بهترین روش های تمیز کردن شیشه و آینه

منبع: زیبامون

8

1401/12/15

02:42


در ادامه ‎این مطلب می‎خواهیم شما را با چند روش ویژه‎ و سریع تمیز کردن آینه و شیشه آشنا کنیم. که حتی سخت ترین لک‎هایی چون سیمان نیز به راحتی پاک می‎شوند. همراه ما باشید.

بهترین روش های تمیز کردن شیشه و آینه

می‎توانیم بگوییم که یکی از حساس‎ترین بخش‎ها هنگام نظافت خانه، آینه و شیشه‎ها در کنار سرویس خواب و تخت خواب چوبی است. بعضی وقت‎ها به قدری تمیزکاری شیشه و آینه‎ها دشوار است، که خانم‎ها و آقایان بسیاری از آن گله‎مند می‎شوند و حتی از انجام دادن این کار فراری هستند. در ادامه ‎این مطلب می‎خواهیم شما را با چند روش ویژه‎ و سریع تمیز کردن آینه و شیشه آشنا کنیم. که حتی سخت ترین لک‎هایی چون سیمان نیز به راحتی پاک می‎شوند. همراه ما باشید.

 

برق انداختن آینه قدی

آینه ‎ها بخصوص آینه میز آرایش و آینه‎ قدی می‎توانند به دلایل بسیار زیادی مثل لک شدن بر اثر ماندگاری اثر انگشت، قطره آب و یا حتی نشستن گرد و غبار بر رویشان کثیف شوند. شاید به ذهن خیلی از ما خطور کند که یک اسپری شیشه پاک کن، می‎تواند به راحتی تمامی این لک‎ها را پاک کند. اما کافیست یکبار با لکه‎هایی از روغن، رنگ و یا حتی خمیر دندان برخورد کنید تا متوجه شوید پاک کردن این لکه‎ها به همین سادگی‎ها هم نیست. در ادامه‎ی مطالب روش‎هایی را برای از بین بردن لکه‎ها ذکر می‎کنیم که حتی از استفاده از اسپری شیشه پاک کن هم راحت‎تر هستند. این روش‎ها عبارتند از:

استفاده از الکل

امروزه شما می‎توانید به راحتی با مراجعه به سوپرمارکت محل خود و یا حتی داروخانه، محلول‎های الکلی را تهیه کنید. در روش استفاده از الکل، کافیست تکه‎ای پنبه را به کمی الکل آغشته کنید تا کاملا خیس شود و سپس آن را روی سطح آینه و شیشه خود بکشید. استفاده از این محلول باعث می‎شود که آینه و شیشه شما برق بیفتد و اثری از لکه‎ها و رگه‎های تمیزکاری باقی نماند.

 

تمیز کردن شیشه

 

استفاده از استون

همانطور که میدانید استون، محلولی برای پاک کردن لاک ناخن می‎باشد. اما این محلول به دلیل ترکیبات شیمیایی درونش می‎تواند به خوبی لکه‎های روی آینه و شیشه‎ها را از بین ببرد. برای استفاده از محلول استون، مانند الکل، تکه‎ای پنبه و یا دستمال نخی را به خوبی با استون آغشته می‎کنید و بر روی شیشه و پنجره خود می‎کشید.

استفاده از محلول سرکه سفید

بگذارید که این بخش را با این دانستنی آغاز کنم: 90 درصد پاک کننده‎های تولید شده و موجود در بازار حاوی مقدار بسیار زیادی صابون هستند. صابون موجود در این پاک کننده‎ها در هنگام تمیز کردن آینه و شیشه باعث می‎شود ردهایی و یا به اصطلاح رگه‎هایی سایه مانند و یا تار مانند بر روی آینه و شیشه شما به وجود آیند. بنابراین اگر علاقمند هستید که آینه و شیشه‎ای براق داشته باشید پیشنهاد ما به شما استفاده از محلول بسیار ویژه سرکه است. برای درست کردن این محلول نیاز به: نصف فنجان آب مقطر، نصف فنجان سرکه سفید و یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت دارید. پس از آماده سازی این 3 ماده گفته شده، همه را داخل بطری اسپری وارد کنید و بطری را به قدری تکان دهید که این 3 ماده به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند. پس از آن محلول را بر روی شیشه و آینه خود اسپری کنید و با دستمال‎های میکروفایبر و یا روزنامه مچاله اما تمیز محلول اسپری شده را از بالا به پایین، به خوبی پاک کنید.

 

پاک کردن شیشه

 

استفاده از کرم اصلاح و یا خمیر دندان

با استفاده از کرم اصلاح و خمیر دندان می‎توانید با یک تیر دو نشان بزنید. پیشنهاد ما این است که برای تمیز کردن آینه و شیشه‎های داخل حمام و دستشویی، از خمیر دندان و یا کرم اصلاح استفاده کنید. چرا که استفاده از این دو مورد باعث می‎شود که شیشه و پنجره حمام و دستشویی بخار نکند و کاملا برق بیفتد.

استفاده از خوشبو کننده هوا

شاید باورش سخت باشد اما اسپری خوشبو کننده هوا علاوه بر عطر بسیار خوبی که در هوا پخش می‎کند، یک پاک کننده بسیار قوی برای لک‎های موجود بر آینه و شیشه‎ها است. برای استفاده از خوشبو کننده هوا کافیست آن را بر روی تمامی لک‎ها و بخش‎های آینه اسپری کنید، سپس کمی زمان بدهید تا کاملا خشک شود و پس از آن با دستمال مرطوبی لکه‎های روی شیشه و آینه را پاک کنید.

استفاده از محلول بوراکس

بوراکس نام یک پودر پاک کننده بسیار قوی و قدرتمندی است. برای درست کردن محلول بوراکس کافیست که 2 قاشق از پودر بوراکس را با 3 فنجان آب به خوبی مخلوط کنید و آن را داخل قوطی اسپری قرار دهید. سپس محلول را بر روی لکه‎ها اسپری کنید و با دستمالی تمیز آن را پاک کنید.

استفاده از محلول لیمو

کافیست مقداری لیمو را آب مخلوط کنید و بر روی لک‎های شیشه و آینه‎ها اسپری کنید تا با معجزه سریع السیر این ترکیب آشنا شوید. محلول لیمو و آب علاوه‎بر خاصیت از بین بردن لک‎ها، باعث رفع بوی بد محیط نیز می‎شود.

چگونه از بخار کردن آینه و شیشه‎ های داخل حمام جلوگیری کنیم؟

اگر شما هم دغدغه بخار کردن آینه و شیشه داخل حمام را دارید، کافیست ک یک فنجان آب را همراه با یک فنجان سرکه و یک قاشق چای خوری صابون، در قوطی اسپری به خوبی مخلوط کنید تا محلول یکدستی به وجود آید. سپس محلول را بر روی آینه و شیشه اسپری کنید و اجازه دهید چند دقیقه به خوبی بر روی آینه و شیشه استراحت کند. پس از گذشت چند دقیقه با دستمال میکروفایبر و یا روزنامه محلول را از روی شیشه و آینه پاک کنید.

و در آخر

و در آخر امیدواریم که با اجرای نکات گفته شده در قسمت‎های بالا مسیر بسیار سریع و راحتی را در تمیز کردن آینه و شیشه‎های خانه خود داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو