فنگ شویی چیست و چه کاربردی دارد

فنگ شویی چیست و چه کاربردی دارد


منبع: مدیسه

4

1402/1/22

13:52


همه ما عبارت فنگ شویی به گوشمان خورده است. این عمل ریشه در فرهنگ باستانی کشور چین به ویژه در

فنگ شویی چیست و چه کاربردی دارد

همه ما عبارت فنگ شویی به گوشمان خورده است. این عمل ریشه در فرهنگ باستانی کشور چین به ویژه در تائوئیسم دارد. در واقع همان‌طور که می‌دانید درک ما از محیط‌مان می‌تواند تعیین کند که چگونه در زندگی خود فکر و رفتار می‌کنیم. بنابراین این عبارت نیز در رابطه با چیدمان ساختمان‌ها و اشیا و سازماندهی فضا در یک اتاق برای ایجاد هماهنگی و تعادل است. در ادامه با همراه باشید که بیش‌تر با این موضوع آشنا شده و کاربردهای آن را بیاموزیم.

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی چیست

در حالی که تعادل و جریان انرژی یا نیروی زندگی در شیوه‌های فنگ‌شویی امروزی مهم هستند، تفسیر مدرن‌تری از این رویکرد وجود داشته که عبارت است از: استفاده از آیتم‌ها، رنگ‌ها یا مکان‌ها برای برنامه ریزی مجدد ضمیر ناخودآگاه شما جهت تراز کردن آن. مشاوران این حوزه می‌گویند که نمای بیرونی خانه یا محیط کار بر سلامت فرد تاثیر می‌گذارد. بنابراین توصیه می‌شود که چه در زمان حضور در خانه، چه در زمان حضور در دفتر کار یا سالن بدنسازی، باید انرژی مثبتی به ارمغان آورده شده که در آن مراقبت از خود تمرین شود.

اصول اصلی فنگ شویی چیست؟

حال که با معنی فنگ شویی آشنا شدید، به بررسی اصول آن خواهیم پرداخت. فنگ‌شویی دارای استعارات مختلفی است و هنگام یادگیری آن با بسیاری از نماد‌ها و عبارت‌ها مواجه خواهید شد.

انرژی‌های یین و یانگ

به فلسفه‌ای چینی اشاره داشته و بیان می‌کند که همه چیز از انرژی‌های متضاد و مکمل تشکیل شده است. به عنوان مثال زن و مرد، تاریک و روشن، سرد و گرم و بسیاری از موارد دیگر. برای ایجاد تعادل در یک اتاق به هر دو این موارد نیاز است.

5 عنصر

استفاده از گیاهان

بر اساس انجمن نشنال جئوگرافیک، مقوله‌های اصلی انرژی در فنگ شویی چینی، شامل چوب، آتش، خاک، فلز و آب است. هر یک از عناصر بر احساس ما در فضا تاثیر می‌گذارند. اشیای موجود در اتاق می‌توانند به یک یا چند دسته این عناصر تعلق داشته باشند. برای مثال به هنگام تزیین فضای اتاق با عنصر چوب که نشان دهنده رشد است و با ثروت همراه خواهد بود، ممکن است از مبلمان چوبی یا گیاهان زنده استفاده کنیم.

نقشه باگوا

نقشه باگوا

باگوا در زبان ماندارین به معنای هشت منطقه است. برای اهداف عملی تمرین کنندگان فنگ‌شویی معمولا اتاق را به 9 منطقه تقسیم می‌کنند. کارشناسان، شبکه‌ای مانند باگوا یا قطب نما را روی قسمتی از خانه شما قرار داده و هر منطقه را با تجارب خاصی از زندگی انسان مثل شغل، سلامت و خانواده تطابق می‌دهند.

رنگ‌ها

موقعیت فرماندهی

نقشه باگوا به شما کمک می‌کند که چه رنگ‌هایی را به فضای خود اضافه کنید. به عنوان مثال در فنگ شویی ثروت، منطقه ثروت و فراوانی خانه یا دفتر کارتان می‌تواند دارای رنگ‌های بنفش، سبز و مقداری آبی باشد. این رنگ‌ها به طور سنتی با انرژی رفاه در ارتباط هستند.

لیست قیمت انواع محصولات دکوراتیو خانه خاص

 

موقعیت فرماندهی

این مورد یکی از اصول اساسی است. از این اصل برای تصمیم گیری محل قرار دادن تخت، میز یا صندلی استفاده می‌شود. طبق این اصول، میز باید دید واضحی نسبت به دری که به اتاق باز می‌شود، داشته باشد.

آینه

فنگ شویی آینه

برای این که بدانید دلیل استفاده آینه در فنگ شویی خانه چیست، باید به شما بگوییم که آینه‌ها همانند آب هستند. بنابراین باید مراقب مکان قرارگیری آنان بود. برای مثال استفاده از آینه در بالای تخت یا آویزان کردن آن بالاتر از سطح بینی مناسب نیست. چرا که به معنای نگه داشتن سر خود بالای آب است. این استعاره به اجتناب از بدهی یا از دست دادن پول در خانه شما اشاره دارد.

فنگ شویی ازدواج

ازدواج ممکن است برای بعضی از افراد مشکلات بسیار به وجود آورد. به خصوص اگر زن و مرد تلاش کافی برای زنده نگه داشتن عشقی که بینشان وجود دارند، نداشته باشند. اما فنگ شویی ازدواج می‌تواند به کمک این افراد بیاید. بهینه سازی انرژی در اتاق خواب شما می‌تواند بسیاری از جنبه‌های زندگی از جمله روابط زناشویی‌تان را بهبود بخشد.

فنگ شویی آشپزخانه

فنگ شویی آشپزخانه

از بین بردن آشفتگی‌ها در فنگ‌شویی امری بسیار مهم است. آشپزخانه مکان خوبی برای از بین بردن آشفتگی‌ها محسوب می‌شود. برای این کار می‌توانید مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و استفاده نشده را از کابینت‌ها و یخچال‌های خود دور بریزید. وسایل یکبار مصرف و ابزارهایی که هرگز در پخت و پز از آنان استفاده نمی‌کنید را رها کنید. کارتر می‌گوید: فضای اضافی برابر با فرصت‌های جدید است. بنابراین از شر وسایل قدیمی خلاص شوید که راه را برای ورود وسایل جدید به زندگی‌تان باز کنید.

فنگ شویی ذهن

فنگ شویی با انرژی گره خورده است. یک راه عالی برای آرام کردن ذهن به خصوص اگر بعد از یک روز طولانی و سخت، احساس استرس دارید، انجام تنفس دیافراگی است. تمرکز بر دم و بازدم و تنفس خود، می‌تواند حالت مبارزه ما را خاموش کرده و به آرامش سیستم عصبی‌مان کمک کند. برای این کار صاف بنشینید و شانه‌های خود را به عقب ببرید. حالا نفس کشیده و هوا را به مدت 4 ثانیه به داخل شش‌های خود بکشید. این نفس را به مدت 7 ثانیه درون خود حبس کنید. به مدت 8 ثانیه با لب‌های جمع شده نفس بکشید. دیافراگم خود را منقبض کرده و آخرین ذرات هوا را نیز  از درون شش‌های خود خارج کنید.

مطالب کاربردی:  علائم افسردگی و درمان افسردگی شدید

 

فنگ شویی روح

فنگ‌شویی روح به ما می‌گوید که چگونه محیط‌هایی با هماهنگی، تعادل معنوی و زیبایی ایجاد کنیم. با کمک این عمل ما می‌توانیم شهود خود را برای درک معنای عمیق‌تر روح خود توسعه داده و صلح و رفاه را در درون خود به ارمغان آوریم.

فنگ شویی هند چیست؟

واستو شاسترا، دانش معماری و طراحی معابد، خانه‌ها و ساختمان‌ها در هند است. واستو شاسترا اغلب به عنوان فنگ شویی هندی معرفی شده، اما قدمت آن به 1500 سال قبل از فنگ‌شویی باز می‌گردد. در عبارت واستو شاسترا، Vastu از ریشه vas مشتق شده و به معنای سکونت، زندگی کردن و ماندن است، در حالی که Shastra به معنای علم، آموزه و آموزش ترجمه می‌شود. اعمال واستو شاسترا در محیط فیزیکی، سلامت، هماهنگی و تعادل را در محیط خارجی ما تسهیل می‌کند. Vastu Shastra در ابتدا محدود به معماری معبد بود، اما در زمان‌های اخیر، برای هر ساختاری از جمله خانه‌ها استفاده می‌شود.

 

منبع : everydayhealth

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو