هر آنچه درباره هواپیمایی اتریش باید بدانید!

منبع: پلازا

3

1401/11/15

17:23


هر آنچه درباره هواپیمایی اتریش باید بدانید!

اگر قصد سفر به نقاط مختلف جهان را داشته باشید بهترین و راحت ‌ترین راه استفاده از هواپیما است. استفاده از این وسیله نقلیه در زمان صرفه‌ جویی می ‌کند و سرعت، راحتی و امنیت بالایی با خود به همراه دارد. یکی از پیشرفته ‌ترین و به ‌روزترین خطوط هوایی دنیا آسترین ایرلاینز (هواپیمایی اتریش  (است که در این مقاله قصد داریم این خطوط هوایی و ویژگی ‌های آن را بررسی کنیم.

فهرست عناوین مطلب:

تاریخچه هواپیمایی اتریش

این شرکت اتریشی در سال 1957 با ادغام دو شرکت آستریا ایرویز و آستریا ایر تأسیس شد. این شرکت اتریشی پس از 46 سال فعالیت و در سال 2003 نام خود را به هواپیمایی اتریش تغییر داد و به یکی از بزرگ ‌ترین خطوط هوایی دنیا تبدیل شد. مالکیت این شرکت تا سال 2008 در اختیار دولت اتریش بود؛ اما در سال 2009 این شرکت به لوفت‌هانزا واگذار شد و در حال حاضر عنوان یکی از زیر مجموعه ‌های این شرکت به فعالیت خود ادامه می ‌دهد.

دفتر اصلی این شرکت در کشور اتریش و شهر شوخات است و آشیانه اکثر هواپیماهای مربوط به این شرکت در فرودگاه بین‌ المللی قرار دارد.

کلاس ‌های پروازی هواپیمایی اتریش

پروازهای این هواپیمایی را می ‌توان به سه نوع بیزینس کلاس، پریمیوم اکونومی و اکونومی تقسیم ‌بندی کرد.

بیزینس کلاس

این کلاس پروازی را می‌ توان بهترین نوع پرواز شرکت آسترین ایرلاینز دانست. از مهم‌ ترین ویژگی‌ های این پرواز می ‌توان به صندلی ‌های راحت با طول دو متر اشاره کرد. علاوه بر راحتی صندلی، می‌ توان به امکاناتی نظیر سیستم سرمایش، گرمایش و تهویه‌ مطبوع، مانیتورهای لمسی 15 اینچی که کیفت بسیار بالایی دارد اشاره کرد. تمام مواد غذایی که در اختیار مسافران پروازهای این شرکت قرار می‌ گیرند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند؛ اما مواد غذایی که در این پرواز سرو می‌ شود بسیار لذیذتر و باکیفیت ‌تر است.

پریمیوم اکونومی

صندلی ‌های موجود در این نوع پرواز به‌راحتی بیزینس کلاس نیست؛ اما فاصله زیاد این صندلی ‌ها از هم باعث افزایش راحتی و رفاه مسافران می ‌شود. بهتر است به این نکته توجه کنید که هزینه این پرواز بیشتر از سرویس بیزینس کلاس است؛ اما از نظر کیفیت و راحتی اختلاف زیادی با آن ندارد.

اکونومی

خدمات و امکانات ارائه شده در این سرویس از بسیاری از سرویس ‌های مشابه در سایر ایرلاین‌ها بالاتر است. در این پرواز صندلی‌ ها نسبت به دو سرویس قبلی به هم نزدیک ‌تر است؛ اما راحتی صندلی ‌ها قابل‌قبول بوده و برای رفاه بیشتر مسافران پشت تمام این صندلی‌ها مانیتورهایی تعبیه شده است.

ناوگان هواپیمایی اتریش

ناوگان هواپیمایی اتریش

یکی از مشخصه‌ های شرکت آسترین ایرلاینز و هواپیماهای این شرکت رنگ قرمز خاص و درخشان آن است. این شرکت با بیش از 80 هواپیما یکی از کامل ترین و حرفه ای ترین ناوگان هوایی دنیا را دارد. هواپیما های این شرکت از برترین محصولات تولید شده توسط شرکت های بزرگ هواپیماسازی در خطوط هوایی خود استفاده می کند. بیشترین هواپیماهای آسترین ایرلاینز مربوط به کارخانه ایرباس و بویینگ است که اعتبار مضاعفی به این شرکت اتریشی بخشیده است.

هواپیماهای فعال در این خطوط هوایی عبارت است از:

  • ایرباس A319
  • ایرباس A320
  • ایرباس A321
  • بوئینگ 767
  • بوئینگ 777
  • امبرائر E195
  • بمباردیه Q400

تمامی هواپیماهای گفته شده امکان و ویژگی‌ های خاص خود را دارند؛ اما ویژگی مشترک همه آن ‌ها پرواز آرام، بی ‌سر و صدا و سریع است.

  • یکی از ویژگی ‌های این شرکت‌ داشتن هواپیما باکلاس ‌های مختلف است؛ به همین واسطه این شرکت می‌ تواند پروازهای متعددی به نقاط مختلف جهان داشته باشد.

مقصدهای شرکت آسترین ایرلاینز

هواپیمایی اتریش یکی از پرکارترین خطوط هوایی دنیا است که در حال حاضر به بیش از 130 کشور در قاره ‌های اروپا، آفریقا و آسیا پرواز دارد. در حال حاضر این هواپیمایی به ‌صورت روزانه یک پرواز از کشور وین به تهران و از تهران به وین انجام می ‌دهد.

اگر قصد استفاده از خدمات این خطوط هوایی را دارید کافی است به سایت فلای تودی مراجعه کرده و ساعت و قیمت این پرواز را بررسی کنید و با انجام چند کلیک ساده بلیط خود را خریداری کنید.

کیفیت غذا و خوراکی‌های هواپیمایی اتریش

کیفیت غذا و خوراکی‌های هواپیمایی اتریش

یکی از بزرگ ‌ترین مزیت ‌های این شرکت ‌داشتن غذاهایی باکیفیت، سالم و لذیذ است. مسافرینی که از خدمات هواپیمایی اتریش استفاده می‌ کنند، این شانس را دارند که از بین منوی متنوعی (9 غذای متنوع) که در اختیارشان قرار داده می ‌شود، غذای دلخواهشان را انتخاب کنند. مسافران باید 24 ساعت قبل از پرواز، غذای دلخواهشان را از بین غذاهای موجود انتخاب کرده و اعلام کنند تا غذای موردنظرشان آماده شود.

  • مسافران بیزینس کلاس و پریمیوم اکونومی می ‌توانند در طول پرواز به‌ صورت رایگان از نوشیدنی دلخواه خود استفاده کنند؛ اما مسافران اکونومی باید هزینه نوشیدنی خود را پرداخت کنند.

محدودیت حمل بار در آسترین ایرلاینز

این شرکت همانند بسیاری از خطوط هوایی معتبر دنیا قوانین سفت و سختی برای حمل بار در نظر گرفته است. اگر مسافری قصد داشته باشد بیش از وزن مجاز بار حمل کند، باید جریمه مشخصی را پرداخت کند. این شرکت از حمل هرگونه باری که برای مسافران ایجاد خطر کند خودداری می ‌کند.

این شرکت استانداردهای خاص وزنی و بسته‌ بندی برای مواد خوراکی که قصد واردکردن آن به کابین هواپیما را دارید در نظر گرفته است. اگر ماده خوراکی فاقد این استانداردها باشد، از ورود آن جلوگیری می‌شود.

میزان باری که مسافران اکونومی مجاز به حمل آن هستند 23 کیلوگرم است؛ درحالی‌که این میزان برای مسافرین بیزینس کلاس 32 کیلوگرم است.

  • جریمه در نظر گرفته شده برای سفرهای اروپایی 175 یورو و برای سفرهای بین‌قاره‌ای 350 یورو است

جمع‌بندی

هواپیمایی اتریش یکی از بهترین خطوط هوایی دنیا است که از مدرن‌ترین هواپیماهای دنیا برای ارائه خدمت به مسافران خود استفاده می‌ کند. برای افرادی که توانایی مالی مناسبی دارند استفاده از این خطوط هوایی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو