تحلیل آن‌چین: تغییر احساسات سرمایه‌گذاران بیت کوین می‌تواند نشانه‌ای از شروع روند صعودی باشد

5

1402/1/22

13:40


بیت کوین توانسته در سه هفته گذشته قیمت خود را بالای محدوده ۲۷٬۰۰۰ دلاری حفظ کند. اکنون، بررسی الگوهای رفتاری سرمایه‌گذاران نشان می‌دهد که احتمالاً در آستانه تغییر چرخه و شروع روند صعودی قرار داریم.

به گزارش کریپتو پوتیتو، پلتفرم تحلیل آن‌چین گلس‌نود می‌گوید پس از سقوط صرافی FTX تغییر ناگهانی در روند سرمایه‌گذاری آغاز و بیت کوین از سرمایه‌گذاران بلندمدت به گروه جدیدی از خریداران منتقل شده است.

این تغییر در الگوهای سرمایه‌گذاری در چرخه‌های پیشین نیز وجود داشته است که می‌تواند نقطه عطفی در تغییر روند بازار باشد.

قیمت بیت کوین اخیراً توانست با ضررهای احتمالی ناشی از شکایت کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده از بایننس و انتشار اخبار جعلی مربوط به صدور اعلان قرمز اینترپل علیه چانگ پنگ ژائو مقابله کند. با این حال، به نظر می‌رسد که بازارها در شرایط کنونی در حال تثبیت هستند.

تغییر در چرخه بیت کوین

گلس‌نود در ۳ آوریل (۱۴ فروردین) شاخص «نسبت RHODL» را معرفی کرد که دارایی سرمایه‌گذاران بلند‌مدت در یک چرخه (۶ماهه تا ۲ساله) را با جوان‌ترین سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت (یک روزه تا ۳ماهه) مقایسه می‌کند.

هدف این شاخص، اندازگیری نسبت چرخش بیت کوین بین سرمایه‌گذاران بلند‌مدت و نقاط فروش (توزیع) است. 

روند نزولی کنونی این شاخص نشان می‌دهد که بیت کوین در حال انتقال از سرمایه‌گذاران بلندمدت به سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت است؛ الگویی که روند نزولی آن پس از سقوط صرافی FTX تسریع شد.

تحلیل آن‌چین: تغییر احساسات سرمایه‌گذاران می‌تواند نشانه‌ای از شروع روند صعودی باشد

شاخص «نسبت RHODL» برای سرمایه‌گذاران ۶ماهه تا ۲ساله و یک روزه تا ۳ماهه.

گلس‌نود همچنین به بررسی شاخص MVRV یا نسبت قیمت بازار به قیمت تحقق‌یافته می‌پردازد. از این شاخص برای اندازه‌گیری مجموع سود تحقق‌نیافته سکه‌های در گردش استفاده می‌شود.

طبق گفته این شرکت، این شاخص در حال حاضر در عدد ۱.۴ قرار دارد که به معنی نزدیک‌شدن به مرحله بهبود بازار است. شاخص امتیاز روند انباشت (Accumulation Trend Score) نیز نشان می‌دهد که بازار در حال انتقال به مرحله بهبود است.

از شاخص «خالص تغییر روند عرضه غیرنقدی» (Illiquid Supply Net Position Change) نیز برای اندازه‌گیری سرمایه ورودی و خروجی به کیف پول‌هایی بدون سابقه یا با مقدار کمی از خرج‌کردن استفاده می‌شود. مقدار این شاخص نیز ۳۶٬۶۰۰ بیت کوین در ماه افزایش یافته که بیانگر افزایش اطمینان به این دارایی است.

گلس‌نود خاطرنشان کرد:

این بررسی با تحلیل‌های قبلی ما از رفتار سرمایه‌گذاران مطابقت دارد و تداوم رشد اعتماد به احساسات بازار را باوجود فشار نهادهای نظارتی نشان می‌دهد.

چشم‌انداز قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۰.۳۳درصد افزایش یافته و در زمان نگارش این گزارش به حدود ۲۸٬۵۰۰ دلار رسیده است. 

البته، قرارگرفتن شاخص ترس و طمع بیت‌کوین در محدود طمع نشان می‌دهد یک اصلاح قیمت احتمالی در پیش است.

تحلیل آن‌چین: تغییر احساسات سرمایه‌گذاران می‌تواند نشانه‌ای از شروع روند صعودی باشد

در حال حاضر، بیت کوین شاهد افزایش حدود ۲۸درصدی ارزش خود نسبت به ۳۰ روز گذشته است، با این حال، قیمت این ارز دیجیتال نسبت به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی ۶۹٬۰۰۰ دلار در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) حدود ۵۸درصد کمتر است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو