ازدواج سفید یعنی چه { صفر تا 100 ازدواج سفید }

منبع: همسرتایم

3

1401/11/14

11:33


ازدواج سفید یعنی چه متاسفانه چه بخواهیم و چه نخواهیم ازدواج سفید موضوعی است که مورد بحث قرار می گیرد. در این مطلب از سایت همسرتایم به…

ازدواج سفید یعنی چه { صفر تا 100 ازدواج سفید }

Rate this post

ازدواج سفید یعنی چه

متاسفانه چه بخواهیم و چه نخواهیم ازدواج سفید موضوعی است که مورد بحث قرار می گیرد. در این مطلب از سایت همسرتایم به این سوال که ازدواج سفید یعنی چه می پردازیم.

 

بیشتر بخوانید:

پرسش و پاسخ در مورد شب اول ازدواج

شب زفآف چه کاری باید انجام داد

 

 

ازدواج سفید ازدواجی است که در آن شروع و تشکیل رابطه زناشویی بین زن و مرد دارای وجاهت قانونی و شرعی نیست و مدت زمان آن نیز مشخص نشده است.

درازدواج سفید عقد نکاح معتبر نیست و این امر موجب عدم مشروعیت لازم می شود و همچنین طبق قانون مدنی نکاح صحیح شامل ایجاب و قبول است که به وضوح نیت طرفین در ازدواج سفید را نشان می دهد. اگر قصد طرفین ازدواج نباشد، می توان گفت که چنین ازدواجی از اعتبار قانونی لازم برخوردار نیست.

در واقع در ازدواج سفید زن و مرد بدون ثبت رسمی و قانونی ازدواج و بدون گذر از آداب و رسوم ازدواج رسمی و بدون در نظر گرفتن مسائل شرعی زندگی خود را زیر یک سقف آغاز می کنند. طبیعتاً در چنین رابطه ای طرفین هیچ گونه تعهد قانونی و شرعی در قبال یکدیگر ندارند و نمی توانند حقی را نسبت به یکدیگر مطالبه کنند. در واقع یکی از عوامل گرایش افراد به ازدواج سفید، عدم تعهد طرفین به یکدیگر است.

 

 آیا ازدواج سفید جرم است؟

برای اینکه ازدواج منعقده بین طرفین اعتبار و ارزش قانونی داشته باشد باید با اصول و مقررات قانونی مطابقت داشته باشد در غیر این صورت نکاح مورد حمایت قانون نخواهد بود.در مورد ازدواج سفید از نظر قانون این باید گفت با توجه به اینکه در چنین ازدواجی موازین شرعی و قانونی رعایت نمی شود، چنین ازدواجی شرعاً به رسمیت شناخته نمی شود و چنین رابطه ای مستوجب رابطه خارج از ازدواج و زنای محصنه است.
مطابق ماده 221 قانون مجازات اسلامی، زنا، آمیزش جنسی بین زن و مردی است که ازدواج نکرده اند. این در حالی است که ازدواج سفید در حقوق ما پذیرفته نشده است، بنابراین چنین رابطه ای در صورت اثبات به عنوان زنای محصنه قابل بررسی است و مجازات برای طرفین آن در نظر گرفته می شود. همچنین در صورتی که یکی از طرفین یا هر دو متأهل باشند و در چنین رابطه ای باشند به مجازاتی سنگین تر از زنا (سجم) محکوم می شوند.

 

از اینکه زمان ارزشمندتان را به مطالعه این مطلب از سایت همسرتایم در رابطه با این سوال که ازدواج سفید یعنی چه اختصاص دادید، بی نهایت سپاسگزاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو