طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان خوشمزه و مجلسی

5

1401/12/15

03:25


طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان را خواهیم…

طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان را خواهیم داشت. برای آشنایی با دستور پخت این وعده لذیذ و خوشمزه در ادامه همراه ما باشید.

ساندویچ ها از جمله وعده های بسیار سریع، راحت و خوشمزه هستند که مورد علاقه همه می باشد. ساندویچ با انواع مواد از جمله گوشت، مرغ، بادمجان، انواع سبزیجات و… یک میان وعده و یا وعده اصلی مقوی و خوشمزه است که تهیه کردن آن نیز بسیار راحت است.

ساندویچ مرغ و بادمجان از جمله وعده های بسیار پرطرفدار و خوشمزه است. در تهیه این ساندویچ شما به دلخواه می توانید از پنیر پیتزا (چدار، گودا، موتزارلا و…) و انواع سس دلخواه استفاده کنید. در ادامه طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان

طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان

مواد لازم

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • بادمجان ۳ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
  • سس چیلی ۱ قاشق غذاخوری
  • سس مایونز ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پودر پاپریکا به مقدار لازم
  • پنیر چدار یا گودا به مقدار لازم (اختیاری)
  • نان همبرگر یا باگت به مقدار لازم

طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان

برای تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان، ابتدا باید مرغ را مزه دار کنید. برای این کار سینه مرغ را با کمک چاقو برش بزنید و استخوان های آن را جدا کنید. فیله ها را داخل نایلون قرار دهید و کمی با بیفتک بکوبید تا نازک شود. سپس داخل یک کاسه قرار دهید.

سیرها را پوست بگیرید و خرد کنید و به همراه روغن زیتون و ادویه ها به ظرف مرغ اضافه کنید. نیم ساعت تا ۱ ساعت به آن زمان دهید تا مرغ ها به خوبی مزه دار شوند.

زمانی که مرغ ها در حال استراحت هستند، بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ی یا طولی برش بزنید و داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود، سپس بشویید و خشک کنید و داخل تابه سرخ کنید. (می توانید بادمجان ها را تابه هم گریل کنید و به صورت رژیمی سرخ کنید تا روغن کمتری مصرف شود و یا در هواپز آنها را بپزید).

حالا مرغ را از مواد مرینت جدا کنید. داخل یک تابه کمی روغن ریخته و مرغ ها را داخل تابه سرخ کنید، می توانید از تابه معمولی یا گریل استفاده کنید و مرغ ها را هر ۲ دقیقه برگردانید تا خوب پخته شود ولی آبدار بماند تا ساندویچ خشکی نداشته باشید.

گوجه فرنگی ها را بشویید و به صورت حلقه ی خرد کنید و داخل تابه سرخ کنید، پیاز را نیز پوست بگیرید، خرد یا خلالی کنید و کمی تفت دهید تا نرم شود.

حالا داخل نان باگت یا همبرگر ابتدا مقداری سس چیلی و مایونز بزنید و مرغ گریل شده و بادمجان و گوجه و پیاز را روی هم قرار دهید. می توانید به دلخواه ساندویچ های آماده شده را روی دستگاه گریل بگذارید تا نان آنها کمی برشته شود. ساندویچ خوشمزه شما آماده است.

اگر می خواهید از پنیر پیتزا (چدار، گودا، موتزارلا و…) نیز استفاده کنید. مقداری پنیر روی مواد ساندویچ ها قرار دهید، سپس آنها را به مدت چند دقیقه داخل فر یا دستگاه ساندویچ ساز قرار دهید تا گرم شود و پنیر آب شود. در صورت نداشتن فر و ساندویچ ساز می توانید از تابه هم استفاده کنید و کمی زمان بدهید تا پنیرها آب شود.

طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان

طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان

چند نکته

  1. قبل از سرخ کردن بادمجان ها می توانید با قلمو مقداری ماست روی آنها بزنید تا روغن کمتری جذب کنند. این کار در طعم و مزه بادمجان هیچ تاثیری ندارد.
  2. سس برای چسبندگی و طعم بهتر مواد در ساندویچ استفاده می شود. می توانید به دلخواه آن را حذف کنید.
  3. می توانید مرغ را با مواد و انواع ادویه مرینت دلخواه خود مزه دار کنید.
  4. مرغ ها هر چقدر در مواد مرینت بیشتر بمانند خوشمزه تر و خوش طعم تر می شود.
  5. می توانید به جای روغن زیتون از روغن مایع استفاده کنید.

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو