همانطور که گفته شد، روش های متنوعی برای پاکسازی پوست وجود دارد. پاکسازی صورت برای مراقبت و احیای آن مورد استفاده قرار می گیرد . سالن ها و کلینیک های زیبایی این کار را انجام می دهند.

نکته مهمی که هنگام مراجعه به این کلینیک ها باید به آن توجه کنید، اعتبار و مهارت بالای آن ها است. دقت داشته باشید که بسیاری از این مراکز هزینه های گزافی برای این خدمات دریافت می کنند و ممکن است، مراجعه به آن  ها  مقرون به صرفه نباشد.

اما خبر خوب این است که مراقبت از پوست صورت را می توان در خانه انجام داد.

اگر می خواهید صورت خود را در خانه پاکسازی کنید، این مراحل را دنبال کنید.

پوستتان را بشویید

اولین قدم برای تمیز کردن پوست، تمیز کردن آن است. در این مرحله، پوست شما از هر نوع چربی، عرق، آلودگی و غیره تمیز می شود و پوست صورت شما آماده می شود تا عمل پاکسازی روی آن  انجام شود. البته توجه داشته باشید که ترکیب مواد شوینده باید متناسب با جنس و نیاز پوست شما باشد.بهترین گزینه برای انجام این مرحله های روغنی و کرمی هستند.

پاکسازی صورت چیست؟

پاکسازی صورت چیست؟

پاکسازی پوست ممکن است، یک اصطلاح رایج برای توصیف روش ها و تکنیک های مورد استفاده برای مراقبت از پوست باشد. پاکسازی صورت بسته به اینکه در مراکز درمانی و کلینیک های زیبایی و یا در منزل انجام شود می تواند مراحل مختلفی داشته باشد.

بسیاری از مشکلات پوستی، ناشی از تمیز نکردن صحیح پوست و آلودگی های پوستی، مواد آرایشی و غیره است. بنابراین،  پاکسازی پوست می تواند به شما کمک کند پوستی سالم، شاداب و جوان داشته باشید.

به طور کلی، دلیل هر نوع پاکسازی پوست را می توان در ۳ مرحله اساسی خلاصه کرد:

  • حذف سلول های مرده در لایه شاخی پوست، که به آن لایه برداری نیز می گویند.
  • آلودگی، چربی، چربی اضافی و ناخالصی های پوست را پاک می کند
  • گردش خون را بهبود می بخشد و بافت های پوست را تقویت و تغذیه می کند.

کلینیک ها و مراکز زیبایی، برای پاکسازی صورت از ابزارهای تخصصی استفاده می کنند، که کاربرد آنها به مجوز متخصص نیاز دارند.

فواید پاکسازی صورت

همانطور که قبلا ذکر شد، پاکسازی صورت بر اساس حذف پوست مرده و آلودگی های عمیق است. اما فواید آن برای سلامت پوست چیست؟

حقیقت این است که پاکسازی صورت بسته به روش مورد استفاده و مهارت متخصص مربوطه می تواند فواید زیادی داشته باشد. اما به طور کلی مهمترین نتایج پاکسازی پوست عبارتند از:

  • به بهبود گردش خون، تنفس و تغذیه سلولی بافت پوست کمک می کند.
  • برخی از متخصصان بر این باورند که پاکسازی پوست می تواند علائم پیری را به تاخیر بیندازد.
  • آکنه و جوش های زیر پوست را از بین می برد و صورت شما را صاف و نرم می کند.

پاکسازی صورت در خانه

همانطور که گفته شد، روش های متنوعی برای پاکسازی پوست وجود دارد. پاکسازی صورت برای مراقبت و احیای آن مورد استفاده قرار می گیرد . سالن ها و کلینیک های زیبایی این کار را انجام می دهند.

نکته مهمی که هنگام مراجعه به این کلینیک ها باید به آن توجه کنید، اعتبار و مهارت بالای آن ها است. دقت داشته باشید که بسیاری از این مراکز هزینه های گزافی برای این خدمات دریافت می کنند و ممکن است، مراجعه به آن  ها  مقرون به صرفه نباشد.

اما خبر خوب این است که مراقبت از پوست صورت را می توان در خانه انجام داد. اگر می خواهید صورت خود را در خانه پاکسازی کنید، این مراحل را دنبال کنید.

پوستتان را بشویید

اولین قدم برای تمیز کردن پوست، تمیز کردن آن است. در این مرحله، پوست شما از هر نوع چربی، عرق، آلودگی و غیره تمیز می شود و پوست صورت شما آماده می شود تا عمل پاکسازی روی آن  انجام شود.

البته توجه داشته باشید که ترکیب مواد شوینده باید متناسب با جنس و نیاز پوست شما باشد.بهترین گزینه برای انجام این مرحله  ه‌های روغنی و کرمی هستند.

پوستتان را بشویید

صورتتان را بخور دهید

این مرحله پاکسازی صورت بسیار مهم است. بخور صورت منافذ روی پوست را باز می کند و انسداد آنها را برطرف می کند.

فرآیند بخور دادن پوست نیز به کوچک شدن منافذ و حذف آلودگی های سرسخت کمک می کند

از ابزار پیلینگ صورت استفاده نمایید

اگر جوش های سرسیاه زیادی دارید، استفاده از یک  ابزار پیلینگ ممکن است کمک کننده باشد.

جوش های سرسیاه یکی از شایع ترین عارضه پوستی هستند که به دلیل تجمع بیش از حد سبوم و مسدود شدن منافذ پوست ایجاد می شود.بعد از بخور، صورت شما آماده است تا تمام مواد زائد را از بین ببرد. کافی است از راه درست کمک بگیرید و از شر این همه جوش خلاص شوید.

می توانید از ابزار پیلینگ صورت که به صورت میله‌ای باریک ساخته شده است استفاده کنید.

یک سر این ابزار به شکل سوزن است و به باز شدن منافذ مسدود شده کمک می کند. انتهای دیگر حلقه ای شکل است که می توانید به راحتی روی سطح پوست فشار دهید تا جوش های سر سیاه خارج شود.

لایه برداری

لایه برداری یک مرحله تکمیلی و یک مرحله مهم در روتین مراقبت از پوست شما است. در این مرحله سلول های مرده و ناخالصی های عمیق به طور کامل حذف می شوند. برای لایه برداری می توانید از لایه بردارهای خانگی یا انواع آماده موجود در بازار استفاده کنید.

ماسک صورت

پس از اتمام مرحله لایه برداری، تمام آلودگی ها و سبوم اضافی موجود در منافذ پوست از بین رفته و پوست شما صاف تر و روشن تر خواهد شد. الن زمان آن رسیده است که سلول های پوست صورتتان تغذیه و تقویت شوند.

بهترین کار این است که از انواع ماسک ها استفاده کنید که پوست شما را به شدت آبرسانی می کنند و به ترمیم منافذ و کوچک شدن آن ها کمک می کنند.

این ماسک ها در انواع خانگی و آماده در دسترس هستند و شما می توانید باتوجه به سلیقه و نیاز خود از آن ها استفاده کنید.

متعادل سازی پوست

برای تنظیم وضعیت فیزیولوژیکی سطح پوست، استفاده از تونر یکی از مهم ترین عوامل پاکسازی صورت است.

این محصول با تنظیم PH پوست، سلامت و شفافیت پوست را افزایش می دهد، همچنین از رشد باکتری های مضر روی پوست جلوگیری می کند و در نهایت از بروز جوش جلوگیری می کند و همچنین آلودگی و چربی اضافی پوست را از بین می برد.

مرطوب کننده

چه پوست شما چرب باشد و چه خشک، مرطوب کننده ها یکی از ارکان مراقبت از پوست هستند و استفاده از آنها برای حفظ بافت و سلامت پوست شما ضروری است.

پوست شما در طی مراحل مختلف پاکسازی و لایه برداری مقدار زیادی چربی طبیعی از دست می دهد و ممکن است خشکی، فشار یا کشیدگی را تجربه کند. مرطوب کننده ها در انواع سرم ها، اسپری ها، لوسیون ها و غیره وجود دارند.

انتخاب هر کدام از آنها به شرایط و نیاز پوست شما بستگی دارد.

 https://mayaskincare.ir/skin-cleaning