سی‌دی از پولک، کاغذرنگی یا هر چیزی که خودتان دوست دارید، استفاده کنید. پس این امر کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. همچنین می‌تواند نگاهی به وسایل اضافه موجود در خانه بیندازید و از وسایل موجود مناسب‌ترین‌ها را انتخاب کنید.

ساخت کادرستی لاک پشت

2. کشیدن سر، دم، دست و پا‌ها کاردستی لاک پشت

ابتدا سر لاک پشت را طراحی کنید. بهتر است سر را کمی بیضی بکشید تا شکل طبیعی‌تری داشته باشد. دست و پاها را مانند تصویر بکشید یا می‌توانید آن‌ها را باریک‌تر از تصویر بکشید. در آخر دم را کمی حالت دار بکشید تا جلوه زیباتری به کاردستی لاک پشت شما بدهد. در مجموع برای طراحی هیچ یک از بخش‌های بدن لاک پشت هیچ محدودیتی ندارید.

کشیدن اندام مختلف روی کاغذ

3. رنگ‌آمیزی دم، سر، دست و پاها

با استفاده از ماژیک یا مداد رنگی سبز اجزای بدن کاردستی لاک پشت را به خوبی رنگ کنید و نگذارید که جایی از اجزای بدن لاک پشت سفید بماند. شما حتی می‌توانید با قلم‌مو یا آبرنگ، مداد شمعی و… بخش‌های مختلف بدن لاکپشت را رنگ کنید.

با چند وسیله ساده یک کاردستی لاک پشت بامزه درست کنید

4. بریدن اجزای بدن لاک پشت

وقتی کار رنگ‌آمیزی اجزای بدن لاک پشت به اتمام رسید، مانند عکس با قیچی سر، دم، پا و دست‌ها را به طور دقیق برش دهید. بعد با استفاده از ماژیک دماغ، دهن و چشم‌ها را روی سر لاک پشت بکشید. اگر دوست دارید می‌توانید به جای اینکه خودتان چشم‌ها را روی سر بکشید از چشم‌های آماده، دکمه، مروارید و… استفاده کنید.

نقاشی اجزای مختلف بدن

5. چسباندن اجزای بدن کاردستی لاک پشت به سی‌دی

در این مرحله فقط لازم است مانند عکس کمی چسب به ابتدای سر، دم، پا و دست‌ها بزنید و سپس آن‌ها را زیر سی‌دی بچسبانید و بگذارید به خوبی خشک شوند.

استفاده از یک چسب خوب مثل چسبی که در کاردستی جوجه استفاده شده، می‌تواند نتیجه کار را خیلی زیباتر کند.

 کاردستی لاک پشت

6. درست کردن پس زمینه برای کاردستی لاک پشت

شما می‌توانید این کاردستی را در همان مرحله چسباندن اعضای بدن به پایان برسانید و اجازه دهید فرزندتان به همان شکل با لاک پشت بازی کند. در غیر این صورت برای تکمیل کاردستی یک زمینه آبی رنگ نیاز دارید که تداعی‌کننده آب باشد. کافی است لاک پشت را روی مقوای آبی رنگ بچسبانید. ب

رای اینکه جلوه زیباتری به پس زمینه کاردستی لاک پشت بدهید، می‌توانید چند دکمه کنار دهان لاک پشت بچسبانید که مانند حباب باشد.

 کاردستی لاک پشت با وسایل ساده

کاردستی لاک پشت با بشقاب کاغذی

لاک پشت‌ها همیشه برای ما موجوداتی آرام و مرموز یا شاید حتی خسته بوده‌اند که به گونه متفاوتی توجهمان را جلب می‌کنند! واکنش اکثر بچه‌ها در مواجهه با لاک پشت بسیار جالب است. آن‌ها تلاش می‌کنند تا هرطور شده این حیوان بی‌آزار را از لاک خود بیرون بکشند و با او بازی کنند.

وقتی کودکان می‌توانند حیوانات مختلف را با دستان کوچک خود بسازند، با ارتباط ویژه‌ای که با آن برقرار می‌کنند، انگار بخشی از روح خود را در آن می‌دمند!

وسایل مورد نیاز

  • بشقاب کاغذی
  • مداد شمعی
  • چسب ماتیکی

    چسب ماتیکی
  • قیچی

    قیچی

مراحل ساخت کاردستی لاک پشت با بشقاب کاغذی

برای اینکه به کودک خود یاد بدهید کاردستی لاک پشت خانگی خود را داشته ‌باشد، می‌توانید با ما همراه شوید.

۱. رنگ‌آمیزی لاک کاردستی لاک پشت

اول از ابزار رنگ‌آمیزی خود برای تزیین لاک کاردستی لاک پشت استفاده کنید. می‌توانید برای این کار از شکل زیر الهام بگیرید. در این بخش، بچه‌ها می‌توانند خلاقیت خود را نشان دهند و طرح‌های ذهنی خود را هم روی لاک بکشند.

شکل سازی روی بشقاب کاغذی

به طور کلی توصیه مهم این است که حین رنگ‌آمیزی کاردستی لاک پشت با بشقاب کاغذی اجازه دهید کودکان از هر رنگی می‌خواهند استفاده کنند تا خلاقیتشان سرکوب نشود.

۲. آماده کردن دست و پا

تا لاک کاردستی لاک پشت خشک می‌شود، سراغ کشیدن دست و پای آن بروید. می‌توانید اجزای بدن لاک پشت را روی کاغذ رنگی بکشید یا اینکه دست، پا و صورت را روی کاغذی سفید طراحی و با رنگ مورد نظر خود رنگ‌آمیزی کنید.

برش دست و پای کاغذی

فراموش نکنید لبخند را بر لب کاردستی لاک پشت زیبای خود بگذارید!

۳. چسباندن اجزای کاردستی لاکپشت

حالا وقت آن است که اجزای کشیده شده را بُرش دهید تا آماده چسباندن شوند. برای چسباندن بخش‌های مختلف کاردستی لاک پشت کافی است خط باریکی از چسب را انتهای هر کدام از اجزای دست و پا و صورت درست کنید.

چسباندن اجزای دست و پای لاک پشت با بشقاب کاغذی

بعد هم آن‌ها را از جای موردنظر یعنی از زیر، به بشقاب وصل کنید. توجه داشته باشید که اگر چسب شما نتوانست به خوبی از پس اتصال اجزای مختلف کاردستی لاک پشت بربیاید، می‌توانید از منگنه برای این کار استفاده کنید.

حالا کاردستی لاک پشت آماده است! می‌توانید از این کاردستی جذاب برای تزیین اتاق کودکان هم استفاده کنید. برای این کار کافی است تعدادی از این مدل کاردستی لاک پشت را با رنگ‌های مختلف تزیین کنید و روی میز بگذارید یا از دیوار و پرده اتاق آویزان کنید.

کاردستی لاکپشت با بشقاب کاغذی

شما می‌توانید از هر طرحی برای پس زمینه کاردستی لاک پشت استفاده کنید. به عنوان مثال یک مقوای کرم رنگ برای پس زمینه نشان‌دهنده ساحل خواهد بود.

اگر ایده‌های دیگری برای ساخت این کاردستی سراغ دارید، آن را با ما و سایر کابران کاغذرنگی در میان بگذارید. یک پیشنهاد جذاب هم این است که کاردستی اردک یا کاردستی گل را هم با فرزند خود درست کنید تا در تقویت خلاقیت و بهبود مهارت‌های او نقش موثرتری داشته باشید.

پرسش‌های متداول درباره کاردستی لاک پشت

آموزش کاردستی لاک پشت مناسب چه رده سنی است؟
این کاردستی برای کودکان 5 سال به بالا مناسب است.
برای ساخت کاردستی لاک پشت به چه ابزاری نیاز داریم؟
سی‌دی، دکمه و مقوا مهم‌ترین وسایل این کاردستی هستند و سایر وسایل نقش ابزار را دارند.
اگر سی‌دی نداشته باشید، چه وسیله جایگزین آن است؟
به جای سی‌دی می‌توانید از مقوای ضخیم و محکم استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو