یک نوشیدنی خنک مخصوصاً در تابستان واقعا می چسبد، به خصوص زمانی که برای خوردن آن هوا خیلی گرم است.اسلاش، اسموتی و میلک شیک نه به زبان آوردن نام یک نوشیدنی گوارا و خنک در یک روز گرم زیر آفتاب سخت است. آنها همچنین راهی عالی برای گذراندن یک عصر آرام پس از آشپزی خانوادگی، باربیکیو یا پیک نیک هستند با استقبال از تابستان، می توانیم بدن خود را با برخی از بهترین نوشیدنی های تابستانی خنک کرده و گرما را شکست دهیم. ما در این مطلب از  سلام دنیا درباره بهترین نوشیدنی برای کمبود آب بدن و 31 نوشیدنی خنک تابستانی شگفت انگیز که باید برای غلبه بر گرما بنوشید صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بهترین نوشیدنی برای کمبود آب بدن

با شروع فصل تابستان، دما شروع به افزایش می کند که همه را خسته می کند و باعث می شود عرق کنیم. بنابراین، تنها چیزی که در میان همه اینها مهم است، هیدراته ماندن برای داشتن ذهن، بدن و روح سالم است. در فصل تابستان، به ویژه در هنگام مسافرت، بدن ما معمولاً به دلیل تعریق بیش از حد آب خود را از دست می دهد.در حالی که آب برای رفع تشنگی ما بسیار مهم است، به همان اندازه مهم است که نوشیدنی های تابستانی دیگر را نیز امتحان کنید که به شما کمک می کند بدن خود را خنک نگه دارید. این نوشیدنی ها می توانند به شما کمک زیادی کنند تا بدن خود را دوباره پر کنید.


حتما بخوانید: بهترین تغذیه در فصل بهار از نظر طب سنتی


نوشیدنی های تابستانی: تابستان که می آید، درجه حرارت شروع به افزایش می کند و همه احساس خستگی، عرق کردن و آشفتگی می کنند. هیدراته ماندن مهمترین عامل برای ادامه راه در این گرمای شدید و حفظ سلامتی است. بدن شما به دلیل تعریق بیش از حد، آب را با سرعت بیشتری از دست می دهد. در حالی که آب مهمترین نوشیدنی برای رفع تشنگی است، می توانید نوشیدنی های تابستانی دیگری را امتحان کنید که نه تنها تشنگی شما را برطرف می کند، بلکه بدن شما را خنک نگه می دارد. همانطور که از تابستان استقبال می کنیم، اجازه دهید بدن خود را با برخی از بهترین نوشیدنی های تابستانی تازه کرده و خنک کنیم تا گرما را شکست دهیم. ما مجموعه ای از نوشیدنی های تابستانی را پیشنهاد می کنیم که نباید آن ها را از دست بدهید.

بهترین نوشیدنی برای کمبود آب بدن

31 نوشیدنی خنک تابستانی شگفت انگیز

1. نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: ام پانا Aam Panna

یک نوشیدنی عالی که بیشتر در ماهاراشترا محبوب است که با شاه میوه مورد علاقه همه ما- انبه - درست می شود. این نوشیدنی تابستانی با طراوت با استفاده از تفاله انبه تهیه می شود و با زیره سبز، جیرا و برگ نعناع ترکیب می شود. این نوشیدنی نه تنها شما را سرحال نگه می دارد، بلکه در روزهای آفتابی نیز انرژی می بخشد. 

ام پانا یک نوشیدنی با طراوت است که افراد در هر گروه سنی برای مقاومت در برابر گرمای سوزان تابستان می نوشند. این نوشیدنی از انبه خام تهیه می شود و به طور کلی به رنگ سبز روشن است. این خوشمزه است و به شما در مبارزه با گرمای شدید تابستان کمک می کند. بنابراین، اگر برنامه ای برای سفر دارید، مطمئناً می توانید این نوشیدنی شگفت انگیز را همراه خود حمل کنید.

نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: ام پانا Aam Panna

2. نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: جال جبرا

Jaljeera با استفاده از جیرا و آب درست می شود. دانه های زیره یا جیرا تفت داده و به صورت پودر درشت در می آورند و در آب مخلوط می کنند. این نوشیدنی برای افرادی که با مشکلات گوارشی دست و پنجه نرم می کنند، به خصوص در تابستان بهترین است. یک لیوان سرد جلیرا را بنوشید و تابستان‌هایی را که قبلاً هرگز تجربه نکرده‌اید تحمل کنید. با نوشیدن جبرا طعم تند و خوشمزه  را بچشید، جال جیرا یک نوشیدنی شگفت انگیز هندی است  بنابراین، اگر قصد دارید در این موج گرما به گردش بروید، پس چرا این نوشیدنی تند را با خود همراه نکنید؟

نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: جال جبرا

3. نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: شربت ساتو Sattu Sharbat

چه چیزی بهتر از آوردن یک نوشیدنی تابستانی دستی برای نجات شما؟ Sattu sharbat یکی از بهترین نوشیدنی ها است که بدن را حتی در آفتابی ترین روز خنک نگه می دارد. با آرد ساتو، شکر و آب درست می شود. این تمام چیزی است که نیاز دارد این نه تنها طراوت بخش است، بلکه سیر کننده است.

4. نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: دوغ چاس (Chaas)

دوغ چاس یکی دیگر از نوشیدنی های محبوب تابستانی است. این امر به ویژه در ایالت هایی مانند دهلی ، UP، پنجاب و دیگر ایالات شمال هند بسیار مورد تقاضا است. در اینجا مردم با اشتیاق فراوان دوغ می نوشند تا هوس تابستانی خود را برطرف کنند. چیزی که واقعاً در مورد این نوشیدنی خوب است این است که برای سلامتی بسیار مفید است و همچنین دارای فواید بی شماری برای سلامتی است!


حتما بخوانید: غذا و نوشیدنی برای رفع خواب آلودگی


این دوغ که معروف به چاس می باشد یک نوشیدنی شگفت انگیز بر پایه کشک است که بدون شک یکی از نوشیدنی های مورد علاقه هند است. Chaas یک نوشیدنی فوق العاده است و برای گوارش نیز بسیار عالی است و افزودن ادویه هایی مانند جیرا فقط فوایدی را که ارائه می دهد افزایش می دهد.

. نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: دوغ چاس (Chaas)

5. نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: آب نارگیل

یک لیوان سرد آب نارگیل می تواند فوراً شما را شاد کند. شیرینی ملایم و طعم تازه آن را به نوشیدنی عالی برای گرمای تابستان می کند. همچنین یک الکترولیت عالی ایجاد می کند، بنابراین هر بار که می نوشید احساس خنکی می کنید.

نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: آب نارگیل

نوشیدنی خنک تابستانی ساده

6. نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: آب نیشکر

آب نیشکر به عنوان یک درمان طبیعی برای بسیاری از مشکلات استفاده می شود. این یک نوشیدنی انرژی زا است و به ساخت پلاسما و مایعات بدن کمک می کند و به شما در مقابله با کم آبی و کسل شدن کمک می کند. افزودن برگ های نعناع به آب میوه تنها به افزایش طعم نوشیدنی تابستانی شما کمک می کند پس چه چیزی بهتر از یک لیوان آب نیشکر در یک روز گرم تابستانی که طعم شیرین آن بسیار شگفت انگیز است که نمی توان آن را از دست داد. با این حال، به غیر از طعم لذیذ و خوش طعم، چیزهای دیگری نیز در آن وجود دارد، از جمله این که برای سلامتی بسیار مفید است و منبع عالی کربوهیدرات، پروتئین، ویتامین، فسفر و غیره است.

نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: آب نیشکر

7. نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: Lassi

چه چیزی بهتر از لاسی پنجابی؟ این خنک کننده ماست نرم و خامه ای به عنوان یک خنک کننده تابستانی شگفت انگیز در نظر گرفته می شود. بهترین بخش این است که شما به راحتی می توانید انواع مختلفی به آن اضافه کنید، از کلاسیک گرفته تا نعناع، ​​آووکادو، انبه تا گردوی موز و غیره. اگر هنوز هیچ یک از این ها را امتحان نکرده اید، نگران نباشید.

نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: Lassi

8. نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: آب جو

آب جو یک داروی قدیمی برای سلامتی است. تنها چیزی که برای تهیه این اکسیر نیاز دارید جوی مروارید، آب، نمک، کمی عسل و لیمو است و شما آماده هستید.

9. نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: نیمبو پانی یا لیموناد

چرا از محبوب ترین نوشیدنی تابستانی، نیمبو پانی یا لیموناد خودمان غافل شویم؟ نوشیدنی سریع و فوق العاده خوشمزه این نوشیدنی با استفاده از برگ نعنا، لیمو، شکر، نمک و آب تهیه می شود. همچنین می توانید ادویه هایی مانند زیره، پودر گشنیز، فلفل سیاه و غیره اضافه کنید تا به طرز جالبی خوشمزه شود.

این نوشیدنی که به "شیکانجوی" نیز معروف است، همان نوشیدنی سنتی لیمونادی است که ریشه در منطقه پنجاب دارد. جالب است بدانید که نام های دیگر این نوشیدنی شگفت انگیز تابستانی «شکنجبی»، «شیکنجبین» است. این نوشیدنی با استفاده از موادی مانند لیمو، آب، نمک، پودر زیره و غیره تهیه می شود و انتخابی عالی برای غلبه بر گرما در فصل تابستان است. و اگر برنامه ای برای سفر به جایی دارید، عالی است که شیکانجوی را در کنار خود داشته باشید.

نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: نیمبو پانی یا لیموناد

10. نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: آب هندوانه

یکی از بهترین میوه های تابستانی هندوانه است و از آن بهتر آب آن است. فوق العاده عالی است و خواص آبرسانی آن به هیدراته و شاداب نگه داشتن بدن شما کمک می کند.

نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: آب هندوانه

11. نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: شربت تمرهندی و گشنیز

این نوشیدنی یک افزودنی عالی به لیست نوشیدنی های تابستانی شما باشد. این نوشیدنی طبیعی محبوب هندی علاوه بر کاربردهای آشپزی، سرشار از ویتامین C و چندین ماده مغذی دیگر است.

 نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: شربت تمرهندی و گشنیز

نوشیدنی خنک تابستانی برای مهمانی

12. نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: تاندا

وجود خود را با تاندای خوشمزه احیا کنید.یک نوشیدنی سنتی کاملاً محبوب است که در ایالات شمال هند مانند دهلی، پنجاب، هاریانا ، UP و غیره مشهور است و هیچ چیز بهتر از طعم باطراوت تاندای در گرمای سوزان تابستان وجود ندارد و علاوه بر این، گزینه بسیار خوبی برای همراه داشتن در هنگام سفر و کاوش در اطراف است!


حتما بخوانید: بهترین نوشیدنی های انرژی زا سالم و خانگی در دوران بارداری


13. نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: جیگارتاندا

طعم منحصر به فرد جیگارتاندا را تجربه کنید.این نوشیدنی که به ویژه در شهر مادورای در جنوب هند در تامیل نادو معروف است، معمولاً در غرفه‌های کنار جاده‌ای به عنوان یک طراوت در فصل تابستان تهیه و سرو می‌شود. این نوشیدنی با موادی مانند شیر، صمغ بادام، شکر و بستنی خوش طعم تهیه می شود.

14. نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: پاناکام

پاناکام نوشیدنی مناسبی برای فرار از گرما در این فصل تابستان است و وقتی سرد سرو شود بهترین طعم را دارد. نکته جالب در مورد این نوشیدنی تابستانی ترکیبی از زنجبیل، زنجبیل خشک و هل است که طعم لذیذ و دلخواه خود را به دست می‌آورد.

15. نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: سولکادیان

نوشیدنی آنتی اکسیدانی خوشمزه سولکادیاین نوشیدنی دلپذیر با برنج بهتر سرو می شود. در منطقه گوا و کونکان هند کاملاً شناخته شده است. این نوشیدنی که از شیر نارگیل و کوکوم تهیه شده است بسیار خوشمزه است. همچنین به نام‌های دیگری مانند «اعمسول» یا «امسول» معروف است.

نوشیدنی خنک تابستانه

16. نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: کومال

نوشیدنی تابستانی گوجراتیاین نوشیدنی خوش طعم ترکیبی زیبا از کشک تند و شیر نارگیل است. و این همان چیزی است که کومال را به یک نوشیدنی تسکین دهنده تابستانی گجراتی تبدیل می کند.

17. نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: پالوااین

نوشیدنی سالم پالوااین برای سلامتی شما بسیار مفید است. پائولا که به دلیل خواص خنک کنندگی خود شناخته شده است، مخلوطی از موادی مانند شکر، انگور، کشک و هل است و از این معجون نوشیدنی حاصل می شود که ترکیبی شگفت انگیز از طعم، سلامت و بهداشت است. به طور کلی، مردم این نوشیدنی را اول صبح بدون خوردن چیزی مصرف می کنند.

18. نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: Sattu Ka Ghol 

با Sattu Ka Ghol انرژی فوری دریافت کنیدSattu Ka Ghol با جو درست می شود و در مورد سلامت کلی بدن یک نوشیدنی شگفت انگیز است. این نوشیدنی فقط برای سلامت معده فوق العاده است. محتوای پروتئین بالای آن برای تامین انرژی با طراوت در یک روز آفتابی بسیار عالی است.  

نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: Sattu Ka Ghol

19. نوشیدنی های تابستانی خنک خانگی: ناناری

ناناری یک شربت معطر کاملاً لذیذ است و رنگ زرد مایل به نارنجی این نوشیدنی آن را بهتر می کند. طعم لذیذ این نوشیدنی همان چیزی است که آن را در بین مردم بسیار محبوب کرده است.


حتما بخوانید: 4 اسموتی خوشمزه برای پاکسازی و سم زدایی کبد


20. اسلاش کیوی و هندوانه

تابستان در اوج خود است و بیشتر مردم سعی می کنند در هر لحظه آفتابی خود را خنک کنند. اگر هنوز تصمیم نگرفتید که کدام نوشیدنی فصلی مورد علاقه شماست، به ما اجازه دهید گزینه به شما معرفی کنیم که مطمئناً بهتر از تصور شما است. این اسلاش کیوی هندوانه برای مجالس تابستانی گزینه عالی است.

12 نوشیدنی تابستانی خنک و گوارا برای غلبه بر گرما

21. نوشیدنی رزبری

این زمانی از سال است که مردم شروع به ناله کردن برای پایان تابستان می کنند. خوب، هنوز زمان برای تغییر اوضاع و لذت بردن درست از آخرین روزهای گرم وجود دارد. با این دستور العمل، می توانید از تمام خوبی های یک اسلوشی میوه ای و با طراوت لذت ببرید.

12 نوشیدنی تابستانی خنک و گوارا برای غلبه بر گرما

22. اسموتی قهوه

قهوه برای صبح مانند نمک و فلفل برای غذا است. پس از نوشیدن چند جرعه قهوه، حلقه های تیره زیر چشم شروع به ناپدید شدن می کنند و خمیازه کشیدن بیش از حد متوقف می شود. بسیاری از افراد به سادگی نمی توانند بدون آن زندگی کنند! یک جایگزین متفاوت و شاید سالم‌تر در صبح، اسموتی است. اگر هر دوی این موارد دلخواه با هم ترکیب شوند چه اتفاقی می افتد؟ پاسخ ساده است:فوق العاده خواهد بود.

12 نوشیدنی تابستانی خنک و گوارا برای غلبه بر گرما

23. نوشیدنی شاه توت

در دسامبر 1953، مجله Esquire، مارگاریتا را به عنوان "نوشیدنی ماه" نامگذاری کرد. از آن زمان، تغییر چندانی نکرده است، اما در عین حال مدل جدیدی وارد صحنه شده است: نوشیدنی شاه توت - مکمل عالی برای یک عصر تابستانی که با دوستان بگذرانید.

12 نوشیدنی تابستانی خنک و گوارا برای غلبه بر گرما

24. کوکتل سیب

فرانک سیناترا زمانی در مورد برند خاص جادوی شهر نیویورک آواز خواند. سفر به "شهری که هرگز نمی خوابد" اغلب یک سفر فراموش نشدنی است. اما از آنجایی که شهر بزرگ برای همه نزدیک نیست، آرزوی برخی از سفرها راحت تر از انجام آن است. با این دستور، بگذارید کوکتل سیب به سراغ شما بیاید! اگر نمی توانید در نیویورک باشید، حداقل می توانید با این کوکتل خوشمزه "لیوان" خود را به آن برسانید!

12 نوشیدنی تابستانی خنک و گوارا برای غلبه بر گرما

25. نوشیدنی گازدار شاه توت

اگر یک نوشیدنی گازدار را به اشتباه تکان دهید یا نگه دارید، می تواند منجر به فاجعه شود. اما می توانید با تهیه این نوشیدنی سبک و میوه ای از اثرات حباب دار آب گازدار نیز به نفع خود استفاده کنید. ادامه دهید و عصرهای دلپذیر تابستان خود را شیرین کنید!

12 نوشیدنی تابستانی خنک و گوارا برای غلبه بر گرما

26. نوشیدنی کیوی توت فرنگی

فرقی نمی‌کند جشن تولد باشد، مهمانی در باغ، یا یک دورهمی دخترانه، هر مناسبتی نوشیدنی مخوص خود را دارد. اگر مهمانی شما نزدیک است، این نوشیدنی تابستانی و خنک مطمئنا مهمانان شما را خوشحال می کند! این نوشیدنی میوه ای علاوه بر گوارا بودن سرشار از ویتامین نیز می باشد.

12 نوشیدنی تابستانی خنک و گوارا برای غلبه بر گرما

27. لیموناد هندوانه

هیچ چیز بهتر از یک نوشیدنی گوارا در یک روز گرم تابستانی دلچسب نیست. متأسفانه، بسیاری از لیمونادهای آماده (یا limeades) یا خیلی شیرین هستند یا واقعاً گران هستند.با اینکه آب تشنگی را رفع می کند،اما گاهی اوقات شما فقط به یک نوشیدنی میوه ای نیاز دارید. با این دستور می توانید یک نوشیدنی تابستانی لذت بخش را در خانه با مواد بسیار ساده و بدون شیرین کننده های مصنوعی درست کنید.

12 نوشیدنی تابستانی خنک و گوارا برای غلبه بر گرما

28. میلک شیک توت فرنگی

چه کسی می تواند در برابر میلک شیک توت فرنگی خوشمزه مقاومت کند؟ این نوشیدنی نه تنها جوانه های چشایی را وسوسه می کند، بلکه چشم ها را هم جذب خود می کند! همچنین این نوشیدنی زیبا برای لذت بردن از هوای گرم تابستان هم فوق العاده است.

12 نوشیدنی تابستانی خنک و گوارا برای غلبه بر گرما

29. کوکتل پری دریایی

این دستور غذا ما را به گذشته کارائیب در گذشته بازمی گرداند. هنگامی که کاشفان اسپانیایی در سال 1527 جزیره کوراسائو را در شمال ونزوئلا کشف کردند، سعی کردند درختان پرتقال را پرورش دهند، اما به دلیل شرایط خاک و آب و هوا این تلاش با شکست مواجه شد. درختان میوه می دادند، اما غیرقابل خوردن بودند. درختان پرتقال به رشد خودرو خود ادامه دادند و به گونه ای از پرتقال تلخ تبدیل شدند. از پوست این میوه برای تهیه نوشیدنی معروف Blue Curaçao استفاده می شود که به بسیاری از کوکتل ها رنگ جذاب می دهد، یکی از آنها این کوکتل خوشمزه پری دریایی است!

12 نوشیدنی تابستانی خنک و گوارا برای غلبه بر گرما

30. سانگریا سیب کاراملی

زمانی که به سانگریا فکر می کنیم، ذهن ما ممکن است به روزهای گرم تابستان در یک کافه در فضای باز برود، که شاهد عرق کردن یک پارچ شیشه ای پر از میوه در زیر گرمای خورشید هستیم. اما اگر بیشتر اهل پاییز یا زمستان هستید و نمی‌توانید صبر کنید تا برگ‌ها و دمای هوا شروع به کاهش کنند، در اینجا یک کوکتل فصلی وجود دارد که تا آن زمان شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

12 نوشیدنی تابستانی خنک و گوارا برای غلبه بر گرما

31. اسلاشی توت فرنگی و خربزه

اگر به دنبال استفاده حداکثری از تابستان و این همه آفتاب هستید، این نوشیدنی دلپذیر تنها چیزی است که برای سرحال ماندن به شما کمک می کند.

12 نوشیدنی تابستانی خنک و گوارا برای غلبه بر گرما

سخن آخر

برای خود یک نوشیدنی خوشمزه بریزید و اگر این نوشیدنیها برای شما جذاب بودند انها را به راحتی با خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارید. از تابستان بهترین لذت را ببرید زیرا قبل از اینکه متوجه شوید زمستان اینجا خواهد بود!

با انتخاب هرکدام از این نوشیدنی ها مقدار قابل ملاحظه ای از آب بدن شما تامین خواهد شد، این لیست به شما قدرت انتخاب بالایی می دهد. امیدواریم که از این مطلب استفاده و لذت برده باشید.