چه اعمالی باعث نورانی شدن صورت می شود (مجرب ترین)

منبع: مینویسم

4

1402/1/22

13:36


گروهی از انسان ها به دلیل انجام دادن کارهای نیک و پسندیده چهره ای نورانی دارند و به گونه ای در نزد خداوند و سایر مردم رو سفید هستند. حال باید دید این ها چه کسانی هستند و چه اعمالی انجام میدهند که چنین چهره های نورانی و پر از آرامشی دارند.

چه اعمالی باعث نورانی شدن صورت می شود (مجرب ترین)

از دیدگاه همه ی مردم زیبایی انسان شامل دو قسمت میشود هم زیبایی ظاهری و هم زیبایی باطنی، اما بعضی وقت ها ممکن است انسانهایی را ببینید که صورتشان نور و آرامش خاصی به اطرافیان می دهد. این که میگوییم فردی چهره ی نورانی دارد در واقع این نورانیت در دل او وجود دارد که در چهره اش نمایان شده است. نورانی بودن چهره ربطی به زشتی و زیبایی ظاهری ندارد بلکه این زیبایی از درون افراد نشات میگیرد. ملاک قضاوت زیبایی در افراد تقوا و پرهیزکاری آنهاست که این نورانیت در چهره را به وجود می آورد. در ادامه به برخی از مهمترین اعمالی که باعث نورانیت صورت میشود اشاره شده است.

اعمالی که باعث نورانیت صورت میشود

یکی از آثار عبادت خداوند و بنده ی خوب برای او بودن داشتن نورانیت در چهره است. بارها شده است که این نورانیت را در چهره ی تعدادی از آدم ها دیده اید و معمولا متوجه میشوید که این افراد زمان زیادی را برای عبادت کردن و صحبت کردن با خداوند صرف میکنند. در کنار اعمال دینی آنها خصوصیات و رفتارهای انسان دوستانه ای نیز دارند. در ادامه مطلب میخوانید که چه اعمالی باعث نورانی شدن چهره میشود و برای اینکه چهره ای نورانی داشته باشیم باید چه اعمالی را انجام دهیم؟

خواندن نماز

نماز خواندن چه در طول روز باشد و چه در شب باعث نورانیت چهره میشود به خصوص به نورانی شدن صورت با نماز شب در بسیاری از روایات اشاره شده است. امام صادق (ع) فرمودند: من نورانیت صورت را طلب کردم و آن را در خواندن نماز شب یافتم. امام علی (ع) نیز میفرمایند: نماز نورانیت صورت و موجب عزت مومن است. مخصوصا خواندن نماز های صبح، عشا و نافله شب که در تاریکی اقامه میشود در قیامت و در دنیا نورانیت ایجاد میکند. ولی اگر کسی نماز نخواند و یا آن را به درستی به جا نیاورد نورانیت صورت از آن گرفته میشود.

همچنین بخوانید: نحوه خواندن نماز شب

وضو گرفتن

کسانی که میخواهند صورت زیبا و نورانی داشته باشند همیشه سعی کنند وضو داشته باشند حتی هنگام خوابیدن، وضو گرفتن باعث نورانیت صورت شما میشود. حضرت محمد (ص) در مورد وضو گرفتن فرمودند: خداوند امّت مرا روز قیامت در بین امّتها بخاطر آثار وضو نورانی محشور می کند:

يَحشُرُ اللّه ُ عَزَّ و جلَّ اُمَّتي يَومَ القِيامَةِ بَينَ الاُمَمِ غُرّا مُحَجَّلِينَ مِن آثارِ الوُضوءِ

خداوند عزّ و جلّ امت مرا در روز قيامت، بر اثر وضو، با چهره هاى زيبا و دست و پاى سفيد محشور مى كند.

پیامبر در خصوص وضو گرفتن سفارش های فراوانی کرده اند زیرا گرفتن وضو فواید زیادی دارد هم سبب پاکی و طهارت میشود هم ثواب بسیاری دارد و باعث از بین رفتن سیاهی صورت، و نورانی شدن آن میشود.

الْوُضُوءُ عَلَى الْوُضُوءِ نُورٌ عَلَى نُورٍ

وضو گرفتن بعد از وضو داشتن، نوری است بر نور

قرآن خواندن

در قرآن آمده (نُورُ السَّمَوَاتِ وَ الْاَرْضِ) قرآن نور آسمان ها و زمین است.

قرآن از طرف خداوند فرستاده شده است، خداوند منبع نور است و در کتابش نیز این نور وجود دارد. با خواندن قرآن آرامش خاصی در وجود انسان به وجود می آید و این آرامش باعث نورانیت صورت میشود. پیامبر اسلام به خواندن قرآن سفارش کرده اند ایشان فرمودند در خانه های خود قرآن قرائت کنید تا فرزندانتان نیز گوششان عادت کند و باعث نورانیت چهره اهل خانه شود.

به اندازه خوابیدن

خوابیدن زیاد باعث نورانیت صورت نمیشود بلکه نورانیت را از چهره کم میکند. امیرالمومنین میفرمایند: نورانی شدن صورت با خوابیدن در تمام طول شب زیاد نمیشود، اگر کسی میخواهد چهره ی نورانی داشته باشد باید در طول شب بیدار شده و به عبادت بپردازد. خوابیدن زیاد باعث غافل شدن از یاد خدا میشود و نور را از صورت از بین میبرد.

دعا کردن برای دیگران

دعا کردن برای دیگران و اهمیت دادن به خواسته ی دیگران بیشتر از خواسته ی خودمان در نزد پروردگار از جایگاه بالایی برخوردار است. دعا کردن برای دیگری باعث به وجود آمدن احساس آرامش نورانی شدن صورت شخص دعا کننده میشود همچنین بلا را از آنها دور میکند و رزق و روزی آنها را زیاد میکند. امام باقر (ع) بر اهمیت دعا در حق دیگران سفارش بسیاری کرده است. انجام دادن این کار هم باعث نورانیت صورت و هم نورانی شدن دل انسان میشود.

سخنان خوب

اختیار زبان انسان دست خودش است و خودش نیز انتخاب میکند چه کلماتی از دهانش خارج شود. خوب سخن گفتن و گفتن جملات مثبت به دیگران که سبب ایجاد احساس خوب در آنها شود نشانه ای از باطن زیبا است و اگر توجه کرده باشید اینگونه از مردم همیشه صورتی نورانی و پر از آرامش دارند زیرا با سخنان تلخ باعث ناراحتی کسی نمیشوند و این انرژی و نور به سمت خودشان باز میگردد و سبب نورانی شدن چهره این افراد میشود.

صلوات

درود و سلام فرستادن بر محمد (ص) و خاندانش ثواب زیادی دارد. ذکر گفتن و صلوات فرستادن در طی روز باعث نورانی شدن چهره شما میشود. پیامبر منبع نور و روشنایی است و سلام و احترام برای ایشان باعث ایجاد همان انرژی و نور در چهره شما میشود. صلوات فرستادن فقر را برطرف میکند و دشمنی و کینه را از درون انسان ها خارج میکند. صلوات فرستادن آمی را از ارتکاب به گناه دور میکند و زمانی که این صفات منفی از آدم ها دور شود سیاهی از چهره آنها از بین میرود و نور و سفیدی بر صورت آنها مینشیند.

همچنین بخوانید: انواع صلوات بر پیامبر

کمک کردن به دیگران

از قدیم گفته اند از هر دست بدهی از همان دست هم پس میگیری. همیشه دنیا ثابت کرده است که حتی کمک های کوچک می تواند تاثیر مثبتی بر زندگی آن فرد داشته باشد و این خوبی کردن باعث نورانی شدن چهره میشود. کمک کردن به دیگران باعث ایجاد حس شادی و انرژی های مثبت میشود و امید به زندگی را هم در وجود خودش و هم در وجود اطرافیان بیشتر میکند. همیشه انجام دادن کارهای خوب و کمک به دیگران انرژی منفی و سیاهی را دور میکند و روشنایی و نور را جایگزین آن میکند.

همیشه انجام کارهای خیر و مثبت انسان ها را به افرادی بهتر و مهربان تر تبدیل میکند و زمانی که روح ما خیرخواه و مهر طلب میشود در صورت و چهره ما این خصوصیات متجلی میگردد و باعث نورانی شدن و درخشش بیشتر آن میشود اما برعکس این موضوع نیز وجود دارد انسان بدخواه همیشه چهره ای پر از خشم دارند.

سوره برای نورانی شدن صورت

مداومت بر خواندن آیه 3 سوره تغابن باعث روشن و نورانی شدن صورت می شود:

فَأَحْسَنَ صُوَرَکُمْ وَإِلَیْهِ الْمَصِیرُ

ذکر و دعا برای نورانی شدن صورت

در روایات آمده است هرگاه پیامبر (ص) خود را در آینه مشاهده می کردند اين دعا را زمزمه می کردند:

اللهم حسّن خلقی كما احسنت خلقی

پروردگارا همان طور كه صورتم را زيبا آفريدی خلق و سيرتم را نيز نيكو قرار ده

دعای دیگری که برای نورانی و زیبا شدن چهره سفارش شده دعای زیر می باشد:

یا حیّ و یا قیّوم یا من لا اله الّا انت

ذکر برای نورانی شدن صورت:

مداومت بر گفتن ذکر “یا جمیل” به خصوص در اوقات بعد از نماز باعث نورانی و زیبا شدن صورت می شود.

برای نورانی شدن صورت روزانه چهل و یک مرتبه این دعا را بخوانید.

در پایان

زیبایی معنوی بسیار باارزش تر از زیبایی صورت است اما معمولا افرادی که درون زیبایی دارند آثاراین زیبایی بر صورت آن ها نمایان می شود و حتی ممکن است این اشخاص علیرغم اینکه چهره زیبایی ندارند صورت آن ها بسیار دلنشین و به اصطلاح نورانی است. برخی اعمال سبب نورانیت صورت می شوند که به برخی از آن ها در این نوشته اشاره شد. امید واریم مطالب این مقاله از مینویسم برای شما مفید بوده باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو