کدام چهره های معروف ایرانی متولد 14 فروردين هستند؟

کدام چهره های معروف ایرانی متولد 14 فروردين هستند؟


منبع: آکا

5

1402/1/22

13:32


اگر شما هم جزو افرادي هستيد که به اخبار چهره هاي مشهور ايراني علاقه منديد و دوست داريد که بدانيد کدام يک از چهره هاي مشهور ايراني در تاريخ 14 فروردين بدنيا آمده

آکاایران: امروز 14 فروردين ماه 1402مصادف با تاريخ تولد يا تاريخ درگذشت برخي از هنرمندان,بازيگران، بازیکنان و خيلي از چهره هاي مشهور ايراني مي باشد.چهره های سرشناسی چون رز رضوی،ژاله صامتی،عبدالرضا اکبری،رخشان بنی اعتماد و خیلی دیگر از چهره های مشهور عزیز کشورمان.

رز رضوی خیلی جوان همسر شریفی نیای پیر نیست؟! + فیلم اعتراض خانم بازیگر

در ادامه این مقاله به معرفی این اشخاص میپردازیم. با ما همراه باشید.

اين چهره هاي مشهور ايراني 14 فروردين ماه متولد شده اند

رز رضوی

رُز رضوی (زادهٔ ۱۴ فروردین ۱۳۶۱ در تهران) بازیگر اهل ایران است. وی با بازی در سریال ملکوت کاملاً شناخته شد، از دیگر آثار او می‌توان به مختارنامه، کلاه پهلوی و تبریز در مه و موچین اشاره کرد.

بیوگرافی کامل رز رضوی بازیگر محبوب سینما و تلویزیون

فعالیت هنری خود را با فیلم سینمایی ملودی به کارگردانی جهانگیر جهانگیری آغاز کرد بعد از آن در چند فیلم و سریال ایفای نقش کرد تا اینکه در نهایت با بازی در سریال ملکوت به کارگردانی محمدرضا آهنج دیده شد. وی یک دوره‌های بازیگری زیر نظر حمید سمندریان گذرانده‌است.عمده کارهای شناخته شده وی سریال‌های مختارنامه، خط قرمز، کلاه پهلوی، ملکوت، تبریز در مه و فیلم‌های بیداری رؤیاها، ملودی و دعوت است

ژاله صامتی

ژاله صامتی (زادهٔ ۱۴ فروردین ۱۳۵۱) بازیگر ایرانی است

فیلم عجیب خوانندگی ژاله صامتی و علاقه به رقص در برنامه / خانم بازیگر هم  ممنوع الکار می شود؟!

او در رشتهٔ تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌تحصیل شد و فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۷۲ و با بازی در دت یعنی دختر آغاز کرد. او برای نقش‌آفرینی در آخرین بار کی سحر را دیدی؟ (۱۳۹۴) و درخونگاه (۱۳۹۷) نامزد دریافت سیمرغ بلورین از جشنوارۀ فیلم فجر شده‌است. همچنین برای درخونگاه و مجموعهٔ تلویزیونی زیرخاکی (۱۳۹۹–نوروز ۱۴۰۱) برندهٔ جایزهٔ حافظ شده‌است. او در سال ۱۴۰۱ به‌عنوان داور در فصل سوم مسابقهٔ تلویزیونی عصر جدید حضور داشت.

عبدالرضا اکبری

عبدالرضا اکبری (زاده ۱۴ فروردین ۱۳۳۲) بازیگر ایرانی است که در تئاتر، تلویزیون و سینما نقش آفرینی کرده‌است. او پدر پندار اکبری بازیگر است.

آخرین خبر | چهره ها/ هم‌بازی شدن عبدالرضا اکبری با رزیتا غفاری

شروع فعالیت اکبری در تئاتر در سال ۱۳۴۷ بوده‌است. وی کار خود را در نمایش‌های تلویزیونی از سال ۱۳۶۰ شروع کرد و در سال ۱۳۶۳ با شرکت در فیلم سینمایی «زندان دوله تو» (رحیم رحیمی‌پور) به عالم سینما قدم نهاد.

رخشان بنی اعتماد

رخشنده «رخشان» بنی‌اعتماد (زاده ۱۴ فروردین ۱۳۳۳ در تهران)، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده، مستندساز اهل ایران و از اعضای آکادمی اسکار است.

بیوگرافی رخشان بنی اعتماد و همسرش + زندگی و خانواده

فیلم‌های او در جشنواره‌های بین‌المللی مورد تحسین واقع شده‌اند و توانسته‌اند در داخل ایران هم توجه تماشاگران و منتقدین را به خود جلب کنند.

او همسر جهانگیر کوثری و مادر تندیس و باران کوثری است. بنی‌اعتماد در هفتاد و یکمین جشنواره فیلم ونیز در سال ۲۰۱۴، جایزه بهترین فیلمنامه را برای فیلم قصه‌ها به دست آورد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو