آموزش ساخت کاردستی آدم فضایی با سنگ

آموزش ساخت کاردستی آدم فضایی با سنگ


منبع: کاغذ رنگی

5

1402/1/22

13:54


آدم فضایی‌ها چه در کارتون اسباب‌بازی‌ها و چه در حالت کلی برای همه کودکان جذابیت دارند. بنابراین اینکه همه کودکان دوست دارند کاردستی آدم فضایی درست کنند، اصلا جای تعجب ندارد. شما می‌تواند کاردستی آدم فضایی را در کاغذ رنگی ببینید.

آموزش ساخت کاردستی آدم فضایی با سنگ

در این کاردستی قرار است یک دست‌سازه جالب و مهیج با طرح هیولاهای بامزه بسازیم. از این دست‌سازه باحال یعنی کاردستی آدم فضایی با سنگ می‌توانید برای تزیین کمد یا میز خود استفاده کنید.

حتی می‌توانید با خلاقیت بی‌نهایت خود انتخاب‌های بهتری هم  داشته باشید، مثل هدیه این کاردستی با سنگ به دیگران یا استفاده از آن در گلدان و… . به هر حال کافی است با کاغذ رنگی همراه شوید تا یک دست‌سازه متفاوت و قشنگ را با دستان هنرمند خود بسازید.همراه شوید تا یک دست‌سازه متفاوت و قشنگ را با دستان هنرمند خود بسازید.

وسایل مورد نیاز

  • سنگ

    به مقدار دلخواه
    سنگ‌های صاف و صیقی
  • رنگ اکریلیک

    ۱ عدد
    رنگ اکریلیک سفید
  • قلم مو

    1 عدد
    قلم‌مو رنگ
  • خودکار رنگی

    به مقدار دلخواه
    خودکارهای رنگی
  • مداد

    1 عدد
    مداد
  • چسب نواری

    1 عدد
    درزگیر (اختیاری)

مراحل ساخت کاردستی آدم فضایی با سنگ

برای درست کردن این کاردستی باید مراحل زیر را یکی پس از دیگر با دقت پیش ببرید.

1. رنگ‌آمیزی و آماده‌سازی سنگ‌ها

اگر سنگ‌هایی که برای کاردستی آدم فضایی با سنگ پیدا کرده‌اید، رنگ تیره‌ای دارند، آن‌ها را با 3 یا 4 لایه رنگ اکریلیک سفید رنگ‌آمیزی کنید. می‌توانید فقط یک طرف هر سنگ را رنگ بزنید یا کل آن را یکدست سفید کنید. این به شما و هدف شما برای استفاده از این سنگ‌ها بستگی دارد.

2. طراحی کلیات نقاش روی سنگ

اجازه دهید چند ساعتی بگذرد تا رنگ روی سنگ‌ها کاملا خشک شود. بعد از آن طرح مورد نظر را اول با یک مداد روی آن بکشید تا کلیات کار را مشخص کرده باشید.

3. رسم صورت کاردستی آدم فضایی با سنگ

حالا سر کاردستی آدم فضایی با سنگ را با مداد بکشید. بعد با خودکار سبز کمرنگ دور آن را پررنگ کنید و داخل آن را هم کامل رنگ بزنید.

کاردستی آدم فضایی

4. کشیدن آنتن روی سر آدم فضایی

حواستان باشد آنتن بالای سر این موجود عجیب را از قلم نیندازید! آن را با یک مثلث بالا سر کاردستی آدم فضایی با سنگ بکشید و یک دایره کوچک روی آن ترسیم کنید. حالا داخل این آنتن را به صورت کامل با خودکار سبز کمرنگ خود پر کنید.

سر کاردستی آدم فضایی

5. تکمیل گوش‌های کاردستی آدم فضایی با سنگ

در این مرحله باید گوش‌های عجیب کاردستی آدم فضایی با سنگ را بکشید. این گوش‌ها را دو سمت سر هیولا با منحنی‌های نوک تیز رسم کنید. داخل گوش‌ها را نیز به صورت کامل رنگ کنید. هر رنگی که کودک دلبندتان دوست دارد.

تکمیل گوش های کاردستی آدم فضایی

6. رسم چشم آدم فضایی کودکانه

حالا یک چشم وسط صورت کاردستی آدم فضایی با سنگ درست زیر آنتن آن بکشید. برای این کار یک دایره توپر سفید رسم کنید و مردمک چشم را داخل آن را با خودکار مشکی بکشید.

ساخت کاردستی آدم فضایی

حالا دو تا چشم کمی کوچک‌تر دو طرف چشم وسطی هیولای کودکانه رسم کنید. توجه کنید دو چشم طرفین باید کمی پایین‌تر از چشم وسط باشند تا جذابیت کاردستی آدم فضایی با سنگ بیشتر شود.

7. نقاشی لبخند کاردستی آدم فضایی با سنگ

در این بخش باید لبخند پهن هیولا را رسم کنید! برای این کار می‌توانید صرفا یک منحنی بلند بکشید که لبخندی ساده را نشان می‌دهد؛ یا این لبخند را طوری بکشید که حالت O و درواقع تعجب، در آن مشخص باشد.

کاردستی با سنگ

8. شرایط نگهداری کاردستی

اگر می‌خواهید این کاردستی آدم فضایی با سنگ را برای مدت طولانی نگه دارید، از چند لایه اسپری درزگیر برای ماندگاری آن استفاده کنید. با این کار رنگ و طرح روی سنگ‌ها حالاحالاها پاک نمی‌شود.

کاردستی کودکانه با سنگ

حالا دیگر کاردستی آدم فضایی با سنگ تمام است! می‌توانید هر تعداد که می‌خواهید از این هیولاهای سنگی درست کنید.

چه نوع سنگی برای این کاردستی مناسب است؟

در این مورد خیلی سخت‌گیر نباشید. اگر دنبال صرفه‌جویی در وقت و هزینه هستید، می‌توانید سنگ‌های سفید پیدا کنید که دیگر لازم نباشد آن‌ها را با رنگ‌های اکریلیک رنگ‌آمیزی کنید.

کامل کردن کاردستی آدم فضایی

البته در صورتی که می‌خواهید تعداد زیادی از کاردستی آدم فضایی با سنگ بسازید، شاید پیدا کردن سنگ‌های یک‌دست سفید برای شما کمی دشوار باشد.

نکات مهم در نقاشی روی سنگ با کودکان

اگر کودکتان آنقدر بزرگ نیست که بتواند به تنهایی طرح را روی این کاردستی با سنگ بکشد، می‌توانید شکل موردنظرش را با مداد روی سنگ طراحی کنید و از او بخواهید که آن را با رنگ‌های مختلف کامل کند.

ساخت کاردستی آدم فضایی با سنگ

علاوه‌براین به او یادآوری کنید برای هربار استفاده از خودکار و رنگ‌آمیزی سنگ، صبر کند تا رنگ‌های قبلی به خوبی خشک شده باشند. در غیر این صورت ممکن است رنگ‌ها کمی با هم قاطی شوند و نمای کاردستی آدم فضایی با سنگ را زشت کنند.

در آخر اگر از درست کردن کاردستی با سنگ لذت بردید، تجربه خودتان را با مخاطبان کاغذ رنگی در میان بگذارید.

پرسش‌های متداول درباره کاردستی آدم فضایی با سنگ

کاردستی آدم فضایی با سنگ مناسب چه رده سنی است؟
این کاردستی دقیقا برای کودکان مناسب است، اما بزرگسالان هم برای ساخت آن باید به کودکان کمک کنند.
برای ساخت کاردستی آدم فضایی با سنگ به چه وسایلی نیاز دارید؟
طبق آموزش به رنگ دلخواه (در اینجا سبز)، سنگ و وسایل مکمل ساخت کاردستی آدم فضایی با سنگ نیاز است.
تکمیل کاردستی آدم فضایی با سنگ به چقدر زمان نیاز دارد؟
این کاردستی آدم فضایی با سنگ بسیار ساده است و چیزی حدود 1 ساعت زمان نیاز دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو