آشنایی با انواع عمل های زیبایی شکم (مزایا و معایب آن ها)

داشتن بدنی روی فرم و صاف رویای بسیاری از زنان و مردان جهان است خصوصا کسانی که به علت تغییر وزن ناگهانی و یا حتی زایمان دچار شل شدگی و افتادگی پوست شده اند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا در مورد انواع عمل های زیبایی شکم و مزایا و معایب هر کدام از آن ها صحبت کنیم و به عنوان یک منبع موثق هم از برخی از مطالب کلینیک زیبایی کیمیا استفاده خواهیم کرد.

جراحی یا عمل ابدومینوپلاستی

جراحی ابدومینوپلاستی یکی از محبوب ترین عمل های زیبایی شکم و پهلو است که به 2 نوع انجام می شود.

  1. مینی ابدومینوپلاستی
  2. ابدومینوپلاستی کامل

این عمل محبوب با بیهوشی کامل صورت می گیرد و حدودا بین 2 تا 5 ساعت طول می کشد. این عمل که به tummy tuck نیز معروف است، مزایای بسیار زیادی دارد که از مزایای clinickimiaa.com/جراحی-زیبایی-شکم/ می توان به خالی کردن توده های چربی که زیر شکم جمع می شوند اشاره کرد و علاوه بر آن با استفاده از این عمل می توانید پوست شل شده و دارای خط و خطوط را هم صاف و سفت کنید. دقت داشته باشید که پس از انجام عمل clinickimiaa.com/ابدومینوپلاستی-شکم/  باید از یک سری مراقبت های لازم پیروی کنید و حتما تحت نظارت پزشک باشید تا به صورت کامل ریکاوری شوید و خطری شما را تهدید نکند. برخی از این مراقبت ها عبارت اند از:

  • ضدعفونی کردن محل بخیه ها جهت عفونت نکردن زخم
  • مصرف نکردن دخانیات و مشروبات الکلی تا چند هفته پس از عمل
  • مصرف داروهای تجویز شده طبق دستورالعمل و نظر پزشک
  • طاق باز خوابیدن تا چند روز پس از عمل

جراحی یا عمل ابدومینوپلاستی

نکات مهم قبل از عمل ابدومینوپلاستی

همانطور که پیش تر گفتیم این عمل زمانی بدون عوارض و یا درد و عوارض کم خواهد بود که نکات و مراقبت های قبل از عمل و همچنین بعد از عمل را با مشاوره های پزشکتان انجام دهید. در این قسمت قصد داریم تا برخی از مراقبت ها و نکات مهمی که قبل از جراحی زیبایی شکم باید بدانید ! به توصیه کلینیک کیمیا را برای شما بازگو کنیم و برای دریافت این اطلاعات از سایت کلینیک کیمیا : clinickimiaa.com کمک گرفتیم تا اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می دهیم با پشتوانه ی علمی و پزشکی باشند.

از نکات مهم قبل از انجام عمل ابدومینوپلاستی شکم می توانیم به خوردن و آشامیدن با توجه به تجویز پزشک و همچنین استفاده از قرص و داروهای لازمی که پزشک مربوطه برای شما تجویز می کند اشاره کنیم. همچنین لازم به ذکر است که باید تا چند روز قبل از عمل از کشیدن سیگار و استعمال دخانیات خودداری کنید.

لیپوساکشن شکم

این عمل جزو معروف ترین و محبوب ترین عمل های زیبایی شکم در ایران است که سالانه افراد زیادی را به خود جذب می کند. یکی از اصلی ترین تفاوت های لیپوساکشن شکم با عمل ابدومینوپلاستی ، دستگاه های مختلفی است که در این عمل ها استفاده می شود. همچنین لیپوساکشن بیشتر برای خارج کردن چربی ها و کاهش وزن است در صورتی که ابدومینوپلاستی علاوه بر خارج کردن چربی ها، به زیبایی هم اهمیت می دهد و شل شدگی پوست را هم از بین می برد.

در این عمل برخلاف ابدومینوپلاستی از بیهوشی کامل استفاده نمیشود و پزشک متخصص صرفا با بی حس کردن نواحی مشخص شده کار خود را شروع می کند.

لیپوساکشن شکم

مراقبت های قبل و بعد از لیپوساکشن

مراقبت های بعد از این عمل تقریبا با مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی مشابه هستند. در ادامه مراقبت های قبلی که ذکر شد خوب است به مصرف نکردن دارو های رقیق کننده خون مثل آسپرین اشاره مرد که احتمال خونریزی شدید حین عمل را کاهش می دهد. علاوه بر آن همانطور که پیش تر گفته شد نباید سیگار بکشید و یا دخانیات استعمال کنید که در اکسیژن رسانی به بافت ها دچار مشکل نشوید.

 

حفظ آرامش و عدم استرس قبل از عمل انجام توصیه های پزشک متخصص قبل ازعمل
انجام آزمایش های لازم با تشخیص پزشک اعلام بیماری های زمینه ای به پزشک

مزایا و معایب عمل لیپوساکشن

خوب شدن زخم ها و کبودی های پس از عمل لیپوساکشن تدریجی است و ممکن است که تا 4 الی 5 ماه پس از عمل هم برخی از کبودی ها روی بدن شما مانده باشد هرچند که دوره نقاهت این عمل خیلی به نوع عملکرد پزشک و همچنین بروز بودن دستگاه بستگی دارد. اما یکی از مزایا و برتری هایی که نسبت به دیگر عمل های زیبایی شکم دارد این است که نیاز به بیهوشی کامل نیست و خطرات بیهوشی را ندارد و صرفا با بی حسی ناحیه مربوطه این عمل به سرانجام میرسد.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی برخی از محبوب ترین و معروف ترین عمل های زیبایی شکم پرداختیم و با مزایا و معایب هر کدام نیز اشنا شدیم همچنین اطلاعاتی در مورد نکات و مراقبت های قبل و بعد از عمل با شما به اشتراک گذاشتیم که فوق العاده مسئله ی مهمی است و حتما باید زیر نظر کادر پزشکی متخصص به آن ها عمل کنید. در کل به علت بالا رفتن درخواست ه برای انجام این نوع از عمل ها  کلینیک کیمیا همواره به شما توصیه می کند که اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید و حتما برای عمل نزد کلینیک و کادر پزشکی مجرب و با سابقه بروید که با توجه به عمل زیبایی مورد نیاز شما بعد از بررسی آزمایش ها و شرایط فیزیکی تون ، دچار عوارض و خطرات احتمالی پس از انجام عمل جراحی زیبایی شکم نشوید. اگر سوال و یا نکته ای دارید می توانید در ادامه این مطلب برای ما کامنت بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به شما پاسخ دهند.