معرفی ۱۳ غذای غذای سریع و ساده که در کمتر از ۲ ساعت آماده می شوند

منبع: پلازا

3

1402/1/25

18:37


معرفی ۱۳ غذای غذای سریع و ساده که در کمتر از ۲ ساعت آماده می شوند

برایتان پیش آمده که فرصت کافی نداشته باشید و بخواهید خیلی سریع یک غذای خوشمزه درست کنید؟ اصلا نگران نباشید شما در کمترین زمان ممکن می‌توانید یک غذای خوشمزه و لذیذ درست کنید. غذاهای ساده با مواد کم و در کمترین زمان ممکنه درست می‌شوند. در طرز تهیه این غذاها سعی شده است که کمترین مواد استفاده شود و هم به نوعی غذاهای جدید، فوری و خوشمزه است. در ادامه با کارمادیو همراه باشید

غذاهای ساده و سریع؛ کشک بادمجان

بادمجان با پخت سریع و ساده یک پایه غذایی مناسب برای لیست ما است و از انواع غذاهایی که می توان به کمک آن تهیه کرد کشک بادمجان از محبوب ترین هااست. این غذا را می توان برای وعده شام و یا به عنوان عصرانه در مهمانی های صمیمانه استفاده کرد.

ترکیب بادمجان سرخ شده یا کبابی در کنار کشک، گردو، پیازداغ و نعنا بسیار خوشمزه و زیبا است.

املت عشق غذاهای ساده و سریع

ساده ترین، سریع ترین، پرطرفدارترین و جذاب ترین غذای لیست با اختلاف املت است. این غذای ایرانی که بسیار پرطرفدار و پرکاربرد است می تواند یک وعده شام خوشمزه، صبحانه شاهانه ، عصرانه خوب و خواستنی و حتی ناهار سبک باشد. خلاصه که در هر شرایط و هر زمان و مکان این غذا را می توان تهیه کرد و از طعم بی نظیر آن لذت برد.

اگر کمی لاکچری بازی بخواهید در بیارید میتونید داخل املت از پنیر پیتزا هم استفاده کنید که طعم اون رو بسیار جذاب میکنه برای یکبار هم که شده این مدل رو امتحان کنید.

ماکارانی غذای ساده و سریع همه پسند

میرسیم به سومین غذای ساده و سریع از لیست که ماکارونی هست، اگر برای وعده ناهار خود دنبال غذایی سریع و آسان می گردید ماکارانی گزینه خوبی است. چراکه هم ساده تهیه می شود و هم مورد قبول اکثر افراد به خصوص کودکان است.

این غذای محبوب و خوشمزه طعم جذاب و خوبی دارد و برای یک ناهار ساده و سریع مناسب و مقبول اکثر افراد است.

سالاد ماکارانی غذای ساده و خوشمزه

اگر برای وعده شام دنبال غذایی ساده می گردید سالاد ماکارانی گزینه خوبی است که با وجود طرز تهیه ساده می تواند با کالری بالایی که دارد شما را به خوبی سیر نگه دارد. البته اگر رژیم دارید سس مایونز آن را کمتر استفاده کنید و یا از ترکیب ماست چکیده و ادویه جات و آبلیمو برای طعم دار کردن آن استفاده کنید.

به هرحال کافی است مقداری ماکارانی آبکش شده را با ژامبون، نخودفرنگی، خیار شور و ترکیب ماست یا سس مخلوط کنید تا یک غذای خوشمزه و مناسب برای وعده شام خود داشته باشید.

کوکو سیب زمینی

کوکوی سیب زمینی یکی از پرطرفدار ترین انواع غذاهای فوری در میان مردم است و بسیار هم خوشمزه و ساده است. برای تهیه کوکو سیب زمینی باید ابتدا سیب زمینی را پخته و له کنیم و با تخم مرغ هم بزنیم و سپس مایع کوکو به دست آمده را در روغن سرخ کنیم. برای پخت این غذا حداکثر به 30 دقیقه زمان نیاز دارید.

ته چین مرغ 

ته چین مرغ طرز تهیه چندان ساده ای ندارد و امکانش بود که در این لیست قرار نگیره ولی انقدر این غذا خوشمزه و تو دل برو هست که نتونستیم بهش اشاره نکنیم. شما هم تلاش خودتون رو بکنید درستش کنید، به زحمتش می‌ارزه…

مرغ سوخاری

اگر دلتان لک زده برای غذای فست فودی آن هم از نوع سوخاری، بهتر است این دستور پخت را بخوانید تا متوجه شوید درست کردن آن آنقدر ها هم سخت نیست.

کباب کوبیده

کباب کوبیده مانند خورش قورمه سبزی از آن دسته غذاهایی است که کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که از آن خوشش نیاید. کباب کوبیده اصیل ایرانی با گوشت گوسفندی تهیه می شود ولی امروزه این کباب با گوشت گوساله نیز طبخ می شود.

مرصع پلو

یکی از خوشمزه‌ترین پلوهایی که می‌توانید در میهمانی‌ها و مجالس سرو کنید، مرصع پلو است که به دلیل زیبایی به آن جواهر پلو هم می‌گویند.

کباب ترکی با مرغ

یکی از معروفترین غذاهای ترکی که البته مدتی هست داخل کشور خودمان هم خیلی خیلی معروف شده و به شدت طرفدار پیدا کرده است، دونر کباب یا همون کباب ترکی مشهور هست. این غذای خوشمزه که معمولاً با گوشت قرمز گوساله یا گوشت مرغ یا مخلوطی از هر دو تهیه می شود.

تاکو

بین نان‌های تاکو از مرغ، گوشت گاو و یا میگو استفاده کنید و روی آن‌ها را با سبزیجات و پنیر به عنوان یک وعده غذایی خوشمزه مکزیکی بپوشانید. تنها چیزی که با وجود نان ذرت مکزیکی باید بپزید گوشت است که سرخ کردن آن کمتر از ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. اگر از گوشت چرخ کرده استفاده می‌کنید در حالیکه آن را سرخ می‌کنید با یک کاردک آن را جدا جدا کنید و به نان‌های ذرت مکزیکی خود بمالید سپس کاهو، گوجه فرنگی و پنیر اضافه کنید و در صورت تمایل سس بریزید.

فاجیتای مرغ

مواد لازم فاجیتای مرغ: روغن زیتون ۱ قاشق سوپ خوری، آبلیموی تازه ۲ قاشق سوپ خوری، نمک ۱ قاشق چای خوری، فلفل سیاه ۱ قاشق چای خوری، زیره سبز ۱ قاشق چای خوری، سینه مرغ بدون استخوان ۳۰۰ گرم، ماست چکیده ۱ پیمانه، کاهوی کوچک ۱ عدد، گوجه  فرنگی ۳ عدد، پیاز متوسط ۱ عدد، فلفل دلمه ای رنگی ۲ عدد، گشنیز خرد شده ۲ .۱ پیمانه، نان ترتیلا ۱۰ عدد.

املت ماسالا

صبحانه برای شام! هر کس می‌تواند انتخاب کند که در املت خود چه بریزد اما یک وعده غذایی برای تمام افراد خانواده نیازمند تمرین و تکرار است پس ناامید نشوید. با سرخ کردن سبزیجات و گوشت شروع کنید، در صورت لزوم روغن بیشتری اضافه کنید و در تخم مرغ هم زده خود بریزید. هنگامی که سطح تخم مرغ شروع به حباب زدن و خشک شدن کرد آن را بر گردانید. چند دقیقه آن طرف را نیز سرخ کنید. پنیر اضافه کرده و هم بزنید.

جمع بندی کارمادیو

امیدوارم از این لیست غذایی که توسط کارمادیو برای شما تهیه شده لذت برده باشید . اگر غذایی می شناسید که در زمان سریع آماده می شود در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو